♡نوفيلا ما بين الحب و المنافسه♡

227 12 5
                                    

ظلو يتحدثو واغلقو معا وصعدت فيروز لمنزلها وبمجرد ان فتحت الباب حتي شهقت بعنف.
########
صعد مروان واحتضن مليكه بحب وغفل بتعب.
اما علي الجانب الاخر.
دلفت السكرتيره ل كارمن وهي تقول:انسه كارمن في واحد اسمه عزيز الدسوقي عايز حضرتك.
-تمام دخليه.
قالتها كارمن بعدم اهتمام.
دلف ذلك العزيز  ومد يده المصافحه.
كارمن:مبسلمش علي رجاله اتفضل.
جلس عزيز باحراج وقالت هي:اتفضل.
عزيز:الحقيقه في مسابقه ديكورات...طبعا شركه عز الدين وشركه الحديدي اعلي شركات العالم ف محتاجينكو تعملو المسابقه دي عشان الي هتكسب هتكون رقم1علي مستوي العالم مش الشركتين....خاصه ان دي هتكون اول مسابقه بين الشركتين.
كارمن بتركيز:طيب المسابقه هتتعمل ازاي.
عزيز:كل شركه ليها فيلا هتظبطو الديكورات خلال شهر واحد وبعدها هتتسلم وتاني يوم هتظهر النتيجه.
كارمن:هشوف شركه الحديدي وارد عليك  بعد يومين من دلوقتي.
نهض عزيز :تمام هسيب الكارت بتاعي للسكرتيره.
نهضت كارمن بأحترام:تمام.
ذهب عزيز وعادت كارمن للعمل.
#######
فيروز وهي تقوم بمسح الارض:تقابليني من علي الباب بالمساحه كده ينفع يعني؟.
الام:عشان انتي معندكيش دم ف تشتغلي.
فيروز:حااضر.
#######
في اليوم الثاني.
مروان:قررت ايه.
رامي:شايف انه مش وقته طالما مش متاكد اني بحبها او لا.
مروان:تمام وفكر وخد راحتك.
هبطت مليكه وهي واضعه يديها علي عينيها الصغيره بنوم وتوجهت اليهم:صباح الخير.
حملها مروان علي قدميه وقبل خدها الممتلئ:صباح الفل.
رامي ببسمه:صباح النور.
توجهو للافطار وقضو يوما رائع فتوجهو للتنزه والسير وشراء الاشياء وتوجهو لمدن العاب وكانت مليكه وهم سعداء للغايه.
مليكه بألم بعدما جلست:اهه رجلي.
مروان بضحك:للدرجادي.
مليكه وقد تبدلت ملامحها للغيظ:مشيتوني كتير.
رامي بمشاكسه:علي اساس انك مكنتيش عايزه تروحي.
نظرت له مليكه بغيظ وصمتت.
مروان:يلا عشان هنام لان عندنا طياره بدري وعايز ارتاح.
رامي بتعب:فعلا انا تعبت عايز انام.
وتوجهو لغرفتهم وقام مروان بتبديل ملابس مليكه وتسطح بجانبها واحتضنها بحب وثواني وغفل كل منهم بهدوء.
في التاسعه صباحا
انتفضت كارمن اثر الكابوس الذي يراودها كل يوم.
كارمن وصدرها يعلو ويهبط وتتنفس بسرعه شديده:بسم الله الرحمن الرحيم.
نهضت من فراشها واتجهت للتحمم وصلت صلاه الصباح واتجهت لمقابر والديها.
دلفت للداخل وهبطت علي ركبتيها وبدأت دموعها بالهطول .
كارمن ودموعها تهبط بغزاره:اذيكو...عارفين انا كل يوم بحلم بيكو....عارفين انا بحلم ب ايه.....علطول بحلم ب الي حصل في الحادثه...وحشتوني اوي.....اكيد انتو عارفين كده....انا لسه عند وعدي ليكو انا هنتقم بالي له ايد في موتكو ولو قدرت اوصله هقتله....عشان هو السبب اني اتحرم منكو.....هنتقم انتقام شديد وعد مني ليكو.
وضعت ورد بالون الاحمر وقالت ببسمه من بين دموعها:وجبت الورد الي بتحبوه....بحبكو.
ثم اتجهت للخارج وجففت دموعها وتحلت بقناع الهدوء....توجهت للركض ووقفت امام تلك الشجره التي كانت تجلس بجانبها مليكه....ابتسمت ابتسامه هادئه واكملت ركضها.
#######
كان يحلم مره اخري بتلك الكارمن متواجده معهم بنفس المنزل وهي زوجته ويعيشون بسعاده.
استيقظ علي صوت المنبه بأزعاج.
نهض واغلقه واتجه للمرحاض ثم اتجه  لمليكه.
مروان:مليكه....كوكي...قومي يلا.
نهضت مليكه بنوم:حاضر يا بابي.
حملها مروان:روح بابي انتي.
ثواني واتجهو للاسفل وجدو رامي يضع اخر شئ علي طاوله الافطار.
مروان ومليكه:صباح الخير.
رامي:صباح النور.
جلسو يتناولو الأفكار وبعد الانتهاء منه توجهو لارتداء ملابسهم وتوجهو للمطار وحلقت تلك الطائره تشق السماء الي بلدنا الحبيبه مصر.
كان شارد بهذا الحلم وفجاه اتت صورتها بذهنه افاق على صوت مليكه: بابي مالك.
مروان ببسمه: مفيش يا روحي سرحت بس.
بعد دقائق وصلوا وهبطو وصعدوا لسيارتهم التي كانت بانتظارهم وتوجه للمنزل.
بعد ثلاث ساعات. استيقظ مروان بعدما نام قليلا نتيجه تعبه من السفر ارتدي ملابسه وتوجه للاسفل وقال: اماني ..اماني.
اتت اماني الخادمه :نعم يا استاذ مروان.
مروان: مليكه نايمه فوق خدي بالك منها ولو في حاجه كلميني ماشي.
اماني :حاضر .
وتوجه لشركته بهدوء.
عند كارمن توجهت لمنزلها بعدما انتهت من الركض دلفت للمرحاض وهي تتصب عرقا وتحممت وارتدت ملابسها واتجهت لوجهتها لشركه الحديدي دقائق ووصلت ودلفت للسكرتيره:السلام عليكم. السكرتيره :وعليكم السلام اتفضلي.
كارمن :عايزه اشوف مستر مروان.
السكرتيره :تمام ثواني.
دلفت لمكتب مروان وقال لها بتعجب :دخليها.
دلفت كارمن بعدما قالت لها السكرتيره :السلام عليكم.
نهض مروان: وعليكم السلام اتفضلي.
جلست كارمن واخبرته بتلك المسابقه فقال هو: تمام موافق.
وقامو بالاتصال على عزيز واتفقو معه بان المسابقه ستبدا من غدا ويأتو ليرو الفيلا .
وتوجهو للفيلا ووصلو ودلفو الداخل.
بعد ساعتين
عزيز: ان شاء الله بكره المسابقه هتبدا .
مروان وكارمن: تمام.
بعد مرور شهر خلال الشهر هذا كانوا يعملوا بجد ونشاط في المساء صاح هاتف  كارمن معلنا عن اتصال.
كارمن: الو يا احمد عملت ايه.
احمد مساعد كارمن: لقيت ملف حياته كلها .
كارمن بسعاده: طيب هاته ليا انا في البيت يلا. احمد: حاضر.
واغلاقو وبعد وقت ليس طويل دق الباب واصرت كارمن فتح الباب بمفردها واخذت منه الملف وشكرته.
توجهت لمكتبها وجلست بفضول لما يحتوي هذا الملف فتحته وبدات بالقراءه: مروان الحديدي عنده بنت اسمها مليكه منفصل عن حبيبته عنده اخ في النرويج اسمه رامي  الحديدي  اكبر دكاتره الاسنان في  العالم ورث مروان من والده شركات الحديدي و ووالده  محمود الحديدي ....
ومن هنا  ووقفت قراءه بصدمه وتذكرت  كلمات والدها الاخيره.
فلاش باك.
عز الدين وهو ينازع الموت:محمود الحديدي هو.....السبب...امك هت...هتحكيلك كل حاجه......
لم يكمل حديثه وتوفي.
باااك.
هبطت دموعها بغزاره عندما علمت من المسئول عن وفاه والدها وتذكرت حديث والدتها.
flashback
الام :محمود الحديدي كان صاحب باباكي الله يرحمه بس مكنش غني  يعني كانوا فاتحين شركه بالتعاون مع بعض ومحمود اتشاكل مع ابوكي وقال  انت بتحسسني انك اعلى مني وانت اللي عالي وقتها ابوكي قاله انا عمري ماعملت كده انا بعتبرك اخويا المهم يا كارمن اتشاكلو ومحمود قال له انه هيقتلوا في اسرع وقت حاول اكثر من مره لحد ما نجح ربنا يسامحه .
‏back
كارمن ببكاء شديد :لقيته مين قتلكو بس للاسف مات بس هنتقم من ابنه( ثم اكملت بانكسار) اللي حبيته هدمره وعد مني ليكم .
ثم مسح دموعها بقوه وقامت بالاتصال على احمد وقالت: عايزه فضيحه لمروان الحديدي بسرعه.
ثم اغلقت وظلت تهبط دمعاتها بغزاره: وصلت للسبب في موتكو وصدقوني هنتقم انتقام حرفيا يخلي شركته من بعد ما شركه الحديدي اعلى شركه في العالم هتبقى تحت الارض.
وظلت تبكي .
بعد مرور ساعه قامت بالاتصال على شخص ما وقالت: الفيلا بتاعه المسابقه  هتتسلم بكره تروح تكمل ترتيبها حالا وتخلصوا عايزه الفيلا تكسب فاهم سلام .
و اغلقت الهاتف من بأنتصار:استعد يا مروان الحديدي.......
يتبع........

********
مفاجأه صح😂
اسفين لو في اخطاء💙
استنونا مع فصول ناار الفتره الي جايه💥💣
دمتم سالمين.

#بقلم المبدعه ملك احمد♥
#بقلم اسراء يحيي♥

ما بين الحب والمنافسه بقلم المبدعه ملك احمد واسراء يحييحيث تعيش القصص. اكتشف الآن