Min lillesøster Julieh rækker mig min julegave og jeg begynder straks at pakke den op. Hun har givet mig en tegning af hende og jeg, og under tegningen ligger der en neglelak i rød. Jeg omfavner hende straks og giver hende et kys på kinden. ”Tak Julieh det er jeg rigtig glad for” siger jeg og rækker hende den gave jeg har til hende. Hun river gavepapiret i stykker og stirrer forbløffet ned på sin gave, for så at kigge op mig med tårer i øjnene og spørge mig ”Hvorfor har du givet mig et par gamle og brugte strømper, når min gave til dig var så god??”. Jeg svarer ”Julieh, prøv nu at kigge hele gaven igennem. Har du prøvet at løfte strømperne?”. Hun løfter strømperne og ser at det er hvad hun har ønsket sig, der ligger under strømperne. Enhjørninge klistermærker og bøger.
Jeg sidder på min seng og kigger på alle de gaver jeg har fået i løbet af aftenen. Pludselig får jeg lidt kvalme og bliver svimmel. Jeg går ind til min mor i stuen og spørger ”Mor, må jeg gå en lille tur, jeg har det lidt dårligt?” ”Ja ja gør du bare det, men du skal senest være hjemme kl 23:10” ”Okay, tak” svarer jeg. Jeg begynder at gå ud mod gangen, men stopper lidt før døren og kigger på min mor. Hun ser anderledes ud, hun ser trist ud. Det er vores første jul sammen uden far. Han døde i maj af en blodprop i hjertet. Det er ikke det samme uden ham her i huset.
Jeg går ud af hoveddøren, lukker den bag mig, og går så ned af stien, vi har foran huset, og ud på fortovet. Jeg kan se mit åndedrag når jeg ånder ud. Jeg går med hænderne i mine jakkelommer, da jeg hører nogen bag mig. Jeg vender mig om med et sæt, men der er ikke nogen. Jeg fortsætter frem mod søen midt i parken, da jeg mærker en kold hånd mod min hals. Jeg stivner og vender mig langsomt rundt. Der er ikke en skygge. Jeg står og kigger lidt rundt inden jeg vender mig om. Der står en dreng lige foran mig. Jeg kan ikke se hans ansigt, fordi det er gemt bag hans hætte. Jeg bliver overrasket, da han pludselig blotter sit ansigt; hans røde øjne står i stærk kontrast til hans blege hud. Han har et flot, stort smil, men der er noget ved hans tænder. Han har hugtænder. Jeg står bare og stirrer på ham, da han begynder at tage noget af mit hår væk fra min hals og begynder at kærtegne den. Han rører pulsåren på min hals. Pludselig vrænger han ansigt, og bider mig i halsen. Jeg skriger uden lyd og begynder at blive slap. Da han endelig slipper mig er jeg halvt tilstede og halvt væk. Hans øjne skifter fra røde til grønne. Han lægger mig på jorden og forsvinder.
YOU ARE READING
Blood Fever
VampireElanore er 15 år. Siden hun begyndte i skole har hun været forelsket i hendes ven Luke. I hendes juleferie oplever hun noget mærkeligt mens hun er ude at gå. Hun ved ikke selv hvad der skete og hvorfor hun forandrer sig. Da hun starter i skole igen...