8 - Aku pun mahu bahagia

8 0 0
                                    

Lagi dan lagi aku melirik ke arah jam.
Pukul 10.
Dari tadi aku lirik pada jam tu macam tak berinjak saja masa. Terasa lama benar aku nantikan kepulangan si dia.

"Tae Ho" nama itu menitip di bibirku. Seharian aku geram melihat si dia.

KLAK
Aku tahu itu bunyi pintu rumah aku. Pintu utama rumah aku.

"Sayanggg.. Im homeee!!" Dengan wajah cerianya dia kata sambil memandang tepat ke arah ku.

Aku hanya memandangnya tajam.

" alaaa sayang tak rindu I kee?" Dia datang merapatiku yang duduk di sofa lalu memelukku erat.

Aku menolak pelukan itu. Lantas aku berdiri.
" Seriously?! Macam tu je you action?"
"What do you mean?" Balasnya

"Malam anniversary kita, you kata you tak dak masa untuk I sebab anak you bagai .. lepas tu lepas I terserempak you kat funfair, semudah tu you buat-buat tak kenal I ... and then you belah ..go to vacation without telling me anything! You ingat I ni apa??!! Patung ke??!!! Takde perasaan ke?!!"

Kan dah keluar side singa aku.

"Sayang.. tu kan dah lepas.. dah sebulan dah berlalu.. please jangan la jadi budak-budak boleh? semua benda you nak terasa.."

"What?! You said im childish?!"

"No.. I didn't mean that,darling.. I nak you faham yang I ni ada keluarga.. apapun komitmen I kena utamakan my family dulu.. you kan tahu tu.."

Benar, aku tahu dia itu seorang AYAH, seorang SUAMI tapi dia juga merangkap sebagai seorang KEKASIH . Mana tanggungjawab dia as KEKASIH?

" You nak I faham you je yang ada family.. then what about me? I ni sape untuk you? Kalau I tak berguna dalam hidup you then let me go.. jangan tinggalkan I tanpa apa-apa kata putus .."

" Sayang.. apa sayang cakap ni? I tak pernah terfikir nak tinggalkan you.. that never be last
thing ever in my list.. You tahu I tak boleh hidup tanpa you.. you is my happiness .. you je understand me .. please jangan cakap benda bodoh lagi macam ni again.."

Katanya gaya merayu padaku dengan tangannya mengenggam kedua-dua tangan aku.

" ok fine.. then kenapa pergi Hawaii? With your family..Eh, you tak payah tipu la cakap that just for cari penaja... I kenal sangat perangai you.. you are the kinda person who are always celebrate happy thing happened.."

Dia terkebil. Tergumam. Seolah tak sangka aku tak menelan bulat- bulat alasan diberinya pada semua orang. Hello?? Ni LEE SOO RA la! Ingat kacang goreng ke kau nak masakkan aku gitu aja?

"Kenapa diam? Answer me!" Teriak aku memaksa dia bercakap. Aku tak mahu alasan rekaan lagi.

"Actually..."

"Actually what? Actually what KIM TAE HO?!"

"Actually isteri I pregnant .." perlahan dia menjawab.

"What? She's pregnant?!" terkejut bukan kepalang lagi aku apabila mendengar apa yang dikatakan Tae Ho.

Aku melepaskan genggamannya. Mataku mula berair. Betapa kecewanya hati aku tika ini. Again? 5 tahun lalu aku pernah rasai keperitan saat dia asyik bersama isterinya ketika isterinya sarat mengandung. Katanya isterinya sangat memerlukan dia ketika itu sebagai seorang suami.

Benar. Aku tak nafikan isterinya amat perlukan dia ketika itu namun bagaimana dengan aku? Disisihkan. Ya, itu yang terjadi selama 9 bulan wanita itu membawa cahaya mata pertama mereka.

Tidak untuk kali ni. Aku tak mahu disisihkan lagi. Aku perlu tegas.

" sebab itu I tak nak bagi tahu you.. I tahu you akan sedih.." dia menyuarakan satu lagi alasan.

" I sedih? Bukankah I patut happy sebab you happy nak jadi ayah untuk anak kedua?" Aku memandangnya dengan penuh amarah. Mukaku dan mataku sudah merah menahan isi hati.

" Sayang.. I tak minta pun semua ni.. lagi pun tu urusan I dengan Family I je.. urusan kita then this is what we are..."

"What we are..?"

" yeah.." laju dia menjawab

"so what we are right now? What am I right now for you?"

" You are my love.. that's it.. kenapa susah sangat nak faham ?"
Wauuu Kim Tae Ho .. 100 markah aku berikan untuk jawapan sederhana kau itu. Love? Bukan nafsu? Aku ni cuma perempuan simpanan sahaja dia matanya kan??

"Fine .. then marry me.."
"Sorry what?"
"Marry me"
" sayang .. I rasa I dah cakap benda ni banyak kali pasal ni .. I cant.."
" Why? Apa kurangnya saya? Saya juga boleh mengandung dan boleh bahagiakan you as well as your wife.. even more than what she can give to you."
" Look sayang.. I nak kita berhenti cakap pasal hal ni lagi.. I faham you penat.. kita tamatkan di sini.. take your rest.."katanya seraya mahu melangkah pergi daripada isi ruang rumah aku.

Aku menarik lengannya laju
"No.. Kim Tae Ho.. Im not finish yet .."

"Sayang ..please stop it"

"Kenapa Tae Ho?! Kenapa saya tak boleh? Kenapa saya tak boleh jadi sebahagian keluarga awak? Kenapa saya saja yang tak boleh merasai sebuah keluarga? Kenapa??!"

Air mataku berguguran buat kali ini paling pedih pernah aku rasakan. Kali ini aku sudah luahkan semua yang kupendam selama 6 tahun bersama dia.

" Sayang.. I tak pernah larang you untuk ada anak.. you nak ada anak I boleh terima, I boleh tanggung and jaga anak kita bersama-sama .. its your choice nak ada anak atau tidak. Saya tak memaksa"

"Then, kalau ada anak, dia .. boleh kah dia mendapat nama keluarga awak? Tak! Dia bakal jadi anak luar nikah hasil hubungan awak dengan saya as perempuan simpanan! Dia akan hidup tanpa mendapat kasih sayang yang penuh daripada bapa kandungnya.. Awak pernah terfikir tak semua tu? Tak! Awak cuma fikir nak ada seronok  bers*ks bersama di atas katil saja!"

"Lee Soo Ra!" Jerkahnya di hadapan mukaku. Lengannya hampir mengenai mukaku.

" Kenapa? Awak nak tampar saya? Saya cakap ni semua salah kee?!" Satu persoalan demi satu persoalan di otak aku hembuskan kepadanya. Biar dia tahu apa aku rasa selama ini. Biar dia tahu aku terseksa apabila diikat tali bayangan bagai orang gila di sini.

Dia masih kelihatan bersabar. Segera dia melangkah keluar daripada isi ruang rumahku. Meninggalkanku yang penuh keesakan tangisan.

Aku terduduk. Menangis dan meraung penuh kesalan di hidupku.

Aku penat. Aku nak perubahan dalam hidup aku. Aku mahu dia tahu aku sudah lama bersedia dia sebagai suamiku. Aku bersedia menjadi isteri dan ibu untuk anak-anak kami.

Aku pun mahu merasai kebahagiaan.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Jul 06, 2023 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

comeback to 18 | on going Where stories live. Discover now