10

203 7 2
                                    

Leo memarking motornya di dpn kedai, "Kau turun, tunggu sini aku nk beli brg jap." Kata Leo lalu mematikan enjin motornya sebelum masuk ke kedai. Crystal hnya menurut.

Crystal hnya melihat phonenya sebelum dia terdengar sesuatu.

"Meow.....meow..." kecil tetapi jelas suara kucing mengiyau. Crystal mengikut bunyi itu dan berjln ke seberang jln. Dia ternmpk kucing yg seperti kesakitan.

"Aww so cute..." kata Crystal sebelum mengambil kucing itu lalu berjln melintas jln di mna tmpt Leo parking motor. Dia melihat kucing itu dan tidak fokus terhadap jln raya.

Crystal berada di tgh jln lalu menoleh ke arah kereta yg bergerak laju seperti melanggarnya, Crystal hnya kaku melihat kereta yg tiada keinginan untuk berhenti. Kereta itu semakin hmpir dgnnya dan Leo tiba tiba menarik Crystal ke tepi dan Crystal terjatuh ke atas Leo, kereta itu tidak berhenti dan hnya memecut laju melarikan diri.

"Kau kenapa? Tk syg nyawa ke? Klau nk mati biar ak..... Hatchii....hatchiii.....hatchii..argh..aduhh" Mrh Leo tetapi tiba tiba bersin. Leo kemudian melihat Crystal memegang kucing.

"Buang kucing tu!!! Hatchii...." kata Leo kepada Crystal.

"Haa??? Jgnlh!!! Kesian kucing ni..."kata Crystal.

"Dia kesakitan ni, hntr dlu ke klinik. Blh lh....." pujuk Crystal setelah melihat klinik haiwan di sana.

Leo yg melihat Crystal smbil memegang kucing itu berfkir...."Arghhh yelah, jom cpt skit!" Kata Leo lalu berjln ke arah klinik haiwan.

"Hihi yeahhh!!! Jom!!!" Kata Crystal kepada kucing itu lalu menyusuli Leo.

Klinik haiwan,
"Hah bguslh tkde org...cpt skit!" Kata Leo.

Di dlm bilik doktor,
"Mcm mana doc?" Tnya Crystal kepada doktor yg sedang merawat kucing tu.

"Dia tkde pape tpi kena tinggal di sini dlu untuk pemerhatian." Kata doktor itu.

"Ouh okay, blh saya tahu apa jenis kucing ni? Sbb saya tk tahu sgt psl kucing ni." Tnya Crystal lagi.

"Ouh blh, ni kucing British-Shorthair, kesian kucing ni." Jelas Doktor itu.

Kucing yg Crystal jumpa

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Kucing yg Crystal jumpa.

"Ouh, baiklah doktor terima kasih." Kata Crystal smbil melihat kucing itu.

"Sila jelas pembayaran kt kaunter ye." Kata Doktor itu lalu Leo dan Crystal keluar dari sana dan ke kaunter.

Setelah mereka keluar dari klinik, Leo terus mengeluarkan phonenya dan menelefon seseorang. Crystal hnya melihat dari jauh. Setelah 34 saat bertelefon, Leo kemudian mematikan panggilan. Biasalah lelaki, jarang bertelefon lebih dari 1 minute.

"Awak call siapa tadi?" Tnya Crystal smbil memegang helmetnya.

"Tkyah sibuklh, dh jom dh nk lmbt dh ni!" Kata Leo mendatar lalu memakai helmet dan start enjin motornya. Crystal hnya berdiam lalu memakai helmet dan menaiki motor.

Gadis itu Isteri Aku (HIATUS)Where stories live. Discover now