Mustafa'yı o kadar çok düşünüyordum ki... Ben o gittiğinden beri sadece eve erzak almak için dışarı çıkıyorum. O da iki ayda bir. Bugün sahile inmek çok istiyordum. Üzerimde ne olduğunu umursamadan ayakkabımı giyip sahile kadar yürüdüm.
Kulaklığımı kulağıma takıp İstanbul Beyfendisi şarkısını açtım.
İlk bakışta aşk mı olur? Diye başlıyordu o güzel şarkı...
Sakince şarkıyı dinleyerek denizi izliyordum. O asla benim içki içmemi istemezdi. O gittiğinde sadece sigaraya başladım. Ama eğer birgün çıkıp gelirse diye çok az içiyordum. O sevmezdi böyle şeyleri.Bir kez daha şarkı tekrarlandıktan sonra kulaklığımı çıkarttım ve sesi dışarıya verdim. İlk birkaç kişi baktı ama kimse bir şey demedi.
Bir yandan şarkımı dinliyordum, bir yandan denizi izliyor, diğer yandan da sigaramı içime çekiyordum.
"İlk bakışta aşk mı olur? Yoktur öyle şey..."
"Kandırıldım a dostlar varmış öyle şey" dedi yanımdaki biri. Takmadım şarkıya devam ettim.
"Gelin görün halimi" yanımdaki adam kaban giymişti. Yüzü gözükmüyordu. Ama tam İstanbul Beyfendisi gibiydi... Mustafa'yı da anımsatıyordu. O yüzden birkaç saniye gözlerimi üstünden ayırmadım... O denize bakıyor ben ona bakıyordum. Ah bayım, neden yanımda duran kişi sen değilsin ki...İlk önce sigarama baktı ve konuştu.
"Çok zararlı" dedi. Bir türlü benim yüzüme bakmıyordu. Hemen kafasını çeviriyordu.
"Biliyorum, eski bir tanıdık da aynı şeyi söyleyip dururdu" dedim.
"O eski tanıdığınızı dinleseniz iyi edersiniz. Hem neden içiyorsun ki?"
"Acımı dindirdiğini düşünüyorum. Biliyorum saçma, ama iyi hissettiriyor"
"Evet, çok saçma"
"Beni neden düşünüyorsunuz?"
"Çok yıpranmış görünüyorsun"
"Yıprandım"
"Kim tarafından?"
"Bayım" dedim sessizce.
"Anlamadım?"
"O, eski tanıdık dediğim kişiden"
"Anladım" dedi iç çekerek.
"Biliyor musun? Sen ona çok benziyorsun bana yüzünü döner misin?"
"Sende benim sevdiğim kadına çok benziyorsun" dedi ve döndü.
"Çünkü o sensin"
"BAYIM!?"....
ŞİMDİ OKUDUĞUN
-BAYIM-
Short StoryPeki soruyorum sana bayım. Hiç mi beni bırakırken canın yanmadı? Hiç mi için cız etmedi. Bayım beni hiç mi sevmediniz?