JBH ACADEMY, Vip Parking
"Kau memang tak blh lmbt lgi ke?" Mrh Leo kepada Crystal yg bru masuk ke dlm kereta.
"Sorry, tdi cikg..."
"Sudah!! Aku tknk dgr alasan kau! Pakai seatbelt aku nk jln dh ni." blm hbis percakapan Crystal sdh dipotong Leo.
Dlm perjalanan pulang,
"Kita nk pergi mana ni?" Tnya Crystal yg perasan ini bukan jln blik ke rumah mereka.
"Tkyah bnyk tnyalah, aku jual kau karang baru kau tahu." Kata Leo smbil memandu.
Crystal yg mendengar hnya berdiam diri.
Setelah 15 minute, mereka tiba di dpn banglo milik Ash.
"Smpai pun menantu kesayangan mama ni." Kata Angela yg melihat Crystal masuk ke perkarangan rumah mereka.
"Hehe, apa khabar mama? Mama sihat?" Tnya Crystal.
"Sihat sgt, lgi lgi bila jumpa menantu kesayangan mama ni." Kata Angela smbil memegang tgn Crystal.
"Errr hehe...." tawa Crystal yg malu.
"Mama" kata Leo sopan, tetapi tidak dipeduli Angela.
"Mama!" Kata Leo dgn suaranya yg sedikit tinggi, tetapi masih tidak dipeduli Angela.
"Haihh....MAMA!!!" Jerit Leo.
"APA!!! Mama ni bknnya pekak, takpayh nk menjerit! Satu precinct blh dgr kamu jerit tau!!!" Marah Angela kepada Leo.
"Haihh aku juga.....papa mana?" Bisik Leo perlahan sebelum menanya tentang papanya.
"Ada dlm tu tgh tgk movie, ha jom lah masuk." Kata Angela lalu masuk ke dlm rumah, Leo dan Crystal masuk bersama sama.
"Papa.." kata Crystal yg melihat Ash sedang menonton wayang.
"Ha dh smpai pun!!! Ha mri duduk sini!!!" Kata Ash lalu menghentikan wayangnya.
"Papa sihat?" Tnya Crystal dan Leo hnya memandang rumah itu seperti ada benda yg tak kena.
"Sihat...ha Leo, apa yg kamu tgk tk hbis hbis ni." Tnya Ash.
"Papa, dia dh...."
"Heyy my little brother!!!" Blm hbis Leo bertnya, seorang perempuan yg turun dari tangga memotong pertnyaannya.
"Arghh...betul tekaan aku." Bisik Leo
"Hey miss me? Ahhh, you must be Crystal right?" Tnya perempuan tu kepada Leo dan Crystal.
"Ermm hi...nice to meet you" kata Crystal lalu menghulur tgnnya.
"Jenny Mancy Lewis...nice to meet you too." kata Jenny kepada Crystal smbil berjabat tgn.
"Apa yg kau buat sini ha Mancy?" Kata Leo dgn nada tidak puas hati.
"What?! Ini rumah mummy dgn daddy kan, mmg lh aku kt sini!" Kata Jenny.
"Haihh aku tahulh ni rumah papa mama, aku tnya kenapa kau blik Malaysia, kau bkn study dkt US ke?" Tnya Leo smbil menjeling dktnya.
"Ouh, Im Degree graduate and taking a break for a while before take a Master Degree, lgipun daddy sruh aku uruskan company." Kata Jenny yg duduk di sofa.
"Which company?" Tnya Leo.
"LMS EMPIRE HOLDING" Kata Jenny perlahan.
"What?! Its my company!!! Its not even under Phoenix Holding!!! Apa ni papa?" Kata Leo yg membantah!!
"Leo, thun ni kamu kn STPM, papa nk kamu tumpukan perhatian sepenuhnya. Kalau blh papa tknk mcm masa kamu SPM bnyk sgt B kamu, walaupun kamu pndai tpi keputusan kamu mcm tu blh menjejaskan peluang kamu keluar negara, kamu igt kamu ada company dh selamat ke? Apa apa blh berlaku Leo." Jelas Ash kepada Leo.
YOU ARE READING
Gadis itu Isteri Aku (HIATUS)
Fiksi RemajaLeo Martin Lewis merupakan remaja yg bakal memasuki umur 18 tahun. Tetapi pelajar tingkatan 6 ini terpaksa berkahwin dengan seorang perempuan bernama Crystal Avren Felix, perkahwinan ini diatur oleh papa kepada Leo iaitu Tan Sri Ash Michael Lewis. T...