الجميع يكتب عن الألم ولكن الألم الحقيقي لا يحكي 🖤 🖇️"
...........................................................................آسر وهو بيسأل الدكتوره : مالها ي دكتوره .
الطبيبة : واضح إنها اتعرضت لصدمات كتيرة اليومين دول وكمان حالتها النفسيه مش كويسه اوي لازمها راحه يومين كدا وهتبقي احسن وياريت تبعدها عن اي توتر او مشاكل حضرتك جوزها مش كدا .
آسر بصدمة :لا..انا المدير بتاعهاا.
الدكتوره باسف : فكرتها مراتك عالعموم انا مضطره امشي ولو احتجت اي حاجه انا موجوده سلام
دخل اسر اوضة مريم لقاها نايمه ومتوصل في ايديها محلول فضل يبصلهاا فترة وقلبه بيدق بسرعه .
مريم وهي بتفتح عنيها بتعب : انا فين .. اي دا إنت اي اللي جابك هنا ثانيه هو اي اللي حصل.
آسر ببرود : اهدي محصلش حاجه انتي أغمي عليكي بس وجبتك على المستشفى .
مريم : لو سمحت ممكن تقولي اي اللي حصل ومين اللي خطفوني وكمان كانوا عايزين يلبسوك تهمه معرفش اي كدا اوعي تقول إنه مات هتنحبس يعني.
آسر بمقاطعة : اسكتي إنتي بالعه راديو .
مريم : مانت مش راضي تقول حاجه .
آسر : إنتي لو سكتي أكيد هقول .
مريم : سكتت أهو .
آسر : دي مشاكل بيني وبينهم مكنش ينفع تدخلي فيها عالعموم انسي اللي حصل
مريم : انسي اي انا كنت هموت وانا معملتش حاجه وانت عرفت مكاني ازاي.
آسر : عرفت الموقع من تلفونك وياريت تبطلي اسألة واتمني محدش يعرف بالموضوع ده .
مريم : والراجل مات؟!.
آسر : ايوا هو كان هربان واخد جزاءه ولو انتي كويسة يالا عشان اوصلك عالبيت .
مريم : إنت مخبي حاجه مش كدا .
نظر لها آسر بحدة فقالت : استني لما البتاع اللي في أيدي يخلص وبعدين نمشي .
اسر غمض عينيه بتعب اما مريم ففضلت تبصله شويه وبعدين استوعبت نفسها وفضلت تستغفر ونزلت عنيها في الأرض
ضحك آسر بخفه وقام من مكانه .
مريم بخوف : إنت رايح فين .
آسر : هروح اجبلك حاجه تاكليها إنتي مكلتيش حاجه من الصبح .
مريم بسذاجة : اهاا وبعدين قالت بفزع : ليه هي الساعه كام .
آسر ببرود : الساعه تسعه .
مريم بخوف : احيه انا هبات في الشارع انهاردة وزمان تيته والبنات قلقانين عليا .
آسر : متقلقيش انا قلت لزياد وطمنته وهو أكيد قالهم إنك معايا في شغل مهم .
أنت تقرأ
شغفها عشقاً
Mystery / Thrillerخُلقنا مُختلفين، لنتكامل يحتويني حنانك الغاضب ويُساعدني هواءك الهادئ المُتسارع ليُطفئ اللهيب الذي إلتهَم قلبي .