الفصل الثامن عشر

1.3K 82 0
                                    

((((أقدار الحب))))
بقلم ريحانة الجنة

(((الحلقة الثامنة عشر)))

وعدي علي خطوبة تسنيم وطارق شهرين وكمان علي حمل مايا وبقت في الشهر الرابع وطول الفترة دي تسنيم بتحاول تبعد عن أكمل وتقلل اوقات وجودها معاه علي قد ماتقدر وأكمل كان غيران ومش قادر وكانت كل ما تخرج تسنيم مع طارق كان يمشي وراها ويفضل مراقبهم من خوفه وغيرته عليها . وفي يوم علي الغدا شوكت قاعد وأكمل وتسنيم نزلت ملقتش مايا .
تسنيم : اومال مايا فين مش حتتغدا
شوكت : والله ما عارف صباح ندهتلها وقالت شوية كدة
تسنيم : انا حروح اندهلها .
أكمل : سيبيها هي حرة خلينا ناكل من غير سدة نفس دي مبتبطلش غلاسة .
تسنيم : لا طبعا دي حامل ولازم تاكل كويس مينفعش نيسيبهاكدة . انا طالعاها .
تسنيم طلعت أوضة مايا وخبطت ودخلت ملقتهاش دخلت البلكونة لقتها قاعدة وبتشرب سجاير وكمان فيها مخدرات مش عادية .
تسنيم : اتصدمت . يا نهار ابيض انتي أكيد مجنونة . في واحدة تشرب الزفت ده وهي حامل . حرام عليكي .
مايا : ششش ايه ماتعلي صوتك أكتر خليهم يسمعوكي . وبعدين انتي مالك انا اللي حامل ولا انتي .
تسنيم : لا يا ستي انتي اللي حامل . بس اللي بطنك ده ابقي خالتوا وحقه وحقك عليا اني انصحك. انتي عارفة ان اللي بتشربيه ده ممكن يعمل ايه في الجنين . كمان أكمل لو عرف حيسود أيامك ده ابنه.
مايا : اوفففف وانتي مالك ياباردة وقال أكمل بيقول عليا انا اللي باردة وانتي ايه بقي . عموما أكمل مش حيعرف الا اذا قولتيلوا وساعتها بقي حتبقي انتي اللي بتدخلي بينا وتوقعي وطبعا انتي عارفة السبب وانا ساعتها حروح لبابا واقوله اني شاكة ان في حاجة بينك وبين أكمل . اختاري بقي يا سمسمة .
تسنيم : انتي بيتهيألك مفيش حاجة بينها احنا بس قريبين من بعض من صغرنا . وبعدين انا مش حقول لأكمل لكن تفتكري هو مش حايعرف لوحده
مايا : هههههههه ليه ياعني شايفاه بيجي كل يوم ينام في حضني ولا حاجة علشان كدة يعرف ولا هو اصلا بيدخل أوضتي علشان يشم ريحة السجاير . وطبعا البركة فيكي انتي .
تسنيم : انتي الكلام معاكي ممنوش فايدة عن اذنك.
نزلت تسنيم وراحت تقعد وطبعا باين عليها الزعل .
شوكت : ايه كل ده وبرده من نزلتش معاكي .
تسنيم : معلش يا بابا هي تعبانة ودلوقتي دادا صباح تطلعلها أكلها فوق.
شوكت : انا داخل المكتب .
أكمل : مالك يا سمسمة هي الغبية دي زعلتك في حاجة. انا قولتلك سيبيها تتفلق مسمعتيش كلامي .
تسنيم : عيطت . أكمل ممكن تبعد عني ومتتكلمش معايا تاني احنا كل يوم بنتورط أكتر والوضع ده ميرضيش حد تتجوز واحدة وتقضيها حب مع اختها حرام عليك انا كل يوم بكره نفسي واحتكرها انا ليه ابقي كدة علي أخر الزمن ليه ابعد عني  يا أكمل وياريت لو شوفتني متكلمنيش . وقامت تسنيم وطلعت أوضتها .
أكمل : اتغاظ وجز علي سنانه وخبط الترابيظة بإيده . اه يا مايا الزفت انتي  اكيد قلتلها كلام يسم البدن بس والله ما انا عاتقك وحوريكي يا بجحة انتي يا باردة . وقام أكمل راح أوضة مايا ودخل علي طول من غير ما يخبط ولقاها في البلكونة بتشرب السجاير وبتتكلم في الفون وبتضحك .
أكمل : تصدقي ان حلال فيكي اني اشيلك وارميكي من هنا دلوقتي .
مايا : اتخضت ورمت السيجارة وقفلت الفون بسرعة . ايه وووانت مالك خليك في حالك .
أكمل : انا لو عليا اسيبك تتفلقي بس لازم تفهمي طول ما ابني في بطنك تحترمي نفسك وتراعي انك حتبقي ام  مش حقولك زوجة علشان ده ميفرقش معايا لكن انتي حتبقي ام افهمي .
مايا : قربت من أكمل واتعلقت في رقبته . طيب ليه مبقاش زوجة وام مع بعض. أكمل حتفضل لكد امتي بعيد كدة دي هي مرة واحدة من يوم فرحنا .
أكمل : انا بس نفسي أعرف انتي ازاي قادرة تعملي كدة ازاي . هو انتي كنتي بتحبيني اصلا ولا انا بحبك انتي مش كنتي بتحبي اياد وكمان كنتي علي علاقة معاه يبقي ايه بقي اي حد يجي في سكتك عادي مفيش احساس ولا مشاعر انتي ايه مبتفكريش غير في كدة .
مايا : انا اه كنت بحب اياد ومكدبش عليك لسة بحبه بس انا انسانة وليا احتياجات وانت جوزي ولازم تديني حقوقي .
أكمل : انا مشفتش بجاحة كدة تصدقي حتكون أكبر غلطة في حياتي انك اتحسبتي عليا زوجة في يوم من الايام وكمان حتكوني ام ابني دي كارسة والله .
مايا : انت بتحب واحدة تانية مش كدة
أكمل : لا والله ناصحة لسة واخدة بالك دلوقتي .
مايا : هي مين .
أكمل : وانتي مالك يخصك في ايه ملكيش دعوة.
مايا : اممم بس تتعرف انا تقريبا عارفة هي مين .
أكمل : ههههه ومن امتي الذكاء ده . هي مين بقي
مايا : تسنيم . مش كدة .
أكمل : ملكيش دعوة بتسنيم وشيليها من دماغك . واوعي تفكري تضايقيها تاني بكلامك وتصرفاتك المستفزة دي . علشان بعد كدة أقسم بالله حتشوفي مني اللي محدش شافه انتي سامعة واوعي بقي خليني امشي انا بكره الاوضة دي بتفكرني بليلة سودا . وخرج أكمل علي أوضته ومايا جريت وراه وزقت الباب قبل مايقفلو
مايا : طيب اسمع بقي انت جوزي وحاخد حقي منك غصب عنك مش بمزاجك .
أكمل : انتي أكيد مجنونة امشي روحي أوضتك .
مايا : لا مش حروح والله لو ماخليتني اعمل اللي انا عايزاه لحروح لبابا وماما وكل الناس واقولهم اللي بينك وبين تسنيم وكمان حقول لطارق .
أكمل : اعلي ما في خيلك اركبيه وبرده مش حلمسك انا اصلا مبطقيش ولعلمك لو فكرتي تفتحي بوقك بكلمة عن تسنيم حتكوني انتي الجانية علي نفسك حوريكي ايام سودا .

رواية أقدار الحبحيث تعيش القصص. اكتشف الآن