الان زهراء واحمد ينتظرون حفيد جديد

25 5 3
                                    

الفصل الرابع الجزء الثاني.
..روح العشاق... بعنوان
         .. حياه ثانيه....

يتابع...
الماضي قد فات ورحل بكل مافيها من مشاكل وكل كافيه من حزن ..
الابتسامه رجعتلهم الجميله رجعتلهم من تاني رجعت بزهراء ورجعت لاحمد ...
والان ينتظر كل منهما الطفل القادم ...
فعلا هتكون فرحه كبيره لاتوصف هتكون فرحه في قلب احمد وقلب زهراء . خلاص العائله الصغيره بدأت تكبر ويكون فيها شخص ثالث وهو الحفيد الذي يتمنون ليكمل شمل العائله...
              *    *.   *     *
زهراء بقولك هو ولد ولا بنت..
الدكتوره قالت هي بنت ..
طيب عايزين نفكر في اسم اي رايك .
طيب ماشي انت عايز تسميها اي اسيل ولا اي رايك نسميها فاطمه  الاسمين حلوين .
لا انا بصراحه عايز اسميها( هند )اي رايك عشان يكون اسمها هند احمد اسم جميل جدا..
خلاص موافقه انت اصلا بتحب الاسم ده من زمان عشان بنت خالتك يلي توفت ربنا يرحمها ..
اه والله دي كانت غاليه اوي عندي كانت احب الناس الي قلبي ربنا يرحمها وكانت اختي في عز الشده كانت كل ماليا عشان كده عايز اسميها (هند )
             *.    *.     *.    *
زياد الان في الشركه بيخلص الشغل كلعاده و(سمر )قعده وحيده ملهاش لا شريك حياه ولا حتي مخطوبه ..الحال من بعض ياسمر والله...
لكن كل شئ نصيب.
ذهبت سمر الي زياد الشركه .
كان زياد اكبر من سمر بسنتين ولكن كان عقله يوزن بلد وكمان صاحب اكبر شركه سيارات في مصر وكانت الشركه في القاهره .
دخلت زهراء الشركه اتفجات بشخص قاعد في غرفه الانتظار كان ينتظر زياد ليشتري منه عرابيه ويدفع ثمنها فوري .
كان شخص مهذب وشكله كده ابن ناس .
لمحت سمر الشخص ده وكان شاب مابين ال26سنه أو 28سنه
اعجبت به سمر اوي وملئت عين سمر بلشاب وكانت متبعاه طول ماهو قاعد .
كان اسم الشاب( شحاته) وكان نفسها جدا تعرف هومين ده 
ايوه شاب جاي يشتري عرابيه ولكن هو ابن مين يعني وهو متجوز ولا لاء ..
كان شحاته لسه ما ارتبطش باي بنت حتي الآن .لكن كل ماكان يشغل باله هي أحلامه في وتحقيق هدفه في الحياه..
ولم يكن يشغل باله ابدا اي بنت ولكن مع سمر حاجه تانيه ..
كانت بنت جميله ومحترمه وكمان ابوها صاحب شركات سيارات حديثه وشركاته كانت أكبر شركات سيارات في القاهره ....

الفلوس مش كل حاجه ولكن الحب بيبدامن شعور غريب جدا من الطرف الأول الذي هزا قلبه الشخص الذي اعجب به ..
         ***********
خرج زياد من الاجتماع واستقبل( شحاته)
ايوه يافندم اتفضل حضرتك.
بعد اذنك انا كنت عايز اشتري العرابيه يلي واقفه هناك دي ..
حضرتك انت عارف العرابيه دي نوعها اي وبكام ..
اكيد طبعا يافندم دي عرابيه اسمها (نمبر جيني ) وسعرها الان 3مليون و600الف دولار حضرتك..
حضرتك كمان عارف سعر العرابيه ..
اكيد يافندم ممكن بعد اذنك بقا اروح اشوف عرابيتي واتفرج عليها ...
اتفضل تحت امرك..
اشترا زياد  العرابيه غاليه الثمن الذي كانت حلمه من سنوات كتيره جدا وكان حلم شحاته من الصفر أن هو يوصل لنوع عرابيه زاي عرابيه( نمبر جيني  ) والحلم الان اصبح حقيقه ..تعب شحاته ومسؤليته في العمل طول السنوات وطول المسافه دي بدأ فعلا من الصفر ولكن مع المصابره والجهد والجد والاجتهاد الان شحاته وصل لمكانه كبيره جدا والان هو صاحب شركه استرداد وتصديد مواد غذائيه .
بدايت شحاته في وصوله الي هذه الكلمه كان يعمل كمندوب مبيعات وكان يحلم بشركه فخمه مثل الشركه وكان هذا أحد أحلامه حتي بدلات ترقيته الي ان وصل مع مرور الوقت ومع سنه الصغير وصل بان يكون مدير شركه وبعد ذالك استقل بذاته ليحقق حلم كان دوما يحلم به طول حياته والان هو صاحب اكبر شركه استيراد وتصدير في مدينه نصر في التجمع الخامس شارع 90..
        *.  *.   *.  *.  *
سمر الان تفكر في الشاب الذي كان يريد أن يشتري العرابيه الذي وصل ثمنها  3مليوم و600الف دولار .
وهي الآن تقول هو جاب الفلوس دي كلها منين وازاي ..وهو بكدن فعلا يكون لسه متجوزش مسحيل ..
خلص زياد شغله في الشركه ووصل البيت ..
ذهبت سمر في لهفه وقالت ....زياد مين ده يلي اشتري العرابيه الغاليه اوي دي ..
عربيه نمبر جيني ..ده صاحب اكبر شريكات استراد وتصدير مواد غذائيه ..اسمع شحاته ..
سمر دلوقتي عرفت حاجه جديده عن الشاي وعرفت معلومات عنه .الان بقت في حيره فعلا .
خرجت لتشتري هديه عيد ميلاد يوسف لاتمامه السنه الأولي في حياته المجيله.....
ثم بعد ذالك وجدت عرابيه شحاته واقف امام محل لبيع الجاتوه...

الكاتب عبدالله سعيد ⁦❤️⁩😎😘

روح العشاق.الجزء الثانيحيث تعيش القصص. اكتشف الآن