(25 March- 12:00 p.m)
" Baby!!! Balik rumah honey la...."
Haish...tak paham bahasa satu. Mengacau orang pulak tu. Tak reti nak duk diam.
Aku: Jangan kacau aku kemas la!!
Terus aku mula mengamuk lepas dia dah cuba tarik bag aku. Haih. Kalau macam ni. Sampai pagi buta japgi , aku tak mengemas. Aku lipat baju, dia sepahkan. Bila aku nak susun dalam beg, dia gi tarik pula bag tu. Masalah mamat ni!
Rul: Balik rumah honey nak?
Aku balas soalan dia dengan muka fedup. Kau ni nasib handsome je. Kalau tak, memang aku...memang aku...memang aku memang la. Apa aku cakap ni? Uwaa...takde idea dah nak marah beruk ni. Mengada betul. Lepas tengok aku tak jawab, terus dia buat muka budak dia. Heehh..dia ni. Aku lemah la gini. Jangan kalah Adam. Nanti dia dapat apa dia nak!
Aku buat² tak nampak muka dia. Terus aku tarik bag aku dari tangan dia. Aku masukkan baju cepat ² dalam tu. Dia senyap bila aku bertindak macam tu.
Dia react camne tu? Aku nak tau, tapi aku kena fokus dekat baju aku dulu. Bukan sekejap dia senyap tau, dah tak dengar bunyi dia nak merengek. Haish....dia buat apa? Tangan aku terus berhenti kemas. Aku angkat muka perlahan-lahan. Lepas tengok muka dia sekilas je, terus aku tengok beg semula. Gulp.
Dia tengah buat muka tegang dia. Dengan mata menusuk. Haduhh...yang dia marah sangat ni kenapa? Aku mula teguk air liur sendiri. Aku ni, dah bosan teguk air sendiri tau sepanjang aku bersama Rul ni. Suka buat aku gabra je. Dari sifat nakal dia sampai sikap dia yang camni.
Aku: Rul...kau dah siap kemas ke?
Hah...sudah. Kebodohan aku mula keluar. Kau tanya soalan apa ni Adam Hafiz oiii!! Rul ni mana nak mengemas, dia balik lenggang je selalu. Kadang² je nampak dia bawa barang masa pulang malam. Dia tak jawab soalan aku. Senyap sepi. Jangan la senyap. Buat aku takut je. Bila roommate aku nak balik bilik ni??
Aku angkat muka lagi sekali. Angkat je, terus dia pegang muka aku. Terkejut aku. Dia dah la pegang tu, bukan lembut . Dia pegang dengan cengkam kedua-dua belah pipi aku sekali.
Aku: Rul?
Gulp. Okay....aku tak kesah sekarang pasal pipi aku. Aku lagi takut dengan pandangan dia. Rul? Kau tengah lapar ke? JANGAN BUAT MUKA CAMTU!
Rul: Kau tak nak balikkan
Dia bersuara sarkastik tiba² sambil dekatkan diri dengan aku. Dah takde panggilan manja. Gulp. Aku teguk air liur kali ke berapa ni? Aku nak undurkan diri, tapi cengkaman Rul tu lagi kuat.
Rul: Fine....kita habiskan masa sampai esok sebelum balik
Hah? Lepas dia cakap je, terus dia tolak aku ke katil. Aku tak sempat nak react. Buat aku terbaring mengejut sampai sakit jantung. Dia dah mula masukkan tangan dia dalam baju aku. Hehhh...jangan meraba la. Aku tahan tangan dia tapi malangnya aku ni lemah dari dia. Dia gi lawan sampai tahan tangan aku.
Aku: Rul!!!....lepas
Rul: Okk
Lepas dia cakap ok je, tiba-tiba dia pergi tarik baju aku mengejut. Oi! Buat apa ni? Tadi ok. Jantung aku lagi gelabah teruk ni.
Aku: Rul..kau buat apa ni?
Rul: Bukan kau suruh aku lepaskan baju ke?
Hah? Uwaaaa....apa ade dalam otak dia ni sekarang? Aku tolak tangan dia dari tarik baju aku. Dia tak tahan dah, tapi dia lawan semula.
Aku: Rul...lepas...
Rul: tengah lepaskan la ni...Baby yang tahan
Aku: BUKAN!...nanti roommate aku nampak...
YOU ARE READING
SWEET HUBBY ( B2:SWEET BUDDY)
Romance(BOOK 2: SWEET BUDDY) Cuti pertengahan penggal pertama habis. Kembali ke sekolah! Hidup Adam makin berubah..... Adam: Aku ade boyfriend perangai beruk! "Hah? Takmau paham!!!..Baby takmau comel²....nanti I mati", 😎 Adam: BERUK!! ++++++++++++++++++++...