🔥الفصل السادس🔥

1.3K 40 0
                                    

الساعه ٣ الفجر كان زين يجلس في الحديقه كان يفكر فى كيف يجد ليله لقى جده قعد جمبه

الجد بحزن: انت ليه عايز تنتقم مننا ليه عايز تدمرنا.

زين بجديه: انا قولتلك زمان انك لو تسبنى اسافر هكون دايما تحت طوعك لكن انت رفضت انى اسافر بس انا سافرة وعملت كل اللى انا عايزه وبقيت احسن من كل ولادك واحفادك انا دلوقتى يشتغل مع المافيا لكن عمرى ما اذيت حد غير لما يكون اذينى وبالقوى كمان وحققت حلم امى وبقيت دكتور قلب واوعيه دمويه.

الجد: انت اللى قتلت اسيل.

زين بابتسامه: طبعا قتلتها بعد كل اللى هى عملته فيا لكن هى اللى مستحملتش انا كل جرح هى جرحتهولى انا عملته فيها بس .

الجد: انا مستعد اعطيك نص ثروتى.

زين: مقابل ايه؟

الجد: انك تسيب عيلتنا في حالها وتبعد عننا.

زين بضحك: مستحيل ده امنية حياتى انى ادمركم وبعدين عيلة ايه اللى كلهم بيخونه بعض مع بعض اسيل اللى انت زعلان عليها دى كانت بتخون ابويا مع اخوه اسماعيل اللى انا هدمره قريب وعلى فكره مراد مش اخويا ده ابن اسماعيل جراء الخطيئه ومرات اسماعيل بتخونه مع ابنه مراد ومفكراه ابن اخوه ومصطفى بيخون مراته مع السكرتيره  ومراته بتخونه مع السواق واولادهم مقدينها انتو كلهم عيله زباله انا استعريت من العيله دى  عشان انا غيرت اسمى وبقيت زين المنياوى على اسم عيلة امى.

الجد بذهول: انت كداب مستحيل يكونوا بيعملوا كده

زين بابتسامه: ايه رايك فى الفيديوهات دى كلهم ابطال الصراحه.

اعطاله الفون فيه فيديوهات للكل وهما بيخونه بعض فيه.

زين بشمئزاز: اتفضل اتفرج عيلتك اللى مش عايزنى ادمرها .

الجد بيتفرج وكان برج هيطير من دماغه.

زين بحزن عليه: ابويا الوحيد اللى كان عدل فيكم.

الجد: ابوك مكنش ملاك.

زين بغضب: ابويا عمل ايه ؟

الجد: كان بيبصبص لمرات اخوه.

زين: لا هى اللى كانت عينها من ابويا وعرضت نفسها عليه ولما هوه رفض قالتلكم كلكم انو هوه اللى كان عايزها واللى ساعدها كان اسماعيل لانه كان عايز امى وهى رفضته لانها كانت بتحب ابويا.

الجد بانهيار: لسه فيه حاجه تانيه.

زين: لسه حاجه واحده بس ميرا الممرضه بتاعتك بتحطلك هوروين مكان الدوا.

الجد بذهول: وانت كنت عارف وسيبها تموتنى.

زين ببكاء: طب ما انت كنت عارف زمان انهم كل يوم بيضربونى لحد ما كنت هموت كذا مره وانت مهتمتش وعلى فكره النهارده انت هتموت لانها مش هتعطيك الجرعه عشان تخلص منك.

الجد بتساؤل: طب ليه تعمل فيا كده انت اللى بعتها صح.

زين بهدوء: لا مش انا اللى بعتها اصل هى جايه تنتقم لابوها الراجل اللى انت قتلته لما كان مخبى امى وابويا عشان انت متأذيهمش وانا الصراحه عايز اخلص منكم كده بمزاج.

الجد: انت نازل مصر ليه يا زين.

زين: عشان انهى وجود عيلة الهلالى.

الجد بسخريه: طب ما انت منها.

زين بضحك: انت كبرت وخرفت انا قولتلك انى غيرت اسمى وبقيت من عيلة امى دى العيله اللى بجد اخوالى منهم القاضى والسفير والدكتور انا رحتلهم اول ما نزلت مصر كلهم شرفوا بيا كلهم كانوا فرحانين بوجودى معاهم لحد جدى عيطلى وقالى انكم قولتلهم انى موت بعد موت امى وابويا.

الجد: قصدك ان كل حاجه في حياتك متدمره بسبنا.

زين: ابدا محبوس ١٣ سنه بس كلهم ذل ومهانه وضرب ولا قضيت فترة طفوله ولا فتره مراهقه ولا اى حاجه والبنت الوحيده اللى كنت بحبها كنتم دايما تضربوا وانت بالذات عشان معدتش تجبلى اى حاجه لكن هى كانت بتحبنى.

الجد بتعيط: طب عالجنى.

زين: لا انت كفايه عليك كده انا بحكيلك كل حاجه عشان هخلص منك اصلا.

وبعدين زين مشى وسابه بيتوجع وبيموت.

يا ترى ايه اللى هيحصل لعيلة الهلالى؟؟

ويا ترى زين هيلقى ليله ولا لأ؟؟






ليله الزين حيث تعيش القصص. اكتشف الآن