Hoofdstuk 14 Het kan dus nog erger

255 9 9
                                    

Thuis. Eindelijk thuis!

Ik loop naar de woonkamer. Ik sluip naar Amigo. Mijn benen branden van de pijn. Amigo wordt wakker en rent naar me toe. Ik loop samen met hem naar boven. En stap onder de douche met de gedachte dat de warme stralen al mijn zorgen en problemen even van me af zouden halen. En het hielp. Ik onstpande me. Ik voelde even geen pijn, angst of verdriet meer. Na het douchen trek ik mijn kleren aan en stap in bed. Hoelang gaat het duren om dit te vergeten? Gelukkig heb ik een deel niet meegekregen. Ik hou Amigo vast en ga slapen. De volgende ochtend word ik wakker van een snuffelend geluid. Ik open me ogen en zie dat Amigo mijn gezicht besnuffeld. Als ik wil opstaan springen de tranen in mijn ogen. De pijn tussen mijn benen. Ik neem een aspirine en maak me klaar voor school. Ik laat Amigo nog even uit en fiets naar school. Als ik bij school ben zet ik mijn fiets weg. Ik zet mijn fiets op slot en draai me om. Max staat pal voor me. Ik schrik me kapot. Max knuffelt me. Hij fluistert in mijn oor: "Ik heb je zo gemist!" Ik knuffel hem en geef hem een kusje op zijn wang. Het voelt raar na gister. Maar ik moet het proberen achter me te laten. Ik loop richting mijn kluisje als er ineens op mijn schouder wordt getikt. Ik draai me om, daar staat Natalie. "Het spijt me echt! Ik had niet zo'n bitch moeten zijn. Maar toen ik Robert had voelde ik me zoveel meer waard." Zegt ze droevig. In haar ogen zie ik dat ze het meent."Had? Hoezo had?" vraag ik. "Nou toen ik vroeg waarom hij de laatste tijd eerder wegmoest heeft hij verteld over alles. Hij vertelde dat hij mensen meenam naar een gebouw om seks te hebben. Toen vroeg hij mij om ook eens mee te gaan. Maar toen ik weigerde werd hij boos. Ik knik ongemakkelijk. We lopen samen naar binnen. Misschien kan na alle elende toch nog alles goed komen. We lopen het lokaal in.
Na school gaan we naar huis. Ik loop de kamer in waar een frisse geur me tegemoet komt. Er is nog niemand thuis. Ik pak een glas cola met chips en plof op de bank. Ik pak de afstandsbediening en doe de tv aan. Ik zapp door naar de andere zender. En weer . En nog eens. Waarom is er nooit iets leuks op tv? Ik druk de tv uit en kijk in de koelkast. Ik open de deur en hoor de voordeur opengaan. Ik kijk op en zie mijn vader. Hij staat helemaal gesloopt in de deur opening. Hij loopt naar me toe en geeft me een knuffel. Uit het niets! Hij legt een briefje op de tafel en loopt naar boven. Op het briefje staan boodschappen. Er staat onderaan: Nu halen graag xx papa. Ik vind het raar maar stap toch op mijn fiets. Ik kijk de hele tijd om me heen. Bang voor mensen die me in een steegje willen duwen. Mijn leven is echt een puinhoop van ellende... Ik heb zo'n erg trauma aan mijn gebeurtenissen... Als ik bij de supermarkt sta loop ik naar binnen. Zo snel mogelijk grijp ik de spullen bij elkaar. Ik wil hier zo snel mogelijk weer weg. Bij de kassa kom ik erachter dat ik het geld ben vergeten.
"Shit!" komt er uit mijn mond. Mensen kijken me raar aan. Ik kijk beschaamd weg en vraag de mevrouw aan de kassa of ik mijn spullen even mag laten staan om mijn portomonnee te halen. Ze knikt en ik ren de winkel uit. Ik race naar huis en gooi de deur open. Ik hoor een paar rare geluiden van boven komen. Ik negeer het en fiets weer naar de supermarkt. Hijgend sta ik aan de kassa. Ik reken mijn spullen af en stop alles in een tas. Het past net. Ik fiets voorzichtig naar huis. Als ik thuis ben zet ik mijn fiets in het schuurtje en loop ristig naar binnen. Ik leg de tas op tafel.
"Pap! Ik ben terug!" roep ik door het huis heen. Ik krijg geen reactie. Ik roep nog een keer. Weer geen reactie. Ik besluit maar even een kijkje te nemen. Ik loop de trap op. Ik zie wat spetters op de muur. En op de grond. Het volgt een soort van spoor. Ik volg het en het eindigt bij de badkamer. Ik durf niet te kijken. Maar ik heb geen controle over mezelf. Ik open de deur. En ik zie hem....

~~~~~~~~~~~~~

Nieuw hoofdstukkk!!! We zijn bijna bij het einde. Hierna wil ik nog een boek schrijven! Enkele suggesties??
See yaa en lovee yaaa x

OnveiligWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu