الفصل التاسع

2.1K 78 0
                                    

((سلسلة عشق الرجال الجزء الثاني من رحم للايجار))

((مهمة حب))
((الحلقة التاسعة))
🌹بقلم ريحانة الجنه🌹

في ڤيلا عدي

في أوضة مايا. مايا في السرير وكلهم حاواليها.

عدي بحزن: ينفع اللي عملتيه ده. ازاي تروحي المستشفي لوحدك من غير ماتقولي لحد. افرضي جرالك حاجة. اياكي تعملي كدة تاني فاهمة.

مايا ابتسمت: اسفة يا بابي بس حقيقي ماحبتش ابوظ عليكم حفلتكم . كمان الحمد لله اني قابلت دكتور أنس ده انسان جميل اوي يابابي.

كريم ابتسم وغمزها: ايه يا مايو مالك هي غمزت اخيرا ولا ايه.

مايا بعصبية: انت مجنون ولا ايه. انا بتكلم عنه كإنسان ودكتور مش اكتر.  مش علشان اللي في دماغك.

عدي : بس يا كوكي ما تبوظش اللحظة دي لو سامحت. وابتسم. قوليلي يا مايو هو انتي اتعرفتي علي أنس من الحفلة ولا من قبل كدة.

مايا : لا اول مرة اشوفه في الحفلة. ليه يا بابي!

عدي بحيرة: لا ابدا مافيش حاجة. انا بس بسأل.

مايا: احممم . هو هو شهاب كان فين انا قبل ما اتعب دورت عليه في كل مكان في الحفلة وبرا مالقتهوش. ولا كمان زميلته تمارا دي. هما مشيوا مع بعض.

عدي بص لهنا بيأس واتنهد: واحنا هنعرف منين . الحفلة ماليانة وكلنا مشغولين. وبتردد. علي فكرة انا عايز بس اعرفك ان أنس يبقي اخو تمارا زميلة شهاب. والاتنين ولاد اللواء مهاب هما ساكنين معانا هنا في نفس الكومبوند.

مايا قلبها اتملي غل وغيظ: مين! ازاي زفته دي تكون اخت أنس. دول مختلفين تماما.

هنا: ممكن تسيبك منها ومن اخوها وتخليكي في صحتك.

مايا بتتولد جواها غيرة قوية من مجرد مابتسمع اسم تمارا. كمان حاست بالنفور من أنس لمجرد انها عرفت انه اخوها.

مايا بغضب: ممكن تسيبوني لوحدي انا عايزة انام.

حلا بحنان : انا هفضل جنبك علشان انا قلقانة عليكي.

مايا: لا روحي اوضتك انتي. انا بقيت كويسة.

چوري ابتسمت: سلامتك يا مايو حبيبتي.

كارما: انا بدعيلك ربنا ينهي عذابك ده. ونلاقي متبرع  تعملي العملية دي.

أمير: انا اقترحت كتيير اننا نشتري كلي.بس بابا بقي مش موافق.

عدي بغضب: انا اكتر واحد فيكم يهموا حياة مايا وصحتها. بس ده مش معناه اني اروح اشتريها من واحد  بيبيع حته منه علشان محتاج. انا عمري ما اقبل اني استغل حوجة الناس. كمان الدكتارة بتشوف متبرع تكون صحته كويسة ويقدر يعيش بكلي  واحدة. لان حياة الانسان ده تهمني زي مايا لازم يكون ضميري مرتاح. مش بني ادم بيبيع حته منه كمان لازم التحاليل تكون مناسبة. واحنا كلنا حاولنا بس ماحدش فينا ينفع يديهالها. واخر مرة حد يجيب سيرة البيع دي تاني. فاهمين.

روايه مهمة حب الجزء الثاني من رحم للإيجارحيث تعيش القصص. اكتشف الآن