نوڤيلا عشقت شبحًا.
الشخصيات.
بقلمى: ملك إبراهيم«الكاتبه المجهوله».
______________________
وعد محمد الشافعى:فتاه يتيمه تربت في ملجأ ولكن لا أحد يعرف مين جابها الملجأ دا وسابها وهي بتبحث ورا الموضوع دا في الخامسه والعشرون من عمرها وبتحب الفراعنه أوى علشان كده سافرت الأقصر وهى مش عارفه أن السفريه دى هتغير حياتها للأبد.
حاتم مهران الصاوى:في التاسعه والعشرون من عمره رجل أعمال ولكن قتل في ظروف غامضه ولا أحد يعرف أين جثته أو حتي أى أحد يدل عليه أهله متوفيين والباقى هنعرفه مع الأحداث.
هدي محمود الهواري:في الخامسه والعشرون من عمرها صحبت وعد وبتحبها جدًا وكمان خطيبة رعد أبن خالت وعد وهي بتحبو من زمان بتعشق الآثار جدًا متخرجه من كليه الآثار جامعة القاهره.
رعد جاسر الرفاعى:فى الثالثه والعشرون من عمره طيب جدًا بيحب هدي من وهما في ثانوي ولما خلص وأشتغل وكافح قدر أنو يخطبها ومستنى يتجوزو فى أى لحظه.
رغد صقر التهامي:فى الثالثه والعشرون من عمرها محتاله كبيره جدًا وخدعت حاتم وياترى مين اللي خانته معاه وهل هى عايشه ولالا ولو عايشه وعد هتقدر توصلها.
مريم يزن المنشاوي:فى الرابعه والعشرون من عمرها الصديقه الثالثه لوعد وهدي وكانت معاهم في نفس الملجأ طيبه جدًا بس لما بتغضب ممكن تحرق العالم.
مازن محمد الشناوي:فى الثلاثون من عمره صاحب رعد وبيحب مريم جدًا بس هي مش واخده بالها خالص منو وأتخطبت لواحد تاني تحت صدمته بس ياتري هتندم ولالا.
روان أحمد الراوي:في التاسعه عشر من عمرها تبحث عن أباها منذ وقت طويل فهل فعلًا هتوصلو ولالا.
سهام علاء الملكى:في التاسعه عشر من عمرها صديقه روان منذ الطفوله ومعاها في كل شئ هي وفريده مرحه جدٱ وتحب المقالب.
فريده نور الدين:في التاسعه عشر من عمرها صديقه روان وسهام ومعاهم في كل حاجه مرحه جدا وأكتر حاجه فيها أنها دمها خفيف جدا.
نانسي محمد الشافعي:في الثالثه والعشرون من عمرها أخت وعد بس من الأب.
_________________________«هنعرف أيه حكايه الملجأ دي في الروايه وأزاي وعد بقى معاها فلوس كتير وكمان أزاي تعرف أن رعد أبن خالتها»
______________________
يتبع.
بقلمى:ملك إبراهيم«الكاتبه المجهوله»
أنت تقرأ
عشقـتُ شبحًا«مكتمـله»
Adventureذهبت إلى الأقصر لكى تبحث عن الأثار وقد سكـنت في فيلٱ مهجوره كان يسكنها مالكها ولكـن تم قتل بها في ظروف غامضة تري ماذا سوف يحدث معاها عندما يظهر لها ويطلب منها المساعده في العثور علي من قتلـه. عشقت شبحًا. الكاتبه المجهوله.