"Mä en voi tulla." Draco valitti. "Joku saattaa nähdä."
"Eikä nää." Harry sanoi.
"Et sä sitä voi tietää."
"No, laita huppu päähän."
"Luuletko sä, että mulla on muka huppu? Sehän on- Mitä sä teet?!"
"Annan sulle mun hupparin." Harry sanoi ja heitti punaisen hupparinsa Dracolle.
"Pitääkö mun oikeesti pukea tää?"
"Ota tai jätä. Se on mun lemppari."
Draco tuhahti ja puki hupparin päälleen. Hän laittoi hupun päähänsä ja yritti olla ajattelematta kaikki niitä hyönteisiä, jotka asuivat Harryn päässä.
"Toi huppari näyttää tosi kivalta sun päällä." Harry sanoi rehellisesti.
Draco vilkaisi häntä murhaavasti. Sen jälkeen hän ryntäsi siivouskomerosta ulos ja juoksi lähimpien vessojen luokse.
Harry katseli hänen menoaan ja pyöräytti hymyillen silmiään.
* * *
"Nyt on kulunu jo kymmenen minuuttia." Harry sanoi turhautuneena ja hakkasi vessakopin ovea. "Tuu pois jo."
"Mulla on ongelma."
"Mikä?"
"Sinä."
"Mitä?!"
"Ei mitään." Draco vastasi ja tuijotti itseään peilistä. Hän oli juuri tajunnut, kuinka hyvältä huppari oikeasti tuoksui.
"Tuutko sä jo pois?"
"En mä voi."
"Voithan. Tuu ulos tai mä tuun sisälle."
Tuu vaan. "Tää huppari on nyt mun, Potter."
"Ei oo. Se on mun lemppari."
"Ihan sama. Mä tykkään tästä. Tää on tosi pehmee." Draco vastasi ja haistoi varovaisesti hupparin hihaa.
"Sen takia mä haluun sen takaisin. Mä voin tuoda sulle maanantaina uuden."
Draco käänsi katseensa järkyttyneenä ovelle. Hän ei ollut varma, oliko hän kuullut oikein.
"Sopiiko?" Harry kysyi pehmeästi.
Draco mietti hetken ja otti hupparin sitten pois päältän. Hän vilkaisi vielä täydellisiä hiuksiaan peilistä ja avasi vessan lukon. Hän työnsi oven auki ja meinasi törmätä Harryyn, joka seisoi aivan oven ulkopuolella.
Draco ojensi punaisen mytyn Harrylle, joka puki sen päälleen.
"Lupaatko sä oikeesti tuoda sen hupparin maanantaina?" Draco kysyi varovaisesti.
"Tietenkin."
Draco hymyili pienesti ja käänsi katseensa pois.
* * *
"Missäs sitä ollaan oltu?" Kuhnusarvio kysyi kädet ristissä, kun pojat astuivat luokkaan.
Harry seisoi nolostuneena hieman Dracon takana ja katseli kenkänsä kärkiä. Draco taas seisoi ryhdikkäästi ja virnuili omahyväisenä.
"No?" Kunusarvio kysyi. Kumpikaan ei vastannut mitään, joten opettaja pudisti pettyneenä päätään. Hän katsoi Harrya erityisen pettyneesti ja sanoi, "Olen hyvin pettynyt sinuun, Harry. Odotin sinulta paljon parempaa käyttäytymistä."
Harry nosti hieman päätään ja nyökkäsi.
"Ethän sä voi syyttää Harrya siitä, että mä pamautin oven kiinni." Kun Draco tajusi sanoneensa Harryn etunimen, hänen teki mieli ampua itsensä siihen paikkaan. "Sehän ei ole reilua, eihän?"
"Ei taidakaan." Kuhnusarvio myönsi. "Olen pahoillani, Harry. Sinä voit mennä."
Harry nyökkäsi ja kävi hakemassa reppunsa. Harry hymyili Dracolle kiitollisena, kävellessään hänen ohitseen. Hänen hymynsä leveni, kun hän huomasi Dracon hymyilevän hänelle takaisin.
Kuhnusarvio jatkoi saarnaustaan heti, kun Harry oli sulkenut oven. "Sinä olet ongelmissa, Draco. Minun on pakko kirjoittaa tästä sinun reissuvihkoosi."
Draco esitti pyyhkivänsä kyyneleen silmäkulmastaan. "Isä tulee olemaan kovin pettynyt."
"Tiedän." Kuhnuarvio sanoi myötätuntoisesti. "Toisitko reissuvihkosi?"
Draco nyökkäsi ja kävi hakemassa repustaan pienen sinisen vihkon, johon oli liimattu tarroja. Hän ojensi sen opettajalle. Kuhnusarvio nyökkäsi ja otti kynän käteensä.
Hyvät Draco Malfoyn vanhemmat,
Draco pamautti tänään kello 12.42 luokan oven, vaarantaen näin koko luokan terveyden. Jouduin tämän takia lähettämään neljä oppilasta kotiin. Kaiken lisäksi hän piilotteli opettajalta puolet tunnnista, eikä tehnyt annettuja tehäviä.
Toivottavasti keskustelette asiasta kotona.
Terveisin,
Horatius KuhnusarvioVanhemman allekirjoitus: _______________________
Kuhnusarvio sulki sinikantisen vihkon ja kaivoi laatikostaan Dracon puhelimen. Hän ojensi molemmat esineet niiden omistajalle.