''o çocuğun işini ne yaptın Kayla? Konuştu mu seninle?''
''Hayır. Ama eninde sonunda konuşacak. Konuşmak zorunda.''
''Tamam Kayla. Sana yeni bir görev vermem gerek. Aydın Koleji, orada bir cinayet vakası var. Okuldaki herkesten ifade alman lazım.''
''Tabii komiserim. Ayhan ile beraber bunu yapabiliriz, biz hemen çıkalım.''
Ayhan ile yola çıktık. Yarım saatte Aydın kolejinde olduk. Okula girdik her yer çok kalabalıktı. Okulun müdürü bizim ifade alabileceğimiz bir oda belirledi ve sırasıyla öğrencileri aldık. Ayhan bir odada, ben bir odada ayrı ayrı çocuklardan ifadeler aldık. Ama hiçbirisinin ifadesi suçlu gibi değildi. Hepsi masumdu. Kamera kayıtlarına bakmaya karar verdik.
"Bir dakika, durdurun."
"Tabii."
Siyah kapşonlu 20-21 yaşlarında bir kızdı. Yakınlaştırınca saçlarının siyah olduğunu gördük. Kızın boyu 1.76 gibi bir orandaydı. Yüzü gözükmüyordu. Arkası dönüktü. Ama bu okuldan değildi bundan emindim. O kızı bulmam lazımdı. Kızın en sonki gitti yöne baktım sol tarafa doğru ilerliyordu. O taraftaki kameralara bakınca kızın yüzünü yakaladım. Hemen kızın yüzünü aratıp tüm bilgilere ulaştım. Psikolojik sorunları vardı. Adı Eylül. Yaşı 22. Ailesi yok. Ailesini trafik kazasında kaybetmiş o günden beri psikolojik tedavi görüyor. Şu anda o kızın nerde olduğunu tespit etmem lazımdı, ve evini bulduk. Kızın evine gittik, kapıyı çaldık. Kapıyı genç bir çocuk açtı.
"Merhaba beyefendi."
"Merhaba. Siz neden buraya geliniz ki bir suç mu işlendi mahallede?"
"Bu sizi ilgilendirmez. Eylül Taşkın nerede? Tanıyor musunuz kendisini?"
"Evet tanıyorum. Kendisinin nerede olduğunu bilmiyorum ama daha demin eve geldi valizini alıp gitti. Ben onun kuzeniyim ama bir suç işlediği için sessiz kalamam tabikide. Nerede olduğunu öğrenirsem eğer size haber veririm polis hanım. "
"Bizimle karakola gelmeniz lazım." Bunu dediğimde endişelenmişti.
"Neden?"
"İfadenizi alacağız."
"Peki... " Yüzü korku içindeydi sanki sakladığı bir şeyler vardı.
"Ayhan siz karakola gidin bende eve bakıcam biraz. Belki bu olaya dair bir şey bulabilirim."
"Tamam."
Ayhan ve genç çocuk karakola gitti bende evi aramaya başladım. Tüm odalara bakmıştım resmen ama hiçbir şey yoktu. Tek bir yer kalmıştı. Lavabo. Evet işte bu! İçeride, halının yüzeyinde bir not.
Hemen notu açtım ve okumaya başladım.
"Merhaba Liesa. Dediklerini yaptım, onu öldürdüm. Artık bana annemi ve babamı geri getirecek misin?"
Sanırım bu notu birisine verdiğini düşünüyordu. Ama vermemişti. Sadece öyle sanıyordu. Gözüme bir şey çarptı, notun arkasındaki yazı...
"Yanına geliyorum Romeo'm. Bekle beni Juliet'in geliyor...
Tarih:160821"
Bu 2 gün öncesine ait bir nottu. Sanırım onun yanına gitmek için valizini alıp çıkmıştı bu evden. Romeosuna kavuşmak için...
Rengarenk Acıları vardı bu kızın da. Ailesine kavuşmak için öldürmüştü o masum kızı. Sevgilisine kavuşmak için uymuştu Liesa'ya... Onu bulmalıydım. Bulacaktım. Bulmak zorundaydım.
Evet henüz ne yaptığını farlında değil ama masum bir cana kıydı. Evet istemeden yaptı ama bunu yaptı. Yaptı ve cezasını çekmeli. Ama ilk önce gerçek bir psikologtan yardım almalı. Doğru duydunuz "gerçek psikolog", böyle dedim çünkü size söylemediğim bir şey var. Eylül'ün psikoloğu Liesa. Nottaki kız... Liesa'nın sahte psikologluk yaptığını öğrendik. Bir yandan da onu bulmaya çalışıyoruz ve onu bulacağız. Bundan eminim...