CHP 2- Blind Date 🕶️

996 74 5
                                    

(24 March- 3:58 p.m)

Rania: Saya nak..nak ajak awak keluar

Gulp. Aku pandang Rul. Dia tunjuk reaksi biasa je. Macam takde perasaan. Dah kenapa mamat ni? Tunjuk la yang engkau terkejut ke? Terkedu ke? Buat aku susah nak baca je apa yang dia buat pikir. Hish!

Rul: Oouh....TAK NAK!

Oi! Mamat ni... agak² la. Dia memang tak reti jaga perasaan orang. Straight to the point je dia. Dah takde dah sorry. Walaupun aku rasa lega tiba². Tak tahu kenapa? Lepas dia jawab Rania je, dia pusing pandang aku. Di saat aku pandang dia , time tu jugak dia ngada nak pusing sini. Kami ter eye-contact. Aku pusing cepat² ke arah Cikdi.

Kau kenapa pusing macam tu tiba-tiba. Buat aku terkejut je. Jangan serang aku dengan mata biru kau tu.

Cikdi: Tadi bukan nak cakap pasal group hangout ke?

Cikdi soal tiba-tiba sambil bangun dan tengok Rania. Aku punya kepala sekali bangun ke sana. Dah aku tengah pandang dia masa tu. Menyampuk je kau nomor 1. Dah la dengan tanpa alasan bawa topik pasal group hangout pulak tu. Tiber betul.

Rania: Aahh...awak boleh bawa kawan sekali sebab saya dengan 4 orang lagi kawan akan datang

Cikdi: sape lagi 4 orang tu?

Oi oi! Di kau tenang kejap. Yang dia ajak tu bukan kau masalah dia. Dia pulak semangat jawab tanya itu ini. Malu la aku ade kawan macam ni kadang-kadang. Ade jugak aku pukul kepala seekor beruk ni.

Rania: yang tu rahsia

Ehhh..... perempuan ni. Rahsia dunia ke? Sampai tak leh bagitau pulak. Orang luar ke? Eh? Jap ! Yang aku macam curious sama ni kenapa? Aku tak nak terlibat. Tak nak terlibat.

Cikdi: UUI....macam best la Rul, Jom! Macam blind Date.

Rul: Haah la kan, dah lama tak keluar ramai², saya okay je....

Pap!

Dia tunjuk muka terkejut. Dah macam anak singa aku tengok. Haaaa....sudah! Dia nak buka mulut dah. Haish...nak mengada la tu.

Rul: Adam!!......dah nape kau pukul kepala aku!?!! Sakit!!

Dia mula merengek nak nangis. Ee...umur berapa ni? Malas aku layan.

Aku: Ade kutu tadi

Rul: Hah?? Mana ade orang pukul kutu la..

Sudah. Pahal makin ngada suara kau ni?! Mengada tambah bising. Aku tengok Rania. Dia tutup mulut dia dengan tangan. Yang ni lagi sorang? Dah kenapa react macam tu? Aku bukannya pergi dera Rul.

Rul: Taknak pergi la..nanti Danny kena pukul

Heh!! Sape Danny? Takyah buat suara mengada la!!! Dah la buat depan Rania. Rasa nak pukul kau lagi sekali je. Baik jangan buat perangai. Tangan aku memang free untuk kau sekarang.

Cikdi: Ala..Rul jom la

Aku: Rumah kau kat mana Di? Jauh kan?

Mamat ni geram aku tengok dia semangat. Terus aku perli dia sambil mula kemas buku.

Cikdi: Ala..aku boleh tumpang rumah Oma

Aku: Hhmm..bagus..menyusahkan orang

Rul tutup mulut tiba-tiba. Eeeii..ni aku lagi geram. Dia nak gelak la tu. Aku tak buat lawak la.

Cikdi: Kejam la kau ni Adam

Rul: Adam memang kejam pun

Hah?

Aku: PERGI LA KALAU NAK SANGAT!

Terus aku angkat buku dan jalan nak blah dari situ. Di saat aku langkah nak berambus dari tempat beruk dua ekor tu bertapa la, time tu jugak la aku rasa nak pergi jumpa bomoh. Nak sumpah dua ekor beruk tak cukup oksigen ni. Biar mati penyet kat situ sebab diaorang ...

SWEET HUBBY ( B2:SWEET BUDDY)Where stories live. Discover now