BOY POV
Aku menangis xhenti mengenangkan Along yang telah dibawa oleh ambulans ke hospital.. Mengapa harus jadi macam ni? Aku yang patut ditikam,bukannya Along. Aku yang masih serabut,diterukkan lagi dengan leteran mak. Mak yang baru pulang,terus terkejut sebab dapat tahu Along masuk hospital sebab ditikam dan diculik.Apa lagi, aku cuba menenangkan mak la. Susah betol. Lagi mengeruhkan keadaan bila mak nampak Abah ada. Terus mak berlari ke arah Abah dan marah-marah.
" Ni mesti salah Abg... Kalau Abg tak hasut Along atau ganggu kami lagi. Semua ni xkan jadi" Mak menangis tapi ditenangkan dalam pelukkan Abah. Walaupun mak marah,tapi masih balas pelukkan Abah.. Walaupun xboleh peluk,tapi....sebab tengah sedih..terus xpeduli.
Aku pun tertanya-tanya apa sebenarnya yang telah berlaku selama ni. Kenapa Abah dan Mak cerai. ?Kenapa Along dan Abah boleh jumpa secara rahsia?. Kenapa aku tak kenal Abah aku.?Selama ni, Abah memang kenal aku ke? Aku terus tarik tangan Abah dan meminta penerangan dari dia.
Abah pun mula bercerita...
"Sebenarnya. 18 tahun lalu, lepas Boy dilahirkan. Mak dan Abah bercerai hidup ,bukan cerai mati seperti yang Mak selalu cakap. Mak sebenarnya ingat Abah hanya Usahawan Burger yang buka Gerai sehingga 72 cawangan. Port Burger 72 tu sebenarnya bermaksud Polis Bertugas = Port Burger,
7(S) 2 (B)= Special Brand.
Kalau Boy tengok keypad zaman telefon tekan, huruf S berada di nombor 7, dan huruf B berada di nombor 2. Bila Mak dapat tahu yang Abah kerja sebagai polis ,dia xboleh terima kerana, Mak selalu sangka yang perkerjaan polis ni boleh membahayakan nyawa keluarga. Ye la polis banyak musuh, itu pandangan Mak kamu. Jadi Abah yang waktu masih tekanan kerja terus lepaskan talak 3. Abah menyesal bila pikirkan balik. Tapi apa yang boleh buat kan?Tapi Abah dah buat rancangan untuk tinggalkan nota kepada Along untuk cari Abah bila dia dah 18 tahun. Abah tinggalkan nota belakang gambar dalam frame gambar keluarga dalam bilik Along. Tapi Along baru tahu pasal nota tu baru-baru ni. Abah rindu anak-anak abah. Sepanjang Abah cerai dengan Mak, Abah xpernah berhenti awasi pergerakkan Along dan Boy. Abah kenal Boy dari kecik. Dari boy sekolah sampai sekarang Abah ekori boy. Abah boleh tegur boy pun sebab boy exsiden aritu. Along pun bagitahu Abah yang boy merajuk dan suruh Abah ikut boy. Xsangka takdir menemukan Anak Abah.Berbalik kepada Along. Sebenarnya, kawan Along pun telah dirogol oleh mereka berdua. Kawan Along dari kes pertama. Selepas dilepaskan oleh perogol tu,kawan Along macam malu sangat bila mereka berdua ugut nak sebarkan gambar dan video rogol tu. Akhirnya, kawan Along bunuh diri. Tapi tiada bukti menunjukkan dia bunuh diri disebabkan perogol tu. Dan disebabkan kami syak ada masalah dalam keluarga dia, kami pikir dia bunuh diri sebab xtahan dengan masalah keluarga dia.Selepas dia bunuh diri, mayat dia dibedah siasat dan dapati dia dirogol sebelum ni.. Along antara kawan yang tahu perkara sebenar,sebab kawan Along tu sejenis,xramai yang nak kawan. Along yang maklumkan pada Abah dan pihak polis pun buka kes ni. Sebelum kes kedua berlaku,Along dah pun buat plan supaya dia sendiri jadi umpan untuk Abah tangkap perogol 2 orang tu. Along sengaja order barang "mainan" dari kedai tu, dan dia sengaja order melalui kurier biasa supaya ada number Along di slip penghantaran tu. Semua rutin kawan Along, Along buat secara beterusan.Sangkaan Along tepat, sebab tu Along ke gerai burger tu untuk bagi Abah Nota pasal hal ni. Pesalah pertama ialah posmen tu sendiri, Boy sendiri tahu kan. Posmen boleh tahu semua alamat orang. Lagipun yang mana kena taste dia,konfirm akan di mark. Yang kedua Adalah, pekerja angkat sampah. Diorang yang akan pastikan waktu bila yang sesuai. Selalunya bila pukul 9-10 banyak penghuni telah keluar bekerja,dan ini adalah waktu sesuai untuk buat jenayah..Diorang juga la yang pantau rutin mangsa. Abah xnafikan plan Along memang bahaya sebab tiada jaminan yang kami boleh kesan Along kalau Along kena tangkap. Sebab tu Along tinggal jejak gps kat Hp dia. Tapi mereka berjaya kesan tindakkan Along tu. Nasib baik lah kawan boy, si Caen tu ada rakam video alibi dan no plat kenderaan yang culik Along, senang kami di jabatan buat rondaan dan siasatan.Along xhenti-henti kisah pasal boy. Sampai dia xnak kasi boy keluar, dia kata dia akan cuba buat boy penat sebolehnya. Abah pun xtaw apa cara yang dia guna. Tapi sekarang ,Abah rasa bersalah.. andai kata apa-apa jadi pada Along.. Abah xtaw tahu.. Abah baru dapat kenal anak-anak Abah.. baru sangat.. " penjelasan abah terhenti disitu. Dia xdapat menahan sebak..
"Benda dah lepas.. Kalau apa yang Along dah buat ni berjaya langsaikan hasrat dia untuk balas dendam pasal kawan dia... Mak redha apa pun yang jadi. Xperlu la kita nak pikir benda yang dah lepas.. doa semoga Along kamu selamat..." kata Mak dengan nada penat dan letih.
Rupanya..Along buat macam tu kat aku dan bagi upah duit sebab dia xnak Aku keluar selagi dia xdapat tangkap perogol tu.. Tapi kenapa dengan cara tu Along. Sebab kau tahu aku gay??? Sebab kau dah beli barang tu tapi xda bahan experiment? Along.... Jangan tinggalkan boy.. Along.... Adik minta maaf.......
Doktor telah selesai melakukan pembedahan..dan
Along ...... xdapat diselamatkan kerana kehilangan banyak darah semasa dalam perjalanan ke sini.. Aku terduduk dan terkejut.. aku xboleh terima semua ni.. Abah dan mak pun masing-masing terkejut .. Tapi mak kata benda dah jadi.. Mak redha..Abah hanya mampu memeluk aku.. Aku xsalahkan Abah, sebab semua ni rancangan Along. Aku salahkan diri aku.. Kalau la aku xserang waktu tu.. Along mungkin masih hidup... Alonnggggg!!!!!!Doktor kata dia ada pesanan dari Along untuk kami.. Pesanan ni Along rakam dalam perjalanan tadi. Memandangkan dalam Ambulans tadi xda waris yang naik sekali..
"Untuk mak, jaga diri elok-elok, jangan marah abah dan boy. Jangan selalu "pow/pau" makanan kawan mak..hehe.. Dan Along nak mak kawin balik dengan Abah.. ni permintaan akhir Along...
Untuk Abah, tolong jaga Mak,Boy dan Alya.. Along minta maaf sebab silap percaturan..Kawen ya abah..
Untuk Alya. Along nak rehat. Belajar rajin-rajin, baik dengan Abg Boy. Jangan cemburu. Abg Boy akan jaga Alya macam Along.....
Untuk Adik Along.. Naufal... Abang minta maaf dik. Along banyak buat dosa dekat adik. Along nak adik benci Along. Bila adik benci Along, Adik boleh terima kalau Along pergi selamanya. Adik dah xrasa kehilangan Along lagi. Jangan cari Along lagi. Jangan sedih. Along sentiasa dihati Adik.. Along sayang adik. Jangan lawan cakap mak,jangan marah Abah.. jaga Alya.. sekali lagi Along minta maaf... "
itu yang arwah sempat record semasa perjalanan ke sini...
Bagi Si B pemungut sampah dan Si A posmen. Mereka dikenakan hukuman perjara seumur hidup dan 10 sebatan disabit kesalahan menculik dan meliwat.. Bagi cubaan membunuh si A. Abah memohon pihak mahkamah bagi hukuman mati,sebab terang-terang Along dah mati sebab dia. Semua tu bergantung kepada keputusan mahkamah nanti..
SEBULAN KEMUDIAN
Abah dan Mak selamat diijab kabulkan..
Aku masih bersedih..
tapi aku redha..
Aku sayang kau Along...
Aku rindu gurauan kau...
Aku dahagakan kasih sayang seorang Abang..
Kenapa Alongg.. kenapa...
Aku akan cuba kuatkan semangat...
Demi kau.. Demi keluarga kita.."Abang... Adik Minta Maaf...."
Dik aku pinta kau akan slalu setia
Dik aku mohon kau slalu menemaniSaatku tengah terluka
Kalaku tengah gundahKu akan menjagamu
Dibangun dan tidurmu
Disemua mimpi dan nyatamuKu akan menjagamu
Tuk hidup dan matiku
Tak ingin tak ingin kau rapuhDik jangan engkau pergi tinggalkan aku
Oh dik ingin aku cinta dan cinta slaluSaat kau tengah terluka
Kala kau tengah gundahKu akan menjagamu
Dibangun dan tidurmu
Disemua mimpi dan nyatamuKu akan menjagamu
Tuk hidup dan matiku
Tak ingin tak ingin kau rapuhKau akan menjagaku
Dibangun dan tidurku
Disemua mimpi dan nyataku
Kau akan menjagaku
Tuk hidup dan matiku
Tak ingin tak ingin kau rapuhKu akan menjagamu
Dibangun dan tidurmu
Disemua mimpi dan nyatamuOh ku akan menjagamu
Tuk hidup dan matimu
Tak ingin tak ingin kau rapuh-TAMAT-
YOU ARE READING
Abang.. Adik Minta Maaf (complete)
NonfiksiKisah 2 : Ayie/Along abg kepada Boy/Naufal. Ada satu rahsia Ayie yang cuba Boy dedahkan. Akibatnya? Makan diri. Dapat ke adik dan abg berbaik semula? Dalam Xsedar ada yang memerhati mereka. Boy dan Ayie . Adik dan Abg. Slave dan Master.