قبل ما يرجع مصر حب يلعب مع شركة جده شويه طلب مدير اعماله اللى في مصر يبعتله كل الصفقات واللى بتشتغلوا فيهم الفتره دى وهو اللى هيشتغل عليها وبعد اسبوعين خسرهم اهم تسع صفقات وخلاص هيعلنه افلاسهم.
مكالمه مع رئيس المافيا الحوار بالانجليزى بس انا هكتب عربى عشان نفهم:
رئيس المافيا: زين يجب ان نتخلص من الصحافيه التى تجلب لنا المشاكل.
زين بهدوء: البنت دى من اى بلد؟
رئيس المافيا: من مصر بلدك.
زين بجديه: انا ذاهب الى مصر قريبا ابعت عنوانها وسوف ينتهى الامر.
رئيس المافيا: تمام زين انتظر الاخبار
انتهت المكالمه...
طلب زين من السكرتيره ان تجهيز الطائرة الخاصه بتاعته لانه سوف يذهب الى مصر غدا....
صباح يوم جديد مليق بالاحداث المشوقه
ينزل زين من طائرته في مطار القاهره الدولى
ويركب سيارته الكبيره ويأمر السائق بالتوجه الى شركه الهوارىيدخل زين شركه الهوارى يقف جميع الموظفين بذهول الحوت بنفسه عندهم وفى شركتهم .
يذهب زى الى مكتب اسماعيل ويدخل من غير استاذان ينظر له بستغراب .
اسماعيل بستغراب: انت ازاى تدخل عليا كده.
جلس زين ووضع قدم على الاخرى:
زين بثقه: اولا انا الحوت ادخل اى مكان
ثانيا انا عرفت ان انتم هتعلنوا افلاسهم فقولت اجى أمد ايدى بالمساعده.اسماعيل بدهشه: ازاى هتساعدنا وانت السبب فى افلاسنا انتازاى اكيد في حد فى الشركه جاسوس ليك وبيخونا عشان كده نخسر تسع صفقات يسببك في الفتره دى.
زين بتعقل: تعالى نتفق اتفاق اللى بيخونى عندى وبيوصلك كل اخبارى اللى انا عايز اوصلهالك انا هرفدها لكن انا عمرى ما خنت هنلعب بمنافسه شريفه وانا هتدخل بأقل شركه عندى كمان ايه رايك.
اسماعيل بلهفه: انا موافق.
زين بابتسامه هادئه: انت مش هتعزمنى على الغدا عندك ولا انت بخيل ولا ايه.
اسماعيل بخبث: لا طبعا ده انا اتشرف.
اسماعيل لنفسى: انا لازم احاول اكسب ثقته واصاحبه لانى هستفيد منه كتير.
زين كان فاهم كل اللى بيدور فى دماغ اسماعيل لكن هوه هيسيبه يلعب براحته.
دخل زين واسماعيل قصر الهلالى
وعلى طاولة الطعام الجميع موجود زين افتكر قد ايه كان نفسه في يوم من الايام يقعد معاه على السفره دى كعائله واحده بعدين فاق من شروده واستاذن عشان يذهب الحمام حتى يغسل يده.
ذهب زين الى جناح الجد دخل لقيه نايم فضل واقف يبص عليه استيقظ الجد
الجد بستغراب: انت مين ؟
زين بابتسامه باهته: ايه مش فاكرنى ولا السن والتعب نساك انا مين.
الجد بدهشه: مش معقول زين !!
زين بهدوء: كنت متاكد ان انت الوحيد اللى هتعرفنى اصلى وعدتك من سبع سنين النهارده بقالنا سبع سنين باليوم وفى نفس الساعه دى انت قرأت الرساله بتاعتى.
دخل اسماعيل: ايه ده حضرتك هنا يا زين بيه انا حضرتلك الجناح اللى حضرتك هترتاح فيه انت فى ضيافتى.
زين وهو ينظر للجد المصدوم: لا انا عايزه اقعد فى الجناح الغربى.
اسماعيل بدهشه: لكن الجناح الغربى متفتحش من سنين والجناح كله اسود فى اسود مش هيعجبك.
زين بهدوء: لا هيعجبى انا حتى جناحى في القصر بتاعى فى امريكا كانت جدرانه كلها اسود.
اسماعيل: تمام اللى يريحك.
يا ترى ايه اللى زين هيعمله ؟؟
والجد هيسيب عائلته تتدمر ولا هحاول ينقظهم ؟؟؟
أنت تقرأ
ليله الزين
Mystery / Thrillerالبطل زين الهلالى : اصغر حد فى عيله الهلالى مظلوم جدا عيون خضره وشعره بنى وسيم لابعد الحدود طيب جدا لكن كل هذا سوف ينقلب رأسا على عقب🥺. البطله ليله الفيوم: ابنة الخدم. انثى بكل ما تحمل الكلمه من معنا جسد ممشوق عيون جميله شعر طويل ناعم بنى تحب زين...