17. fejezet

495 49 6
                                    

– Wei Ying...

– El se kezdd! – intette le Wei Wuxian türelmetlenül. Most a legkevésbé sem volt szüksége Lan Wangji szent beszédére. Igaz, régen igaza lett ezzel kapcsolatban, de ezúttal más a helyzet. Jin Ling az unokaöccse, érte még a halált is újravállalná, és ezt Lan Wangjinak is meg kell értenie. – Ez az egyetlen esélyünk. Így megmenthetem Jin Linget és elkaphatjuk Wen Qianget. Utána elpusztítom, esküszöm!

Lan Wangji a fejét rázta, de egy szót sem szólt.

– Újabb Sötét tigris amulett? – kérdezte Lan Jingyi tágra nyílt szemmel.

Wei Wuxian elengedte a füle mellett. Odalépett Lan Wangjihoz, és gondolkodás nélkül megragadta a kezét.

– Kérlek, Lan Zhan!

Wei Wuxian azonban hiába nézett rá könyörgően, Lan Wangji továbbra sem válaszolt. Előbbi nem értette pontosan, mi lehet a baj. Ennyire nem bízik benne? Hiszen mások biztosan nem adnának Sötét tigris amulettet Yiling pátriárkája kezébe, de nem másról, Lan Wangjiról volt szó. Nagyot nyelt, mielőtt félve megkérdezte:

– Bízol bennem?

Lan Wangji végre bólintott, ráadásul hezitálás nélkül.

– Igen – lehelte.

Wei Wuxian szívébe melegség költözött, ugrálni tudott volna a boldogságtól, de komoly maradt.

– Akkor tudod, hogy utána meg fogom semmisíteni, ugye?

Lan Wangji megint bólintott, mire Wei Wuxian elengedte a kezét, és felé nyújtotta a tenyerét.

– Kérem a sötétfémet!

Lan Wangji ugyan savanyú ábrázattal, de elővette az egyik szekrényből a sötétfémet rejtő ég és föld erszényt, amit aztán átadott Wei Wuxiannek.

– Mennyi idő kell hozzá? – kérdezte beletörődötten.

Wei Wuxian elgondolkodva megvakarta a fejét.

– Most, hogy már tudom, hogyan kell elkészíteni, időben kész lehetek. Csak ne zavarjatok.

Ezután Wei Wuxian elmerült a saját világában, és éjt nappallá téve dolgozott. Ritkán hagyta abba a munkát, csakis akkor, amikor már a hólyagja túlságosan feszített. Talán enni is elfelejtett, bár az is lehet, hogy Lan Wangji időközben megetette. Egyedül azt tudta, hogy amikor borért nyúlt, mindig tele korsót talált a kezénél. Ez a két nap teljesen összefolyt neki.

Harmadnap reggel végre készen lett.

– Hát itt van életem bűne. – Elégedetten emelte fel a Sötét tigris amulettet az asztalnál ülve.

Lan Wangji felnézett a könyvből.

– Pihenj egy keveset, ebéd után indulunk.

Wei Wuxian szíve hatalmasat dobbant.

– Mi az, hogy indulunk? – kérdezett vissza. – Egyedül kell mennem.

– Azt hitted, hagylak egyedül menni?

– De Jin Ling...

– Nem fogok besétálni melletted – szakította félbe ezúttal Lan Wangji. – Biztos távolságban maradok. Egyébként is kardon utazva érsz csak oda időben. Valakinek el kell vinnie.

Wei Wuxian egyetértően bólogatott. A nagy hévben teljesen kiment a fejéből, hogy csak karddal nem késik el. Alig tudott gondolkodni, annyira ideges volt.

– Vigyük Wen Ninget is – vetette fel váratlanul. – Ha baj van, hívni fogom a fuvolámmal. Akkor majd gyere te is.

Lan Wangji időközben félre tette a könyvet, odasétált Wei Wuxienhez, és megfogta a vállát.

Napkelte (MDZS, Wangxian ff) /Befejezett/Where stories live. Discover now