Kapitel 3

92 9 0
                                    

Det er første skoledag efter juleferien. Jeg er på vej i skole. Da jeg går på gangen ser jeg en ny dreng komme ud af klassen. Jeg har det som om jeg har set ham før. Han er høj og hans hud er bleg. Han har mørkebrunt hår, ligesom mig, og han går med briller. Lidt før han når over ved siden af mig, møder hans blik mit. Vi kigger i lang tid på hinanden. Vi nærmer os hinanden. Jeg kigger stadig på ham indtil han går forbi mig og jeg bliver nødt til at vende mig om for at se ham, men jeg gør det ikke. Jeg når ikke særlig langt ind i klassen før Kaitlyn pludselig omfavner mig. Over Kaitlyns skulder ser jeg Luke komme. Kaitlyn og Luke er begge to mine venner. Vi slipper hinanden. Luke giver mit et kram, lige da Kaitlyn slipper mig. Han har en duft af lime. Han træder et skridt baglæns og lægger en arm omkring Kaitlyn. Jeg kigger forvirret på dem. Luke opdager det. ”Nå, vi bør nok fortælle dig hvad du er gået glip af” siger han ”Kaitlyn og jeg, vi.. jo ser du…” ”Vi er blevet kærester” afbryder Kaitlyn. ”Åhh, jeg er så glad på jeres vegne” siger jeg uden at mene det. Mit hjerte blev lige delt i to. Jeg har altid været lidt forelsket i Luke, og det ved han også godt, men det kan jeg godt glemme alt om nu. Vi står bare alle tre og kigger lidt rundt i noget tid så ringer det.

Jeg står på gangen, foran mit skab, og tager de biblioteks bøger, jeg lånte før ferien, ud. Kaitlyn kommer over til mig ”Hey, Elanore, skal du noget lige nu?” spørger hun mig ”Ja, faktisk skal jeg lige ned på biblioteket” ”Når okay, så ses vi senere”. Jeg ser hende løbe ned af gangen og udenfor i skolegården. Jeg lukker mit skab. Jeg kigger ned i bøgerne mens jeg går. Jeg når nærmest ikke at kigge op så støder jeg ind i den nye dreng. ”Av. Det må du virkelig undskylde. Jeg er nogle gange lidt klodset” siger jeg og sætter mig ned på hug for at samle bøgerne op. Han siger ikke noget, han sætter sig bare ned på hug og hjælper mig med at samle bøgerne op. Vi skal hver især til at tage hver sin bog da vores hoveder støder sammen igen. Jeg falder ned på gulvet. ”Det må du virkelig undskylde” siger han og rejser sig. Han rækker en hånd ned til mig for at hjælpe mig op. Jeg tager hans hånd og kommer op at stå. ”Mit navn er Matthew” siger han, samler bøgerne på gulvet op og giver mig dem ”Jeg hedder Elanore” ”Nå, Elanore det var hyggeligt at møde dig, men jeg tror jeg skal videre” siger han, men inden han går, hvisker han i mit øre ”Jeg tror der er nogen der er jaloux”. Jeg kigger over mod døren til klassen og ser Luke står der. Han kigger lidt rundt inden han går ind i klassen. Jeg fortsætter ned mod biblioteket, som om intet var hændt.

Blood FeverWhere stories live. Discover now