six

63 5 2
                                    

" So, aku dengar ds banyak dapat complain lately ni " semua yang berasa di meja memandang lelaki yang berambut kelabu serentak. Osamu termenung jauh.

" Samu? Oooo Samu " Atsumu melambai-lambaikan tangan di depan muka Osamu. Masalahnya member tu tak gerak.

" Orite tak tu? " Soal Kuroo, takut gamaknya tengok Osamu asyik diam je. Samu memandang. Semua yang berada di bilik bwp tu diam tak berkutik.

" Aku sakit perut " Yang lain tepuk dahi.

" Kau makan ke donat masin tadi? " Kita menyoal. Osamu angguk.

Again, diorang tepuk dahi.

" Kau makan berapa banyak? "

" Aaaaa dalam 5 ketul? "

" WOI KALAU DAH TAU DONAT TU MASIN TAKYAH LA MAKAN KAU NAK BUNUH DIRI KE " Atsumu menggoncang badan Osamu. Hirugami dengan Hoshiumu dah ketar ketir carikan minyak angin, preparation before member pengsan.

" Nak aku call ambulance siap ii ke? " Kenma dah get ready nak dial 999. Kot ii la sat lagi pengsan pulak si Osamu tu kan haa terus terpacak ambulance takyah nak buat drama pukul 7 dulu.

" DAH II CUKUP SEMUA DUDUK " itu dia, bonda kita dah bersuara. Michimiya dah cekak pinggang disebelah Kita-san yang dah terduduk termenung memikirkan nama baik bwp.

" Rilek, perut aku kebal. Minum racun pun tak effect " Ujar Samu. Kuroo dengan Atsumu dah pandang.

" Macam menarik. Lepasni aku kasi racun betul ii boleh tak? " Kepala Kuroo diketuk oleh Sakusa.

" Tu nak bunuh anak orang, bengong. Jangan bendul sangat boleh tak " Kuroo mencebik.

" Ok, kita tunggu esok pagi. Kalau ds tak elok lagi baru kita serang eh " Setelah berfikir, Kita memberikan kata putus.

" OK! "

.
.
.

" Dah kenapa kita kena kumpul kat sini? " Iwaizumi berpeluk tubuh, memandang sekeliling Dataran Ilmu yang penuh dengan pelajar ii lain. Oikawa memandang Iwa.

" Tu la, mak dah pesan lain kali ikut perkembangan. Kau tak tau ke kita kena kumpul sebab kes ds " Terang Oikawa sambil matanya tidak lepas daripada memandang skrin telefon. Tengah membawang la tu.

" Pasal donat masin malam tadi dengan nasi goreng lembik eh? " Tiba ii si yaku menyampuk. Yakult ni memang suka kacau orang tengah borak.

" Haah pasal itu— " Kata ii Oikawa terhenti.

" Selamat pagi buta " Tsumu melaung. Osamu menepuk kepala Atsumu.

" Kau ingat kau kapla? Si Kahar tu hensem eh. Kau tu takat kahak je. " Atsumu mencebik. Baru je nak berangan jadi kapla high pensel eh high council.

Semua pelajar diam membisu secara tiba ii apabila melihat kesemua ahli badan wakik pelajar berdiri di atas pentas.

" Dan aku kahar, kapla high coun— " Satu lagi tepukan kena kat kepala  kuroo , tak lain dan tak bukan kenma la yang buat.

" Kuat sangat pengaruh high council kat korang ni " Kita menggelengkan kepala. Even aku pun suka tengok si abe habla kahar tu aish HAHAHAHA.

" Korang tau ke kenapa korang kena kumpul sini? " Tanya Osamu, selaku exco makanan. Yang lain hanya mengangguk.

" So, kami nak tanya. Ada ke yang sakit perut ke diarrhea ke rasa nak muntah terpengsan dan sewaktu dengannya? " Mika pulak menyoal. Ha waktu tu tak payah cakap, Daishou dah menggeletis macam ular kepanasan dah tengok awek dia kat atas tu.

Pelajar lain hanya menggeleng. Bwp menarik nafas lega.

" Kalau ada yang sakit terus bagitau mana bwp takpun bagitau warden, okay? " Pesan Mika.

" Okay kakak cantik! " Daishou memandang sekumpulan pelajar lelaki yang berada di hujung. Member mula nak meletup.

" Yang lain, jangan risau. Pihak pengurusan masih lagi siasat ds. JANGAN RISAU KALIAN II SEMUA. OKAY BERSURAI SEKARANG "

" BAIK TUAN "

.
.
.

erm, miss me?

[ ON-HOLD ] crazy | haikyuuWhere stories live. Discover now