1- I'm him

20 0 0
                                    

Mataku sibuk memandang layar skrin meskipun telefon pejabat sebelahku terjerit jerit meminta dilayan.

"Ringgg.. Ringgg"

"ringg.. Ringggg"

"ringg.. Ringg"

Seketika ia kembali berdiam.

"Soo Ra.."

" ye saya.." mataku terus beralih kepada empunya suara.

Ketua Editor yang sedang berdiri di tepi kerusi aku. Mati la akuuuu

" Mana failnya? Saya call awak tak angkat" penuh tegas di bertanya. Agak tergugat aku.

" kejap.. Puan.. Sa-saya tengah usahakan.."

" saya mintak bila?"

" ye saya tahu last sebelum pukul 8 pagi, tapi masuk kali adalah emel yang ketiga puan tolak sejak kelmarin. Mana sempat saya nak siapkan edit ni dalam masa---"

Belum sempat aku menoktahkan ayat aku, dia dah menyampuk.

"tak kira! Saya nak kerja saya siap! Kalau tidak saya masukkan nama awak dalam blacklist! Awak tahu kan apa akan jadi kalau nama dalam blacklist?"

Aku menggangguk nak tak nak jer.

" Saya bagi awak last date malam ni.. This is your last chance ok?"

Lagi sekali aku menggangguk perlahan.

Tumit kasutnya berbunyi menjauhi aku. Kini aku kembali tenang.

" blacklist konon.. Kalau aku komen pasal kau, konfem kau yang blacklist.. Heh" sinis aku berkata di dalam hati.

---------------

Bukan nak riak, tapi sometimes bangga gak jadi someone special to your boss. Kau mengomel sikit pasal pekerja dia, kau tunggu la.. 2bulan after that aku tak dengar dah bebelan manusia begitu.

Tapi, sepanjang aku bekerja di syarikat ni, satu satunya aku rasa annoy tapi aku tak pernah report is the boy beside me. I don't know how old is he but he look like below me cause his face. I meant childish face.

Why dia annoy? Because dia suka jeling jeling aku. You know what? Macam kejap kejap usha aku. But disebabkan the face, maybe aku tak report.

Huh.. I really don't know what I need to comment about him. Nahh, just ignore it.

Now, back to me. Well, aku tahu korang masih keliru why and how I be too special for someone. Please don't judge me. I'm not the person yang tak reti hormat privasi orang. Kalau hal keluarga dia, masalah dia. I really don't want to know it.

Omaigad, I feel like a artist right now. Too much question from all of you, my readers.
But for now, I only have a feeling to answer all the questions is I'm truely fall in love with him.

Just that.

Yer, aku tahu itu laki orang. But dah namanya cinta, kalau suka kata jelah suka.. Kalau nak bersama then cakap jer nak bersama. What's problem with that?
Cuma dah tahu kau berkongsi hak, kena la bertolak ansur Even mende tu yang paling aku benci.

Ha? Perampas?

Nope.

I'm not.

I'm sharing.

Kalau aku perampas, wanita yang masih dapat tersenyum dengan suaminya dan anaknya itu takkan muncul pada hari ini.

So, korang patut bersyukur ada makhluk seperti aku. Yang rela berkongsi demi kebahagiaan orang lain.

Yang sanggup hidup dalam kesepian dan kegelapan demi menjaga maruah korang as their 'lovely wife'.

Even dah sah sah, I'm his all.

His lover, his rich, and his power. I'm giving him the perfect. Tanpa aku, kau pun takkan dapat suami yang tampak bahagia disebelah kau tu.









^©^
Tibe rasa nak update tengah malam ni, sebab tibe dapat vibe perempuan sund*l.. LOL
Tapi kan, apa pendapat korang pasal perempuan as kekasih gelap kepada suami orang ni?
Adakah korang sokong apa si LEE SOO RA ni cakap? Or rasa macam nak taboh jer orang macam dia ni.. HAHAHAHHAHA
Try komen pendapat korang..

ㅋㅋㅋㅋ

comeback to 18 | on going Where stories live. Discover now