Hadiah Untuk Mak Cik Biah*

8.1K 48 2
                                    


Dalam kesibukan membuat persiapan bagi majlis penutup dan perpisahan progrem anak angkat,aku mencuri masa untuk pergi ke pekan bagi membeli cenderahati buat keluarga angkat ku terutama untuk MakCik Biah. Aku membeli kain untuk di buat baju melayu bewarna biru muda bagi ayah angkat dan anak lelaki sementara mak Biah dan anak perempuan juga kain warna yang sama tapi ada berbunga kekuningan .Hadiah tersebut bersama hadiah istimewa bagi mak Biah terpaksa aku sorok ketika pulang ke rumah pada waktu malam .

Minggu terakhir ini buat aku makin rasa begitu sayu kerna saat perpisahan bersama keluarga angkat khasnya dan juga 'makcik makcik skandal di luar jangka 'menambah lagi rasa sedih ku untuk berpisah.Namun demi tugasan aku gagahkan juga diri ini untuk memantau segala persiapan yang dilakukan oleh AJK yang lain dan juga para peserta.Aku dapat melihat 'mood' dan suasana yang agak muram pada wajah wajah mereka setelah hampir sebulan kami bergaul dan bermesra dengan keluarga angkat dan juga penduduk setempat.

Aku akan pulang segera ke rumah keluarga angkat pada setiap malam bagi menghabiskan masa yang ada bersama mereka. Tiga hari terakhir ,bapa angkat ku bersama gang koperasi kampung akan pergi menangkap ikan di laut dalam selama 3 malam . Bagai di rancang ,ini memberi peluang dan kesempatan untuk aku 'bermesra denga makcik Biah dengan masa yang lebih dan santai . Ku lihat Makcik Biah begitu ceria dan gembira bila aku dapat bersama mereka minum petang sambil makan keropok lekor yang bari di goreng oleh Makcik Biah di bahagian belakang rumah.Bila mana anak bungsu lelaki nya pergi bermain dengan rakan rakan sebaik sahaja habis menjamah keropok lekor maka tinggal lah aku dan MakCik Biah berduaduan di bawah pokok nan rendang yang agak terlindung dari pandangan orang.

Itulah kali pertama aku dapat mencium dan mengucup MakCik Biah di waktu siang walau pun pada awalnya dia cuba menolak dan mengelak,namun dia tetap memberi response yang hangat dengan membiarkan diri ku mengomol tubuh nya ketika kami berkucupan .Jika sebelum ini aku hanya dapat menatap tubuhnya yang cerah dengan bantuan cahaya lampu yang samar samar,tapi petang itu sinaran cahaya matahari memberi aku peluang membelek kulit di bahagian bahagian tertentu dengan lebih dekat dan lama,dari rabaan ke buah dada,menyelak pakaian dan menjilat bahagian perut hingga lah aku menanggalkan seluar dalam dan bra makcik Biah untuk ku tatap kemulusan dan kelembutan kulit dan tubuhnya di atas pangkin kayu di belakang rumah tanpa sebarang gangguan. Hanya azan maghrib yang menamatkan explorasi ku ke atas tubuh Makcik Biah pada hari tersebut.

malam tu Makcik Biah masak mee goreng sahaja kerana kami semua dah kenyang makan keropok lekor.Hanya anak bongsu tu sahaja yang nak makan mee goreng,Makcik Biah bisek kat aku yang dia nak makan 'hot dog' hidup ketika aku selesai mandi.Buat pertama kali selepas dua mminggu aku tidak keluar ke mana mana pada malam hari.Ini membuat kan Makcik Biah rasa gembira dan menunjukan rasa mesra dan manja nya kepada ku. Jika tidak kerana ada anak bongsu yang sedang menonton TV mahu rasa nya dia menggomoli aku.

Tepat jam 10,makcik Biah telah menyuruh anak nya untuk masuk tidur sementara dia menghidangkan kopi O kepada ku yang duduk di sofa bersama dengan anak lelaki nya itu.Dia kemudian  memadamkan api dan duduk di sofa sebelah ku sambil menghirup kopi.Ku lihat dia telah menukar pakaian untuk tidur iaitu baju kelawar berwarna biru tua dan dapat ku lihat dia tidak memakai bra dan seluar dalam. Sepuluh minit kemudian dia pergi menjengah ke bilik anaknya untuk memastikan anak lelaki nya itu telah kena.

Dengan perlahan dia mendekati ku dan duduk di atas ribaan ku sambil menyelak sediit hujung bajunya menampakan betis dan pehanya yang putih melepak itu.Aku pun segera memeluk nya untuk rapat kepada ku sambil tangan kanan ku mengusap peha dan betis yang di perlihatkan.

" Jom masuk bilik sayang"bisik Makcik Biah sambil memegang tangan ku .Aku pun segera bergerak mengekori Makcik Biah ke biliknya. Biliknya ku lihat telah di kemas rapi dan berbau harum. " Tiga malam ni MAkcik nak kau buat Mak Cik puas puas sebelum Pakcik mu balik ,lepas tu kamu dah nak balik sana"bisik Makcik Biah sambil dia mendakap erat ku. Aku hanya tersenyum dan berbisik "Kalau boleh dan sempat saya nak main siang malam selama tiga hari ni, selepas Jali pergi sekolah kita buat sekali, petang masa dia pergi bermain kita buat sekali lagi dan malam kita buat dua atau tiga kali"bisik ku pula.

PROJEK KELUARGA ANGKAT( Completed)Where stories live. Discover now