Review Bloedleugens

73 5 5
                                    

Bloedleugens neemt je mee op een avontuurlijke queeste, waarin piraten op zoek gaan naar een legendarische schat

Deze afbeelding leeft onze inhoudsrichtlijnen niet na. Verwijder de afbeelding of upload een andere om verder te gaan met publiceren.

Bloedleugens neemt je mee op een avontuurlijke queeste, waarin piraten op zoek gaan naar een legendarische schat. De hoofdpersoon, Cecilia, is een typetje dat van zich afbijt en behoorlijk bijdehand is. Toch is deze taaie tante allesbehalve een cliché. Gaandeweg leer je dat Cecilia ook een kwetsbare kant heeft. Haar grootste angst dreigt op een interessante manier werkelijkheid te worden, waardoor die kwetsbare kant echt iets toevoegt aan de verhaallijn. 

De schrijfstijl is lekker vlot, waaruit duidelijk wordt dat we te maken hebben met een getalenteerde schrijfster. Hier en daar vond ik de vocabulaire niet zo goed passen bij de tijdsgeest (denk daarbij vooral aan uit het Engels geleende woorden), maar verder leest het verhaal heel prettig, is er voldoende afwisseling tussen dialoog en beschrijving en wordt er voldoende aandacht aan de gevoelens besteed. 

Het verhaal kent een paar leuke twists, die je aanmoedigen om te blijven lezen. Dat Cecilia een geheimenhandelaar is, is ook een superleuk gegeven. Als we echt een werkpuntje moeten geven: het boek zou nog spannender zijn door hier en daar iets meer te foreshadowen. Haar eigen geheimen werden op zo'n manier onthuld waardoor de échte impact uitbleef. Door iets meer weg te geven van het geheim dat Cecilia met zich meedraagt, had de lezer wellicht een betere band met het hoofdpersonage gekregen. Het had extra spanning kunnen creëren doordat je beter met Cecilia meeleefde en de afwikkeling was daardoor misschien minder chaotisch geweest. 

Al met al een lekker avontuurlijk verhaal, met een stevige dosis mysterie. Op een "Pirates of the Caribbean" wijze word je meegezogen in het piratenverhaal. Een echte aanrader!

Je hebt het einde van de gepubliceerde delen bereikt.

⏰ Laatst bijgewerkt: Sep 28, 2021 ⏰

Voeg dit verhaal toe aan je bibliotheek om op de hoogte gebracht te worden van nieuwe delen!

Open Novella Contest (Nederlands)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu