1

892 31 4
                                    

Cuti sekolah bermula, Leo Martin Lewis merupakan pelajar tingkatan 5 yg baru habis menduduki SPM dan bersedia untuk tingkatan 6

Malaysia, Johor

Banglo Ash,

7:49 p.m.

"Ha!! Kahwin??!!" Kata Leo yg terkejut mendengar apa yg dikatakan oleh papanya.

"Yup! Papa nk kamu khwin dgn perempuan pilihan papa dan mama." Kata Tan Sri Ash Michael Lewis, Generasi ke-2 dalam syarikat Phoenix Holdings dan bapa kepada Leo.

"Tpikn Leo msih sekolah! Lgipun Leo bknnya kenal perempuan tu! Mama!" Kata Leo lalu cuba memujuk mamanya.

"Dgr ckp papa Leo. Lagipun dia tu pelajar Leo, dia kata dia kenal Leo." Kata Angela Rose Zander yg merupakan mama kepada Leo.

"Tpi mama, kalau dia kenal Leo sekali pun, Leo tak kenal perempuan tu." Kata Leo dgn manja.

"Tak kenal maka tak cinta." Kata Angela smbil tersenyum.

"Mama ni!!!" Kata Leo yg tdk puas hati.

"Sdh! Keputusan papa muktamad. By hook or by crook, kamu mesti kahwin dgn dia! Kalau tak, kita putus hubungan!" Kata Ash dgn tegas.

"Ha?!" Kata Leo yg terkejut, dia berfikir panjang dan menghela nafas "yelah yelah! Leo akan khwin dgn dia." Kata Leo lalu mengambil jus manggo dan minum sekali teguk, jelas sekali tidak puas hati dgn papa mamanya. Ash dan Angela hnya tersenyum melihat Leo.

"Good! Perkahwinannya berlangsung weekend ni. Papa dh hntr list barang yg papa dan mama tak sempat nk beli jdi Leo kena sediakan, pergi cari nnti." Kata Ash lalu menghantar list barangan yg perlu Leo beli.

Leo melihat list brg itu lalu berdiri. "Haiz, I'll go buy it now." Kata Leo yg mengeluh lalu keluar dan masuk ke dlm kereta jenama BMW M8 berwarna merah miliknya sebelum keluar dia menekan pedal minyak sampai habis dan keluarlah bunyi ekzos kereta yg disukai ramai lelaki,lalu memandu keluar dari perkarangan rumah.

" Kata Leo yg mengeluh lalu keluar dan masuk ke dlm kereta jenama BMW M8 berwarna merah miliknya sebelum keluar dia menekan pedal minyak sampai habis dan keluarlah bunyi ekzos kereta yg disukai ramai lelaki,lalu memandu keluar dari perkarangan rumah

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

BMW M8

"Yeah yeah yeah! Dpt menantu!" Kata Ash smbil menari setelah memastikan Leo sdh pergi. "Ish awak ni! Mcm budak budaklah!" Kata Angela sambil memukul Ash. "Awak suka tak? Suka tak?!" Tnya Ash dgn serius kepada isterinya. "Mestilah suka!" Kata Angela yg tersenyum lebar lalu menari, mereka berdua menari dgn gembira bersama. Errrr.......

Leo POV,
"Apalah nasib aku! Time time mcm ni kena bljar dan enjoy! Ini tidak, kena jaga bini lagi lps ni. Ciss, siapa juga perempuan ni smpai papa sanggup putuskan hubungan kalau aku tak khwin dgn dia. Arghhhh!!!stressnya aku!!!" Kata Leo sendiri lalu memukul steering keretanya. Tiba tiba telefonnya berbunyi, satu panggilan masuk dan Leo memakai earphonenya dan menjawab panggilan itu.

Leo:haaa!! Apa kau nak?!!
Lunacy: yoh relax bro! Pahal marah marah!
Leo: aku tgh serabut ni! Call pahal? Kalau tkde pape aku tutup, aku nk kena pergi beli brg lagi ni!
Lunacy: lepak jom! Aku tgh bosannya.
Leo: hmm yelah! Aeon Starbucks pukul 9 nnti! Dh bai!

Lalu Leo menutup panggilan itu

Skip,

Starbucks,
"Yohh! Lmbt kau! Wow bnyknya brg!" Kata Lunacy Matthew Lewis yg melihat sepupunya Leo yg memegang beg kertas sebelum duduk di dpn nya. Leo hnya diam smbil melihat phonenya.

"Hmm, kau ni kenapa? Diam je!" Kata Lunacy lalu menghirup airnya.

Leo mengeluh panjang, "This weekend I'm getting married." Kata Leo dgn mendatar.

Lunacy yg mendengar itu terkejut smpai tersedak, "What?! Are you kidding me? Gf pun tkde, kau kena tangkap basah dgn siapa?" kata Lunacy smbil memandang Leo.

"Pergi mampuslah aku kena tngkap basah! Papa aku yg paksa. Aku pun tak kenal siapa perempuan tu." Jelas Leo lalu menghirup airnya.

"Uncle Ash paksa? Kau tak menbantah?" Tnya Lunacy yg ingin tahu.

"Adalah, tpi papa aku ckp kalau tak khwin putuskan hubungan bagai. Tulh yg aku kena ikut ni. Arghh! Serabutlah!" Kata Leo lalu menyandarkan dirinya ke belakang.

"Huishh.....kejam gila uncle Ash! Siapalah perempuan tu agaknya smpai Uncle Ash sanggup putus hubungan dgn kau kalau kau tak khwin dgn dia."Kata Lunacy kepada Leo.

"Tulh pasal! Haizzz!!!" Kata Leo smbil mengosok kepalanya dgn kasar lalu menghela nafas panjang.

"So mcm mna?" Tnya Lunacy lalu menjamah cake chocolate yg dia order tadi.

"Mcm mana apa?" Tnya Leo yg mengerut dahinya kerana tak faham tentang pertanyaan Lunacy.

"Yelah, kau kn kena paksa kahwin, tkde plan ke untuk ceraikan dia ke lepas kahwin?" Tnya Lunacy.

"Hmm... enthlh! Kau rasa papa aku bgike aku ceraikan dia? Mna Xenon? Knpa tak lepak sekali?" Tnya Leo yg tidak melihat batang hidung sepupunya lagi satu Xenon Murphy Lewis, mereka bertiga sgt rapat seperti adik beradik dari kecil lagi. Mereka semua mempunyai nama yg bermula dari huruf M kerana ia merupakan tradisi keluarga.

"Hmm...biasalah kt club lyn awek." kata Lunacy lalu menghirup airnya. Dia mmg masak dgn perangai sepupunya yg satu ni.

"Hmm perangai playboy dia tu, enth bila nk bagus....dh lh perempuan yg dia main tu, Xenon x lyn dia je terus cari aku, semak betul! Dgn gaya gediknya lagi, nsiblah aku tak pukul perempuan, kalau tak dh lama aku tampar perempuan perempuan tu!" Kata Leo mengingatkan baru baru ini yg dia dikacau oleh perempuan di mana mana sahaja disebabkan oleh Xenon menghilangkan diri dari perempuan tu.

"Biasalah bro, nk duitkn...kalau bkn sbb duit, aku rsa pandang pun tdk!" Kata Lunacy smbil melihat phonenya.

Kemudian mereka bercerita dan main game mobile legend di sana.

"Hmph.....dh lh, dh pukul 10, aku nk blik sebelum mama aku membebel." Kata Leo yg melihat jam tangan G-Shock nya lalu berdiri.

"Kalau mcm tu aku pun bliklh, jumpa kt wedding kau nanti!" Kata Lunacy smbil tersengih melihat Leo, Leo menjeling matanya dan Lunacy tertawa kecil lalu mereka pun blik rumah.

TBC

Gadis itu Isteri Aku (HIATUS)Where stories live. Discover now