Ep 1

287 44 39
                                    

Orang panggil aku, Princess. Sebenarnya, aku ni bukan keturunan anak raja pun. Cuma saja, perangai aku ala-ala  puteri kerek.

Hobi? Semestinya berangan tak sudah. Biarlah. Bukan ke berangan tu percuma je? Tak kena bayar pun. Siapa suruh aku bayar, aku celup otak dia dalam sisa air sabun. Cuci sikit. Itu okey tau daripada aku rendam dalam air loji kumbahan.

"Princess, 'prince charming' kau dah sampai," beritahu Yaya.

"Orait!" Aku menayangkan sengihan kepada Yaya sebelum ketawa nakal tercetus dari mulut kami .

Lantas, aku menarik Yaya ke sebalik tiang. Sengaja aku bersembunyi di situ bagi mengelakkan Darren, si putera tinju kolej ternampak kami. Kalau ternampak, habis rancangan 'gempak kebabom' kami. Cholte andwae!

"Sikit lagi... sikit lagi..." Yaya membilang langkah Darren.

"Lima..." Mataku tajam melihat jejaka itu.

"Empat..." Yaya menggigit jari.

"Tiga..." Aku menelan liur.

"Dua..." Mataku dan mata Yaya melekap ke siling.

"Gol!" Serentak dengan jeritan kami, tempikan Darren bergema memenuhi dewan.

Kahkahkah!

Sakit perut aku mentertawakan Darren yang terjerit-jerit sambil melompat-lompat. Macam monyet saja gayanya menepis-nepis anak katak yang menghujani kepalanya sebaik sahaja kakinya tersepak tali tangsi.

Aku pandang Yaya, Yaya pandang aku. Kami berdua serentak memberikan high-five sambil ketawa terbahak-bahak. Well, mission succeed. Lantas, aku dan Yaya berlalu dari situ.

-
-
-
----------------
Dear Diary,

Darren pedajalkan aku dengan meletakkan ibu katak ke dalam beg tangan aku. Jujurnya, aku pun tak tahu kenapa dia buat macam tu. Siasat punya siasat, rupa-rupanya makwe dia suruh. Si Lela si ratu renang itu dengkikan aku sebab aku menang pertandingan gubahan bunga. Si Darren pula macam lembu kena cucuk hidung. Ikut je apa makwe dia suruh. Huh! So, sebab Darren yang buatkan aku campak beg tangan berharga RM 1000 ke dalam tong sampah, maka Darren perlu terima akibatnya!

Pin. Pin... surat cinta dari neraka on the way. Are you ready? Go!😈

Yang geram,
Princess.

-----------------

300 pp.
11.22 malam.
9/9/21

KERANA BERANGAN ITU PERCUMA (COMPLETED)Where stories live. Discover now