♡نوفيلا ما بين الحب والمنافسه♡

202 11 4
                                    

في الصباح.
كان يقف كل من كارمن ومروان يستعدون لتسليم الفيلا.
بالفعل تم تسليمها واتجه كل منهم لشركته.
في شركه الحديدي.
كان شارد الذهن بحيره لاحلامه التي لا تخلو من تلك الكارمن.
هل  هذه بدايه علامات الحب ام ماذا يا سيد مروان؟؟.
مروان بشرود:حنانها مع مليكه بدون مقابل ،هدوئها ، ادبها ،مفيش  معلومه مش كويسه عنها كل المعلومات الي جاتلي كويسه،نجاح شركتها بدون مساعده حد.
صمت قليلا ثم تابع:شكلي فعلا بحبها.
فاق من شروده علي صوت الباب.
مروان :اتفضل.
دلفت السكرتيره بسرعه:مستر مروان في خبر نزل عن حضرتك وطلع ترند.
انتفض مروان من حديثها فما هو هذا الخبر ولا يحدث شئ يحتاج لهذا:هاتي بسرعه.
أعطته السكرتيره لاب توب وقرأ محتوي الخبر مما جعله يستشيط غضبا.
ثواني واتي موظف راكضا:مستر مروان أسهم الشركه في الارض احنا كده هنعلن افلاسنا.
مروان بصراخ:براا كلكوو .
خرجوا بخوف من غضبه الشديد  بينما هو قام بالاتصال علي المساعد الخاص به وقال:صاحب الخبر ده يجيلي مين هو حالا وتخفي الخبر ده فاهم.
ثم اغلق ونظر للخبر بغضب شديد فكان الخبر يحتوي علي:
"خبر عاجل مروان الحديدي صاحب الشركات الحديدي كان يعمل عضو في فريق مافيا هو وصديقه الراحل زين السروي وبالفعل هذا الخبر مؤكد وصحيح"
ثواني ووجد هاتفه الذي يصيح معبر عن مكالمه من الحارس الذي سيقوم بتوصيل مليكه للمنزل بعدما انتهت من التي تسمي (المدرسه)
مروان: الو.
الحارس:مروان بيه مليكه اتخطفت.
انتفض مروان اثر تلك الكلمات التي هبطت علي مسامعه بصدمه:اتخطفت ازاي انت اتجننت امال انت لزمتك ايييه.
الخارس بخوف:الطريق كان زحمه ولما احنا رحنا كانت مش موجوده راجعنا كاميرات المراقبه واتأكدنا انها اتخطفت.
مروان بصراخ:حلوه اتأكدنا دي...انا جاي حالا مشغل معايا عيااال.
وتوجه لمدرسه مليكه بسرعه شديده وثواني ووصل ولم يبالي بالهمسات التي تلاحقه...دلف لمكتب المدير بغضب:فين كاميرات المراقبه...اخلللص.
أسرع المدير بفتح سجيلات ورأي مروان مشهد اختطاف مليكه.
قال بصراخ:ده هبل بنتي تتخطف قدام البواب ازاي يعني.
المدير  يخوف:اهدي يا فندم.
مروان بصوت جهوري:عيد المشهد تاني.
نظر مروان بتركيز لارقام تلك السياره واتصل علي مشاهده:عايزك تجيبلي مكان عربيه رقمها(رقم السياره ) حالا.
ثم توجه للخارج دون قول شئ.
💣💣💣💣💣💣💣
كانت مليكه تبكي بشده وفجأه وقفت تلك السياره .
توجهت كارمن ل مليكه التي  تنكمش علي نفسها بخوف وقالت بحنان:كوكي .
انطلقت مليكه بخزف واحتنضنتها ببكاء وقالت بصوت متقطع :مامي.. كارمن.
احتضنتها كارمن:متخافيش يروحي.
ثم نظرت للحراس بشر:عملتو فيها حاجه .
صمت الحراس بتوتر وقالت بشر:حسابكو معايا بعدين.
وحملت مليكه الممسكه بها بشده لداخل المنزل البسيط التي استأجرته لفتره انتقامها من مروان الحديدي.
في اليوم الثاني 
تم الاعلان عن الفائز ولم تكن سوى كارمن عز الدين.
استشاط غضبا وذهب بينما ظلت كارمن تستقبل التهاني  وذهبت لذلك المنزل التي استأجرته.
💣💣💣💣💣
عند مروان.
مروان: يلا قولي مين صاحب العربيه وصاحب الخبر ده .
قال المساعد :كارمن عز الدين واجرت بيت عشان خطف مليكه عرفت بعد بحث جامد (واعطاه العنوان).
اغلق معه مروان وصدم عندما علم ان كارمن ما وراء كل هذا.
ثم توجه بأرهاق لهذا المنزل فهو لم ينم ابدا منذ خطف مليكه وهذا الخبر.
وصل لهذا المنزل ودق الباب وجد كارمن ومليكه يرتدون ملابس متشابهه وتسريحه شعر وهي زيل حصان مرتفع.
صدمت كارمن بشده فكيف علم بوجودها هنا ؟؟
ركضت مليكه ل حضن مروان :بابي انت فين كل ده.
احتضنها مروان بشده:معلش يروحي اسف والله.
همست له مليكه بصوت خافت:مامي كارمن حلوه اوي اشترتلي لعب وذاكرتلي كمان واشترت ليا هدوم.
ابتسم بهدوء:كويس....روحي الغربيه وانا جاي .
مليكه :حاضر.
ذهبت مليكه واغلق مروان الباب بشده افزعت كارمن.
اقترب منها مروان بهدوء وهي تعود الخلف وقالت بتوتر وقلق:في...ايه.
ظل مروان يقترب وقال:بتعملي كده ليه.
كارمن بتوتر:بعمل ايه.
مروان:انتي عارفه....الخبر الي نزل وطلع ترند وخطف مليكه مش انتي الي عملتي كده ولا انا غلطان.
كارمن بتوتر وتحلت بقناع الشجاعه:اه انا.
وضع مروان خصلاتها البنيه خلف اذنها مما جعلها تتوتر وتقول:احم ابعد عني.
مروان بهدوء:عملتي كده ليه انا عملتلك ايه عشان تعملي كده.
كارمن بتوتر وهي  تحبس دموعها من الهبوط:ابعد عني قلتلك وامشي لو سمحت مش شلت الخبر واخدت مليكه امشي بقا.
مروان:مش همشي الا لما اعرف.
وضعت يديها علي وجهها وسمحت لدموعها بالهطول بغزاره وجلست علي ركبتيها بألم وبكاء:ارجوك سبني لوحدي امشي.
هبط علي ركبتيه:ليه بتعيطي انا بسألك بس في ايه.
ظلت صامته وتشهق بعنف.
مروان:ليه عملتي فيا كده انا عملت ايه.
نزع يديها من علي وجهها بخفه ونظر لها بأعجاب بالرغم انها تبكي إلا شكلها لطيف حقل للغايه فاق من شروده علي صوتها وهي تقول ببكاء هيستيري:علشان باباك السبب في موت بابا وبعدها ماما ماتت كله بسبب باباك وعشت وحيده من بعد موتهم اكيد لازم انتقم بس للاسف مقدرتش انتقم صح.
جذبها لاحضانه بشده عندما تأكد انها غير واعيه ابدا.
كارمن ببكاء:مقدرتش انتقم صح عشان بحبك ومش عارفه امتي وازاي.
مروان بهدوء:كارمن اهدي انتي مش واعيه كفايه دلوقتي لما تفوقي نتكلم.
كارمن ببكاء:لا انا واعيه وبعترف كمان.
ظل يهدئها حتي غفت بتعب شديد.
حملها بخفه وتوجه لاول غرفه قابلته ووضعها عليه بهدوء ثم ذهب  وهو شارد الذهن من اعترافها الصريح ووالده المسئول عن موت والدها.
وصل للمنزل وحمل مليكه الغافله ووضعها بفراشها واحتضنها وغفل هو الاخر بعدما بدل ملابسه.
💣💣💣💣💣💣💣
بعد ثلاث ساعات
فاقت كارمن بهدوء وتعجب وهي تحاول تذكر ما حدث وفجاه شهقت عندما تذكر ما تفوهت به. ابتسمت ابتسامه باهته وبدلت ملابسها وتوجهت لمقابر والديها.
وصلت وجلست علي ركبتيها وهبطت دموعها بغزاره:وحشتوني اوي عارفين انا اول مره اعيط قدام احد النهارده وهو كان مروان الحديدي عارفه انكو هتضايقو بس انا مش هنتقم من شخص ملوش ذنب انتقمت انتقام خفيف بس مليكه بنته ملهاش ذنب بجد....حسيت بحنان ودفئ في حضنه واول مرن احس ب الشعور ده من بعد موتكو....اسفه ان مش وفيت ب وعدي بس غصب عني....بحبكو.

ثم جففت دموعها وذهبت لمنزل تلك السيده التي اخبرتها بانها ستزورها كل فتره.
وصلت ودقت الباب لم تجد رد دقت الباب مره آخري ولم تجد رد.
سمعت صوت بجانبها:البقاء لله يا بنتي ست ريهام ماتت.
كارمن بصدمه:امتا يا حج.
اردف:امبارح الصبح.
كارمن:طيب في ميتم او اي حاجه.
اردف:اه دلوقتي بدا.
قامت كارمن بزياره تلك السيده وقالت لها انها اسفه علي اهمالها وانها احببتها بصدق.
وعادت لمكان العزاء وظلت به حتي انتهي كأنها من افراد اسره تلك السيده وبعد انتهائها ذهبت لمنزلها بحزن بعض الشئ دلفت لمنزلها الأساسي وليس المستأجر ومنها  لغرفتها وغفلت بتعب شديد......
يتبع.....

**********
رأيكو مهم💙
اسفين لو في اخطاء💜
انتظرونا في اخر احداث نوفيلا ما بين الحب والمنافسه💛
دمتم سالمين
#بقلم المبدعه ملك احمد♥
#بقلم اسراء يحيي♥

ما بين الحب والمنافسه بقلم المبدعه ملك احمد واسراء يحييحيث تعيش القصص. اكتشف الآن