~ 𝙲𝚑𝚊𝚙𝚝𝚎𝚛 𝙾𝚗𝚎 ~

857 41 8
                                    

" One day, there will be no distance between you and me "

Lahore,
13 September 1951.

" Abbu, hume Hindustan jaana hai. " She said.

" Pagal ho? Dimaag hil gaya hai kya? Dikh nahi raha ki yahan kitni dangalen ho rahi hai. " He father snapped.

" Par abbu- " She begun, " Ayesha, hume iss mudde par koii charcha nahi chahiye. Jao jaake apne kamre mein baitho aur apna kaam karo. " He ordered.

She stomped out of the room to hers.

--- ♡ ---

Chandigarh,
13 September 1951.

" Maiṁ lāhaura jāṇā cāhudā hāṁ ( I want to go Lahore.) " He said.

" Arheer, Kī tusīṁ pāgala hō ga'ē hō? Kī tuhānū nahīṁ patā ki ithē dagē cala rahē hana. ( are you gone mad? Don't you know here riots are going on?) " His father snapped.

" Bebe, maiṁ āpaṇī Ayēshā 'ita nū milaṇā cāhudā hāṁ ( mother, I wanna meet my Ayesha) " He whined.

" Mūrakha nū bada karō atē āpaṇē kamarē vica vāpasa jā'ō atē āpaṇā kama pūrā karō ( Shut up idiot, go in your room and complete your work.) " His mother snapped.

Arheer and Ayesha, two peoples, poles apart. Just miles away. Yet can't meet each other. That's why we say, love isn't easy. Not at all easy.

Lahore,
15 September, 1951.

Arheer,
Hume maaf kardo jaan. Hum Punjab nahi aa sakte. Yahan dange bohot badh rahe hai, laashon ka dher lag raha hai. Humne abbu se iss baare mein baat karne ki koshish ki, par har baar ki tarha unho ne hume taal diya.

Umeed hai wahan sab thik hoga, Jaspreet chachi aur Chachu ko humara salaam kehna.

Khuda Hafiz!

She folded the letter and put it in a coffee colour pouch handing it to her sister, Falak.

" Falak, isse Arheer ke paas sahi salamat pohocha dena. " She said.

" Appi ( sister), aap fikr mat kijiye. Aapka kaam ho jaayega. " Falak said confidently and walked out with the letter.

。.。:∞♡*♥*♡∞:。.。  

Hope you are liking the story.

𝚃𝚑𝚎 𝙿𝚊𝚛𝚝𝚎𝚍 𝚄𝚜 Where stories live. Discover now