JBH ACADEMY,
Crystal sedang menurun tangga sambil mengangkat barang, tiba tiba dia tersalah langkah menyebabkan badannya tidak seimbang dan hampir terjatuh tetapi tgnnya ditarik oleh seseorang. Crystal yg menghembuskan nafas kelegaan kemudian melihat org yg menarik tgnnya, dia melihat Lee yg sedang memegang tgnnya, "Are you okay?" Tnya Lee yg cuba mengambil berat.
"Okay, thanks for helping." Balas Crystal lalu cuba berdiri tetapi tiba tiba dia merasa kesakitan di bahagian anklenya.
"Auchh." Kata Crystal smbil mengerut mukanya menahan kesakitan.
"Look like you twisted your ankle, lets me bring you to TR (Treatment Room).
"Okay..." Kata Crystal lalu cuba turun tangga perlahan perlahan.
Lee yg melihat Crystal sedang bersusah payah berjalan itu tidak berkata apa terus 'Princess Hug' Crystal ke bilik rawatan.
Crystal terkejut dan malu dia cuba untuk menyuruh Lee menurunkannya tetapi Lee seperti pekak. Ramai murid yang lalu lalang melihat perbuatan mereka, ada yg diam ada yg berbisik antara satu sama lain.
At the same time,
Leo POV,"Smallwolf cover!!!" Jerit Leo yang sedang menukar magazine rifle, setelah selesai menukar Leo dgn pantas menembak musuh.
Ya, mereka sedang menjalankan misi Black Ops. Disebabkan misi ini adalah Misi S level, Ketua keluarga sendiri yang turunkan arahan, jika ketua keluarga yg turunkan tiada siapa yg boleh mengingkar termasuk Leo.
"Sambar!!! Lama lagi ke???" Tnya Leo kepada Lunacy yg sedang menggodam peti keselamatan.
"Dh dpt!!!" Kata Lunacy lalu mereka dengan segera melarikan diri sarang musuh.
Apabila mereka sdh jauh dari sarang musuh, Lunacy mengeluarkan telefon lalu menekan sesuatu dan tak lama kemudian satu bunyi letupan yang kuat kedengaran. Leo melihat sarang musuh yang sudah terbakar itu terus menyuruh Xenon berjaga sekeliling, dan menyuruh Lunacy mengeluarkan barang yang telah dirampas seketika tadi.
Lunacy mengeluarkan satu USB drives, lalu menyambungkannya ke telefon untuk memeriksa maklumat didalam. Setelah memastikan semua lengkap, mereka dengan segera bergerak pulang ke base mereka.
Base,
Leo, Lunacy, Xenon melangkah masuk ke bilik mesyuarat lalu berdiri dalam kedudukan senang diri."Three of you okay? Ada org cedera?" Tnya Ash kepada mereka bertiga.
Lunacy dan Xenon menggelengkan kepala tetapi Leo hnya diam.
"Aries, how bout you?" Tnya Ash kepada Leo kerana dia tahu Aries suka menyembunyikan kecederaannya.
Leo hanya menggelengkan kepala.
"Sure?" Tnya Ash untuk kepastian.
Leo hnya menganggukkan kepalanya, Ash kemudian melihat kepada Lunacy dan Xenon dan mereka menganggukkan kepala mereka menandakan Leo tidak cedera.
"Okay, sana clear?" Tnya Ash sekali lagi.
"Clear." Balas Leo ringkas.
"Okay then, dismissed!" Kata Ash lalu mereka bertiga pun keluar.
Leo melihat jam, pukul 10:38 a.m. lalu dia bergerak ke pejabatnya untuk berehat. Mereka bertiga tidak tidur dari semalam kerana operasi Black Ops itu.
Later,
8:39 p.m.
Leo yang sedang menaiki tangga lalu terserempak Crystal yg sedang membuka lock pintu dan di lantai terdapat 1 beg plastik.Crystal yg sedang membuka lock pintu perasan ada org di belakangnya, dia menoleh dan melihat Leo berada di tepi tangga.
"Awak!!! Awak dari mana? Kenapa x balik rumah semalam? Kenapa tk balas message? Call pun tak jawab." Tnya Crystal berdas-das setelah melihat Leo, dia risau dgn Leo yg hilang tanpa jejak setelah keluar rumah semalam.
YOU ARE READING
Gadis itu Isteri Aku (HIATUS)
Teen FictionLeo Martin Lewis merupakan remaja yg bakal memasuki umur 18 tahun. Tetapi pelajar tingkatan 6 ini terpaksa berkahwin dengan seorang perempuan bernama Crystal Avren Felix, perkahwinan ini diatur oleh papa kepada Leo iaitu Tan Sri Ash Michael Lewis. T...