الفصل السادس

1.5K 90 0
                                    

((((أقدار الحب))))
بقلم ريحانة الجنة

(((الحلقة السادسة)))

تاني يوم الصبح

تسنيم نزلت زي كل يوم علشان تحضر القهوة والاتشيز كيك والفطار لأكمل ولما نزلت لقت أكمل نايم علي الكنبة وزي ما هو بهدومه . راحت قعدت جنبه وكانت علي قد ماهي زعلانة لانها افتكرت انه بيحب واحدة تانية لكن مبتقدرش تمنع نفسها انها تحنله ولا تحقق في ملامحه . وحاولت تصحيه
تسنيم : أكمل ... أكمل ... واضح انه تعبان ونايم متأخر . خلاص انا حروح احضرله القهوة وارجع اصحيه . ولما جت تقوم . أكمل مسك ايديها .
أكمل : انا صاحي . صباح الخير يا سمسمة .
تسنيم : صباح النور . ايه اللي نايمك هنا كدة وبهدومك ليه منمتش في أوضتك .
أكمل : ابدا لما رجعت وقعدت هنا . تقريبا راحت عليا نومة . المهم انتي عاملة ايه .
تسنيم : كويسة . بس مصدعة شوية  دلوقتي حعمل قهوة واشربها معاك يالا اطلع خد حمام وغير هدومك وانا حروح اعملك القهوة .
أكمل :تؤ انا جاي معاكي ولما اشرب القهوة ابقي اطلع اخد حمام والبس . تعالي .

وراحوا الاتنين المطبخ و أكمل كان بيبص لتسنيم بحنية وصعبانة عليه . حتي بعد ماعرفت انه بيحب واحدة تانية لسة بتخاف عليه وزعلها منه ممنعهاش انها تفضل تهتم بيه وبكل طلباته حتي القهوة صاحية بدري مخصوص علشان تعملهالوا زي كل يوم .
تسنيم : مالك سرحان في ايه .
أكمل : ابتسم ولا حاجة .
تسنيم : طيب اتفضل القهوة  .
أكمل : تسلم ايدك يا سمسمة . فين قهوتك .
تسنيم : حعملها اهو روح انت اشرب قهوتك .
أكمل : مسك ايديها . تؤ تعالي اشربي معايا دي .
تسنيم : لا اشرب انت وانا حعمل ليا علي طول .
أكمل : قولت لا تعالي اشربي معايا انا وانتي حنشربها مع بعض . وبعدين هي اول مرة ماانتي مقسماني في كل حاجة .
تسنيم : ابتسمت . ماشي بس متبقاش تزعل لما اشربها كلها .
أكمل : اشربي ولا يهمك . تعالي .
وقعدوا الاتنين يشربوا القهوة سوا واكمل كان بيتعمد انه يخليها تشرب الاول وهو يشرب وراها وأكلها معاه الاتشيز كيك كمان . وبعدين .طلعوا علشان يلبسوا ويروحوا الشركة . تسنيم خلصت وراحت خبطت علي أكمل . بس لقته اخد حمام ولابس البيجامة .
تسنيم : انت ملبستش ليه مش نازل معايا .
أكمل : معلش يا سمسمة روحي انتي انا تعبان وعايز انام منمتش طول الليل .
تسنيم : بزعل وقلق في نفس الوقت . خلاص اللي يريحك . طيب تحب اقعد معاك لوتعبان يمكن تحتاج حاجة .
أكمل : كان بياخد نفسه بصعوبة . وهو نفسة يقولها اه انا تعبان وانتي دوايا ياريت كان ينفع تقدي معايا انا فعلا محتاجك محتاجك اوي
. تسنيم : مالك يا كيمو مش بترد ليه .
أكمل : ابتسم . لا يا حبيتي مفيش بس روحي انتي مينفعش انا وانتي منكنش موجودين . عمي حيكون لوحدوا . روحي ومتقلقيش عليا .
تسنيم : حاضر . سلام .

ومشيت تسنيم وأكمل كان مخنوق نفسه يجري وراها ويخادها في حضنه ويقولها والله انتي حبيبتي مش واحدة تانية بس مش قادر وفضل واقف باصص عليها من بلكونة أوضته لحد ماركبت عربيتها ومشيت .

رواية أقدار الحبحيث تعيش القصص. اكتشف الآن