4-Kuduga Ku Yang Utama

9 0 0
                                    

Aku hanya duduk di bangku sambil menikmati pemandangan yang riuh rendah dengan manusia.

Dorang semua tengah naik roller coaster and aku tak naik cause 'the girl tak puas' tu bising bila aku nak naik mende halah tu. Kata nanti terselak laa, itu la ini laa.. Bruhh..

Bosan betul.

" nah.."

Aku melihat silih berganti ke arah tangan Do Hyuk dan mukanya.

" 응?"

" ambik la.."

Sebatang ais krim diberi kepadaku.
Aku menerima baik. Rezeki jangan ditolak.

" nape tak join dorang tadi?" baru sedar yang tadi kami borak borak, dia tak ada.

" saya pergi toilet.. Tup tup.. Dorang kata dorang dah ada kat atas. Jadi, saya tak join dorang.. Tibe saya nampak awak dekat sini.. So saya beli la ais krim.." lembut dia berbicara dengan mata polosnya.

Aku cuma mengangguk faham.

" macam ni rupanya.."

Do Hyuk berkata agak perlahan. Aku jadi kurang pasti apa yang dikatakannya.

"apa maksud awak?"

" macam ni rupanya rasa bercakap dengan gadis yang cantik.."

Senyuman comelnya terlihat selepas dia berkata sedemikian.

"mwoya? Saya tak faham.. Jangan cakap macam tu lagi.. Saya rasa janggal.."

Aishh.. Blushing aku dibuatnya.. Tibe je puji orang dah kenapa?

Zzz.. Zzz

Telefon miliknya bergetar.

" hmm.. Soo Ra- sshi.."

" nae?"

" dorang kata dorang dah turun. Sekarang dorang dekat kedai makan tadi. Sebab Yerim, dia nak isi perut dia dulu sebelum balik.. "

" yaahh yerim-ahh, dia tu selalu macam tu.. Kadang hancur diet saya sebab dia.."

Aku menggeleng - geleng kepala ku mengingatkan sikap Yerim yang suka makan tapi tak gemuk gemuk tu.

Aku tak faham tau tak apa punya sel yang ada dalam badan orang jenis dorang. Untung lak tu, boleh makan apa dorang nak tanpa diet.

Do Hyuk turut tertawa kecil.

"awak pergi dulu.. Saya pergi beli air jap .. Dorang nak Coca-Cola tapi kat situ tak jual.. Just jual Pepsi.."

Aku mengganguk.

------------

"egh.. Dapat pun!"

Aku sedikit terlonjak untuk mengambil belon bermuka doraemon yang melayang di udara.

Nasib tak terbang jauh sangat. Tapi ini kepunyaan siapa? Sepertinya seseorang telah terlepas belon yang agak mahal ni.

" huwaaaa.. Huwaaaaaa.."

Kedengaran suara anak kecil sedang menangis di sekitar itu. Aku cuba mencari empunya. Ramai sangat orang di sini, susah untuk cari budak kecil.

"Huwaa.. Huwaaa" gadis kecil berambut pendek berpin strawberi di rambutnya kelihatan.

" adik.. Ni adik punya ker?"

comeback to 18 | on going Where stories live. Discover now