Hoofdstuk 4.Arealuen

28 2 1
                                    

Sommige mensen zeggen dat ze over magische krachten beschikken, maar ik weet wel beter. 

Ik zat op 1 van de bankjes. Wat ben je aan het doen vroeg Lydia die naast me was komen zitten. Oh ik ben mijn Periode schrift aan het bijwerken. Je wat? Nou het is voor school en ik verveel me dus. Nou kun je even helpen met de Touwen oprollen. Ja tuurlijk ik borg mijn huiswerk op en liep achter Lydia aan. Ik pakten de touw op. Eronder lag een mes. Ik pakten het op en deed er een paar bewegingen mee. Thorn kwam naast mij staan. Het lijkt erop of je het al eerder hebt gedaan. Hoe bedoel je vroeg ik? Nou of je eerder een wapen vast hebt gehad. Ja ik heb wel eerder een mes vastgehad ja. Nee ik bedoel echt wapens. Eh nee in mijn land mag je niet zomaar met wapens rondlopen. Oh wil je anders leren vechten. Ja als het kan graag dan kan ik jullie helpen. Oké Stig riep Thorn  wil jij even de oefenzwaarden pakken. Tuurlijk zei Stig en even later kwam hij aanlopen met een aantal oefenzwaarden. Oké zei Thorn om te beginnen moet je de basis onder de knie hebben en hij deed een aantal steken. Nu jij. Ik pakten het andere oefenzwaard en deed de steken na. Goed zo zei Thorn en nu deed hij een aantal aanvallen naar mij toe. Uit reflex pareerde ik de aanval. uit nieuwsgierigheid waren er wat bemanning leden om heen komen staan. Na ongeveer een uur steken, aanvallen en pareren was ik aardig moe geworden ik ging even zitten om op adem te komen. Stig kwam er naast staan en vroeg wil je zo meteen rondje oefen gevecht tegen mij. Kom maar op zei ik en ik stond op. Hal had het schip stil laten liggen en was er ook bij komen staan. Eerst draaide we een rondje. Ik zag dat hij zijn hand een beetje aanspande en gelijk daarna een aanval deed. Ik pareerde het en zag dat hij weer wou aanvallen. Ik viel aan gooide gelijk daarna het zwaard in mijn andere hand en viel weer aan daarna liep ik dichter bij en sloeg zo dat het zwaard van Stig uit  zijn hand. Uit schrik draaide Stig om en pakte het zwaard. Ik stond achter hem en stak mijn been uit. Hij viel op het dek en gelijk daarna zetten ik de punt van het zwaard tegen z'n keel. Goed gedaan zei Stig. Ik haalde het zwaard weg en Stig stond op. Goed gedaan Emily zei Thorn. Ja zei Hal waar heb jij leren vechten?

 Nergens zei ik. Maar hoe kan je dan vechten. Nou ik heb wel films en boeken gezien en gelezen. En daar zag of las ik over mensen die vechten en ik denk dat ik daarom ook wel het een beetje kan. Gaaf zei Jesper. Land in zicht riep Lydia. Arealuen zeiden Hal, Thorn, Stig en ik tegelijk. Het is heel groen stelde Stig vast, toen ze de bossen zagen. Nee joh zei ik en ik liep en ik sprong van het schip. Hal en Thorn zaten de overleggen met de Skirl van het vorige wacht schip en liepen daarna weg. Nou die zijn vast nog wel even weg zei Edvin. Zeker weten zei Jesper bevestigend. Even later hoorden ze Hal terug komen. TIME SKIP NAAR WACHT RONDE

Hal had besloten dat Stig en Lydia de morzel ook zouden moeten kunnen besturen dus gingen ze een rondje oefen. Lydia had 23x raak geschoten en Stig 22x. Lydia heeft gewonnen riep Jesper. Wacht eens even riep Stig. Zijn gezicht riep helemaal rood aan. Ik wil nog een kans. Dat was niet eerlijk. Ik heb niks oneerlijks gezien zie Stefan Lydia schoot raak, jij schoot mis wat is daar oneerlijk aan? Stig zei tegen Ingvar dat het zijn schuld was. Ik was er bij komen staan. Ach kom op zeg zei ik best wel hard. Iedereen keek ineens naar mij. Wat nou zei ik schouderophalend Lydia heeft met 1 punt verschil gewonnen wauw wat een verschil ik zou denken dat dat niemand ooit heeft verloren met 1 punt verschil. De bemanning keek met met half open mond aan. Wat is er vroeg ik. Nou zei Thorn dat was een best wel goede preek, ik wou net zelf een preek geven toen jij begon. Stig keek me een beetje verbaasd aan en vroeg jij bent 14 toch. Ja zei ik wat dan? Nou hoe kan jij nu al zo'n preek geven de meesten jonge mensen durven dat nooit tegen ouderen mensen. Nou ik weet niet zei ik. Ik zeg het gewoon en dan zie ik wel. Toen ze weer bij de steiger in de baai van Schildhaven terugkeerden was de zon al bijna onder Uit de schaduw van het hutje op het uiteinde van de steiger  kwam een lang slank figuur. Volgens mij hebben we bezoek zei ik. Toen het figuur dichterbij kwam zag ik een jagers mantel en een zwaard aan z'n riem. Oh dat is Gilan zei ik. Wat zei je vroeg Thorn? Dat is Gilan zei ik wat harder. Thorn keek me even aan en keek toen naar het figuur die voor hem stond. Hallo ik ben Gilan zei het figuur en ik heb een boodschap van de koning. 

Emily in broederbandWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu