نوڤيلا عشقت شبحًا.
الفصـل الأول.
بقلمي:ملك إبراهيم«الكاتبه المجهوله».
_________________
هي:يعني البيت دا بس إللي فاضي.
البواب:والله ياهانم هو البيت الوحيد إللي فاضي من٢٥ سنه من ساعه ما صاحبه أتقتل فيه وهو مقفول والورثه بتوعه قررو يبيعوه علشان محتاجين فلوس.
هي برعب:يعني البيت دا مسكون علشان كده محدش سكن فيه.
البواب:لا ياهانم علي رأي إللي قال ماعفريت إلا بني أدم لو حصل حاجه ممكن تسيبيه جربي أول أسبوع بس أجريه لأنو بيتأجر بالأسبوع.
هي بخوف:تمام ياعم محسن ربنا يستر فين إللي هتفق معاه.
البواب:أنا ياهانم أتفضلي أنتي وأنا هجيب العقد والشنط.
هي:تمام ياعم محسن.
ودخلت وجدت كل شئ يغيطه الغبار والعنكبوت وكانت فيلا صغيره لأنها أنتقلت من محافظه القاهره إلي الأقصر لأنها تحب التاريخ وقررت أن تستكشف المقابر وجدت لوحه كبيره لرجل شعره أشقر وعينيه خضراوتين وسيم نوعٱ ما ودخل البواب.
هي:مين دا ياعم محسن.
البواب بحزن:دا حاتم بيه الله يرحمه كان زينه الرجاله لحد أما أتقتل في ظروف غامضه هنا في البيت دا.
هي:الله يبشرك بالخير ياعم محسن بس هو أتقتل أزاي.
البواب:النيابه قالت أن حد دخل عليه علشان يسرقو وقتلو بس محدش عارف الحقيقه وطلعو مليون أشاعه أن كان يعرف بنت وهي إللي قتلتو أو حرامي دخل وقتلو أو أو أو ومحدش عارف الحقيقه فين ياهانم بعد أذنك العقد معاكي أمضيه براحتك وهعدي عليكي بعدين ومشي.
هي بتفكير:ياتري مات ليه ومين أصلا يموت الملاك دا.
صوت من ورائها:فعلا أنا ملاك صح.
نظرت خلفها برعب ولم تجد شيئٱ.
هي:أه بدٱنا بقي شغل العفاريت والأرواح وشكلنا هنقضي أسبوع عنب أما أروح أنضف الهم دا.
وبعد ثلاث ساعات من التنظيف والعمل الشاق جلست علي الاريكه بتعب.
هي:ياه كل دا بس برضو الفيلا بقت زي الفل الله عليكي يابت ياوعد.
صوت من ورأئها:فعلا الله عليكي كان شكلها وحش جدًا وأنتي خلتيها تحفه جدًا.
أنت تقرأ
عشقـتُ شبحًا«مكتمـله»
Adventureذهبت إلى الأقصر لكى تبحث عن الأثار وقد سكـنت في فيلٱ مهجوره كان يسكنها مالكها ولكـن تم قتل بها في ظروف غامضة تري ماذا سوف يحدث معاها عندما يظهر لها ويطلب منها المساعده في العثور علي من قتلـه. عشقت شبحًا. الكاتبه المجهوله.