الفصــل الثانى

1.2K 116 5
                                    

نوڤيلا عشقت شبحًا.

الفصـل الثانى.

بقلمي:ملك إبراهيم«الكاتبه المجهوله».

______________________

وعد بصدمه:عارف مين إللي كانت بتخونك معاه.

حاتم بستغراب:مين.

وعد:سيف الهاشمي.

حاتم:أيوه مين دا يعني.

وعد بتفكير:دا إللي هنعرفو لما نكمل المذكرات دي ولو طلع إللي هو في دماغي يبقي قدرنا نمسك أول خيط للوصول للقاتل.

حاتم:مع إني مش فاهم بس كملي.

وعد بنعاس:أحنا دخلنا علي نص الليل أنا هموت وأنام وبعدين أنا عندي ميعاد بكره طرقنا يلا.

حاتم:ميعاد مع مين.

وعد:مع أبن خالتي وصديقه ليا.

حاتم بغيره:وإيه إللي هيجب جاب أبن خالتك هنا.

وعد بستغراب وحده:أولآ حضرتك ملكش دعوه بحياتي الشخصيه ثانيٱ أنت شبح وأنا مفروض عليا أني أساعدك وبس ويلا أتفضل طرقني علشان أتخمد كان يوم مهبب لما جيت هنا.

حاتم بحزن:أنا همشي ومش هاجي تاني وشكرا علي وقتك إللي ضيعتيه مع شبح زي وأختفي فجأه.

وعد:أكيد هيرجع لما أدخل أنام.

ودخلت ونامت بعد عذاب وبعدها هو ظهر وجلس علي المقعد بجانبها وقال بحزن.

حاتم بحزن:شكلي بقيت حمل عليكي منكرش أن فيه مشاعر نحيتك بس مش هينفع لأني ببساطه شبح وأنتي ليكي حياتك أنا همشي ومش هرجع تاني وأختفي.

ولاكن هل سيعود يومٱ أم أن هذه النهايه.

______________________

في فيلٱ وعد في الأقصر.

كانت تحلم بكابوس مخيف يتضح لها أنها كانت في غابه ليس لها نهايه وكانت تجري من شئ مجهول ووصلت إلي حافه الجسر وظهر لها شخص مجهول نظرت له أنها لاتعرفه كان يقترب وهي ترجع كان يقترب وهي ترجع لحد لما وقعت ومسكت في حافه الجسر وهي تصرخ بأسم أول حد جه علي بالها.

وعد بصراخ:حااااااااااااتم.

ظهر لها شخص وقال لها بحب:متخافيش أنا جنبك

ولاكن قد أسقطه شخص من علي حافه الجسر تحت صراخ مخيف من وعد.

وعد بصراخ مخيف:حااااااتم لااااا.

عشقـتُ شبحًا«مكتمـله» حيث تعيش القصص. اكتشف الآن