-بسم الله الرحمن الرحيم-
في صباح جديد واحداث جديده... كل يوم بنفوق علي احداث جديده وفي ال بنعيده في اليوم الواحد بيتكرر كل يوم وكل ساعه وكل دقيقه بس مع اختلاف الاشخاص... وكل واحد.... بيفكر هيبتدي يومه ازاي.... وفي ال بيفكر في حبيبه.. وفي ال نايم وعيونه حمرا من كتر الدموع... وفي ال فايق فرحان ومبسوط... وفي ال متحمس ليومه وبيفكر هيعمل ايه... في كتير بس محدش يعرف ايه ال موجود في القلب.... القلب دايما بيمشينا وراه يمكن نوصل لطريق سهل مليان بالمشاكل بس حلها صعب وفي طريق مهما نمشي فيه ويقايلنا مشاكل تفضل المشاكل دي معانا طول حياتنا نادرا جدا لما نحل مشكله منها.. واصعب مشكله هس مشكله واحده بتواجه معظم العالم وهو وجع الحب.... دايما بيقولوا الانسان مش بيكون انسان الا لما يحب ويدوق طعم الحب.... طب ليه مكتبوش مقوله يقولوا ان دايما الحب مهما يكون حلو ونستمتع بطعمه بس اخرته وجع وقهر وحزن وكسرة قلب... دايما احنا عايشين حياتنا مستنين الفارس الابيض ال هيجي يخطفنا علي حصان ابيض ويطير بينا في السما.. فوق.. فوووق اووي يطير بينا مع ال بنحبه... بس ياتري اخرة الحصان والفارس ايه في السما يا تري لفارس هيحافظ علي اميرته والحصان يحميهم.. ولا.. الفارس هيمل من حبيبته ومع اول محطه تقابلهم يتفرقوا والحصلن مش يوصل لهدفه ويفضل يجري يدور علي نصه التاني.... الحقيقه ان الحب موجود في كل ثانيه وكل دقيقه وكل ساعه وكل يوم.. الحب هيفضل دايما في قلوبنا لغايه الموت... بس ليه الحبيب بيجرح حبيبه.... ليه العيون دايما تكشف كل حاجه عن الحب والوجع... ليه لما نحب نخبي اوجعنا عيونا تكشفنا قدام الكل.. لما لما نحب عيونا تلمع بلمعه الحب.... ليه الحب مش يستمر دايما بالفرح والسعاده... ليه دايما بيوجهنا جرح ورا جرح ورا جرح لغايه لما نحس ان في يوم القلب هينطق زينا ويقول كفايه جراح معتش فيا مكان استقبل.. كفايه اوجاع.. كفايه.. كفايه... كفااااااايه..... فعلا كفايه.. كفايه نوجع في قلوبنا علشان محدش، يستاهل... كفايه نعذب روحنا علشان محدش مقدرنا مقدر الجوهره... كل انسان ليه مميزات وليه عيوب.. ليه اطباع كويسه وليه اطباع وحشه.... كراستي الغاليه كان نفسي تكوني انسانه تنصحيني ولكن انتي عباره عن ورق جماد لا يتكلم فقط يكتم كل اسراري الموجوده في هذا القلب اليائس من هذه الحياه؟...... ماذا تريدين مني ايتها الحياه...؟.... كتبت الكلمات بطلتنا رنا في دفترها السري.... مع كتابه مذاكرتها فجأه دق تلفونها برقم صديقها الجديد حالياً هشام البحيري.....
رنا: الووو...
هشام بهيام: احلي الووو سمعتها في حياتي....
رنا بابتسامه وخجل: اممم.. وكام واحده قولت ليها الجمله دي بقي يا استاذ...
هشام بصدق: هتصدقيني لو قلت ليكي انك اول واحده اكلمها برا اطار الشغل.. او اتقرب من حد
رنا بابتسامه: مصدقاك من صوتك لان صوتك مافيش، فيه كدب فيه صدق...
هشام: هنتقابل بكرا علي الفطار ونبدأ جولتنا في مصر.. صح يا مرشدتي السياحيه..
أنت تقرأ
فوات الاوان
General Fictionاحببتك وعشقتك ولكن انت لم تراني وعندما اتي من يراني من اداخل وعشقني ندمت واتيت الي تقول احبك بعد فوات الاوان ....