Lexa berjalan perlahan masuk ke kelas.Dia hanya memikirkan hal semalam sahaja.Hal semlam?yeah,hal semalam dimana Airis mula masuk ke sekolah ini dan kelas yang sama dengan Lexa.Kadang dia terfikir,apa plan yang Airis plan untuk tahun ni.Geng dia?takkan ajak sekali kot.persoalannya hanya akan terjawab nanti,Akhir cerita ni.HAHAHA.
Dia masuk dan terpandang Airis yang masih berbual dengan Luthfi,nampak macam mesra.Siap gelak tawa lagi.Luthfi berpaling bila menyedari Lexa yang baru masuk.Dari muka yang tersenyum lebar terus berubah ke muka dingin bila terpandang Lexa.
Lexa senyum ke arah Luthfi tapi dibiarkan dengan jelingan.Lexa memandang Airis,dia hanya tersenyum sinis tapi hanya Lexa yang faham maksudnya.Lexa mengerli ke arah zack dan zakcry,diaorang juga jelas bermuka dingin dengan lexa.Lexa yang bagaikn mengerti hanya tersenyum hambar dan berlalu ke tempat duduknya di belakang Luthfi.Lexa duduk ditempatnya.
Zarif dan Naqib masuk,dia hanya memandang ke arah lexa,zack,zackry,luthfi dan Airis dengan suasana dingin diantara mereka.Zarif masuk dan menyapa semua yang masih berada dlm suasana dingin.
"Assalamualaikum hye.Kenapa dingin semacam je ni,tak suka aku datang sekolah ke?huhu" zarif cuba untuk memeriahkan suasana dingin diantara mereka,tapi hanya dibiarkan sepi selepas dijawab salam.Luthfi pula hanya membiarkan dan sambung bersembang dengan Airis.
Naqib memandang ke arah Lexa dan mengankat kening tanda 'kenapa?'.Lexa memandang ke arah Naqib dan Zarif dan hanya tersenyum hambar.Naqib dan Zarif yang faham dengan senyuman Lexa hanya mengeluh kecil sebelum kembali ke tempatnya semula.
.
.
.
.
.Zarif yang masih pening dengan apa yang jadi duduk di atas kerusi sambil memegang kepalanya.Naqib pulak sudah merengus dan meraup rambutnya yg sudah kusut.Luthfi,zack dan zackry masih lagi mepertahankan seseorang yang telah manjadi GIRLFRIEND Luthfi.Awalnya Zarif dan Naqib agak terkejut,baru 1 hari kenal dah bercinta.
Naqib juga agak terkilan bila Zack,Zackry dan Luthfi percaya dengan org yang entah muncul dari mana dan rapat dengan mereka baru 1 hari.Dia dah macam percayakan org baru dari org yang dah lama kenal.
"Tak sekarang ni apa masalah kau?" Naqib menghentakkan meja dengan kuat.Dia dah tak perduli tangannya sakit,yang penting dia nk tahu kenapa Luthfi masih pertahankan Airis.Airis?yeah.Masalah Airis yang diorang bincangkan
"Apa masalah aku?benda betul.Kau tu pertahankan lagi PEREMPUAN tu kenapa!" Luthfi sudah bengang
"Kau kenal Lexa dulu kan dari Airis?yang kau percaya Airis tu kenapa?pastu kau tuduh Lexa camtu pulak" Zarif yang duduk mula bangun
"Aku tak tuduh lah kalu Airis tak cakap camtu!" Luthfi mengeluh dengan kuat
"Tak apa masalah korang ni?aku dengan zackry sendiri dengarlah apa yang Airis cerita kat kitorang.Entah entah Lexa pun ada niat nk bunuh kita" Zack menyampuk,Zarif menjeling tajam Zack yang hanya beriak biasa
"KAU DIAM!" Zarif menaikan suara satu oktaf
"Asal pulak!?" Kini giliran Zackry pulak menyampuk.Sah kembar sama perangai suka menyampuk orang gaduh agaknya.
"Kalu korang nk percaya,korg percayalah.Jangan sampai korg menyesal.Sebanyak mana pun orang tuduh Lexa dia takkan buat benda tu.Sebanyak mana pun orang datang untuk memfitnah Lexa.Aku datang backup dia.AND KORANG?STILL NAK PERCAYAKAN ORANG BARU IKUTLAH" Zarif mengambil beg dan kunci keretanya dan berlalu ke arah pintu.
"Aku dengan zarif cau dulu.Tapi satu je aku nak cakap,jangan campurkan hal ni dengan persahabatan kita.Jangan satu hari nanti,disebabkan Airis kita bergaduh"Naqib juga berlalu mengambil beg dan kuncinya.
Zarif yang baru membuka pintu terus berhenti.Dari muka yang dingin dan marah terus berubah kepada muka?kasihan?kesal?sedih?or?dia diam seribu bahasa begitu juga Naqib.
Luthfi,zack dan zackry yang perasan diorang berhenti memandang ke arah pintu.Muka masing masing nampak macam muka?tak bersalah?dingin?or?
.
.
.
.
.FLASHBACK
20 minit sebelum kejadian berlaku
LEXA POV
Aku berjalan ingin menuju ke bilik S-music.Aku berjalan dengan laju atau lebih tepat sekali berlari.Sampai saja di depan pintu S-music,aku mencari kad yang aku simpan di dalam beg.Sedang aku mencari,aku terdengar pergaduhan di dalam bilik S-music.Dari aku terus mencari jadi kaku bila diorang bergaduh disebabkan aku.Aku mendengar dan tanganku memengang kepala yang sakit.Aku tahan dari menangis.
"Tak sekarang ni apa masalah kau?"
"Apa masalah aku?benda betul.Kau tu pertahankan lagi PEREMPUAN tu kenapa!"
Aku yang terdengar jerkihan Luthfi terus menahan diri dari menangis.Sah Airis cerita apa yang berlaku 2 tahun lepas dengan cerita yang aku bersalah?what the heck?aku terus gagahkan diri dan sambung mendengar pergaduhan diantara mereka.Aku tak kuat,tapi aku cuba
"Kau kenal Lexa dulu kan dari Airis?yang kau percaya Airis tu kenapa?pastu kau tuduh Lexa camtu pulak"
Aku pasti,diorang gaduh sebab Luthfi cerita apa yang Airis cerita dekat diorang dan tuduh aku macam macam.Aku teruskan lagi mendengar
"Aku tak tuduh lah kalu Airis tak cakap camtu!"
"Tak apa masalah korang ni?aku dengan zackry sendiri dengarlah apa yang Airis cerita kat kitorang.Entah entah Lexa pun ada niat nk bunuh kita"
Aku mendengar apa yang zack katakan.Sunguh aku tak kuat.Sampai macam ni sekali diroang tuduh aku?apa salah aku?aku langsung tak bersalah.Tapi kenapa diorang tak percayakan aku?aku rapat dengan diroang dah 5 bulan kot.Air mata yang lama bertakung di kelopak mata aku akhirnya turun mencecah lantai.Aku diam mendengar apa lagi diorang ingin tuduh aku.Aku fikir diorang sahabat yang akan faham aku,yang akan percayakan aku.
"KAU DIAM!"
"Asal pulak!?"
Aku mengesat air mataku dengan lengan baju yang aku pakai.Aku kesat tapi nak mengalir juga.Sah aku hati tisu,depan family aku boleh lah cover sikit haha.(happykan diri je) huhu
"Kalu korang nk percaya,korg percayalah.Jangan sampai korg menyesal.Sebanyak mana pun orang tuduh Lexa dia takkan buat benda tu.Sebanyak mana pun orang datang untuk memfitnah Lexa.Aku datang backup dia.AND KORANG?STILL NAK PERCAYAKAN ORANG BARU IKUTLAH"
Nasib ada yang percayakan aku.Aku tersenyum nipis dan masih lagi mengalirkan air mata.Terharu mungkin.
"Aku dengan zarif cau dulu.Tapi satu je aku nak cakap,jangan campurkan hal ni dengan persahabatan kita.Jangan satu hari nanti,disebabkan Airis kita bergaduh"
Aku terkaku seketika.Jika disebabkan aku juga diroang gaduh macam mana?aku pun sayanh persahabatan ni.Aku terduduk seketika,sebelum menarik nafas mencari ketenangan.Tapi aku tak dapat,air mata aku still nak mengalir.
Aku memandang pintu yang sudah dibuka oleh Zarif.Muka dia,bersalah ke?aku cuba tersenyum sebelum aku berlalu pergi
END LEXA POV
END FLASHBACK
Zarif yang terkaku memandang Lexa yang menangis dan memandang Zarif sambil tersenyum sebelum melangkah pergi.'Dia dengar?'
Zarif dan Naqib mengejar Lexa yang sudah pun turun dari bangunan.Belum sempat mereka kejar.Kereta Lamborghini milik Lexa sudah pergi meninggalkan perkerangan sekolah.Zarif dan Naqib hanya mampu mengeluh seketika sebelum tersenyum hambar.
To be continue🤣✔️🖤
Alhamdulillah..siap juga part 26 ni😍haha...dia punya feel menaip tak sedar dah 1080 dah..haha🤣✌🏻haha...apa pun happy reading...jangan lupa vote n komen hshs...jangan jadi silent readers. Lagi satu..jangan lupaa share story ni ok..btw nk pomot sikit ig shayy hshs
a.shay_07
Ni ig shay..rajin follow lah..nanti shayy follow back..just dm me oke✔️😍syg readers shay ni..hshs🖤😁
#abaikan typo🤣✔️
YOU ARE READING
I LOVE MY BESTIEBOY✔️
Teen FictionFirst story🎊tlg jadikan sambutan hangat geng✔️(COMPLETED ✔️) Adam luthfi,zarif Eiman,Naqib iqbal dan kembar zackry nik dan zacky nik merupakan ahli S-music yg terkenal.Aira alexa,Ellya Natasha dan Nurin Balqis sahabat dari sekolah rendah lagi turut...