Malam ni sejuk. Sejuk yang bukan main. Aku duk dalam selimut pun boleh rasa sejuk sampai tulang. Aku rasa macam saat nak mati. Nama aku Hadi. Adakah aku dah nak mati. Maybe sebab.....
"EH!! Choq2!!!",
Adam: Jangan curi pov aku lah!!
( Cikdi pandang Adam dengan muka terkejut)
Adam: Lagipun sejuk apanya, tengah blackout sekarang. PANAS..tepi. Jangan menghancurkan citer yang macam dah nak hancur dah
Cikdi: Hish Adam ni. Suka sangat nak attention. Dah2 la, asyik kau je POV
Adam: -_- (* Buat muka fedup)
Cikdi: Okay..okay fine. Sorry.
............................................................................
Adam
Okay. Aku Adam. Sekarang kita boleh mula citer. Nak harapkan Cikdi, dia bukan citer hal sebenar. Merapu je lebih. Malam ni Asrama blackout. Sebab pe? Aku pun dok tau, tadi sedap-sedap baring lepak atas katil. Tiba² nak blackout..hhmmm. Yang gelap tu takpe tapi tak pasal-pasal panas semalaman. So, balik kepada keadaan sekarang. Tadi beruk bising suka² dia melepak dalam bilik aku padahal aku dah halau. Baring sana sini. Bising memekak. Pastu lepas blackout makin memekak. Ada je rasa nak tampar sampai keluar terus anak tekak tu. Biar bisu je.
Cikdi: Oi Adam!
Aku baru je niat nak bisukan kau. Mulut tu memang tak pandai nak tutup ke?
Aku: Apa? Jangan jerit2 la
Cikdi: Jom gi blok A
Aku: Buat apa? Tak nampak la gelap.
Cikdi: Pakai la lampu fon. Halah tak biasa.
Aku buat muka fedup lagi sekali. Dia kalau bersuara perli memang menusuk jiwa aku. Sakit yang amat. Padahal aku bagi alasan sebab malas je.
Aku: Heh! Sama je. Sana panas juga
Cikdi: Mana kau tau blok A panas!
Hish! Beruk ni hilang otak dh ke?
Aku: Dah sini blackout
Cikdi: Ehh!! Sana x sama
Aku: Hah?
Cikdi: Blok A kan blok lama
Eh?.......ooooo. Yela. Nape aku tak terfikir ni. Haish ini telah menampakkan aku lebih bodo daripada Cikdi. Takleh ni. Aku angguk malas je. Walapun takleh nak terima. Kami pun keluarlah dari bilik. Bangun je aku dari katil tu, tiba cikdi tarik shaz yang sedang tido.
Terkejut mamat tu. Aku pun terkejut sekali.
Shaz: Apa..ape?
Shaz bangun soal dengan suara mamai kalut dia. Hish mamat nih. Sian roommate aq. Cari gaduh betol.
Cikdi: Bangun2 jom ikut aku
Shaz: Ha?
Dia masih mamai tu. Haish beruk ni. Nasib tu Shaz tau kalau Rul dah kena tumbuk aku rasa.
Cikdi: Bangun²....ikut aku
Shaz: Ha?
Dia gosok kepala. Tandanya soul dia memang bukan kat situ. Udah la Cikdi. Yang kau nak sangat ajak Shaz ni kenapa? Yang bukan². Mesti ada benda dia nak buat nanti.
Cikdi: Cepat la gila..bangun!
Sebabkan Shaz nampak mamai sgt, terus Cikdi tarik dia bangun dari katil. Kan aku cakap, dia ni tak waras. Sian roommate aku nak tido. Dah kena jaga dengan sekor beruk, siannya.
YOU ARE READING
SWEET HUBBY ( B2:SWEET BUDDY)
Romance(BOOK 2: SWEET BUDDY) Cuti pertengahan penggal pertama habis. Kembali ke sekolah! Hidup Adam makin berubah..... Adam: Aku ade boyfriend perangai beruk! "Hah? Takmau paham!!!..Baby takmau comel²....nanti I mati", 😎 Adam: BERUK!! ++++++++++++++++++++...