" Even after 12 years... I'm still searching for you... My men, they're tracking you since forever but there's no any news about you, Kazumi Y/N. "
" Hope you're doing well, you druggie. "
" I will find you... "
Salah seorang eksekutif organisasi jenayah terbesar di Jepun, Bonten. Itulah Haitani Ran sekarang.
Satu Jepun kini dalam genggamannya. Dia mempunyai segalanya. Kuasa dan harta.
Namun, mengapa dia masih tidak menjumpai seorang gadis yang ditemuinya 12 tahun lepas? Satu malam. Satu malam yang penuh penyesalan.
Haitani Ran menyesal tidak memberi usaha yang lebih, dan pastinya dia dapat menghentikan gadis itu daripada pergi kalau dia tidak lemah pada waktu itu.
Rooftop HQ milik Bonten yang terletak di tengah-tengah bandar Tokyo itu dijadikan tempat dia menenangkan fikiran. Rokok di tangan kadangkala dihisap dengan penuh candu, fikirannya kosong buat seketika.
" Brother. "
Suara adik kandungnya, Haitani Rindou kedengaran dan susuk berambut mullet ungu itu keluar dari pintu masuk rooftop. Mendekati abangnya.
" Oh, Rindou. It's you. Why? Mikey's here? "
Rindou menggeleng, satu envelope coklat dihulur pada Ran.
Ran memandang dengan pandangan bingung.
Namun, isi envelope tetap dikeluarkan dan dibaca.
" We found her. A girl, named Kazumi Y/N. "
Rokok Ran terlepas dari sela jarinya, namun itu bukan kerisauan dia sekarang.
Ran terdiam.
" Dan kalau kau nak tahu, nama dia sekarang ialah Hazel. Dan lebih mengejutkan lagi... "
" Sanzu yang jumpa dia. "
Ran cuba memproses kata-kata adiknya, Rindou.
" You know what that mean? Turns out, she is one of... Bonten's traitors... That's why Sanzu is the first one who found her... "
Ran memejamkan matanya rapat, kepalanya terasa pusing. Info yang dia dapat ini membuatkan dia pening.
" And she is one of our sex worker, brother. She worked at Kokonoi's night club as their server. Kau pasti ini Kazumi Y/N yang kau jumpa 12 tahun lalu? "
Mana mungkin Haitani Rindou lupa akan malam itu. Dia di Roponggi, tidak tahu langsung tentang abangnya yang diserang hendap oleh musuh dan polis di Yokohama dan menghabiskan malamnya bersama seorang gadis yang lari dari juvie pada hari yang sama.
Pada pagi esoknya, Rindou sendiri yang mengambil abangnya yang masih terduduk lemah di stesen bas terbiar itu.
Mulanya Rindou tidak percaya namun melihat betapa seriusnya Ran, dia mula tahu akan kewujudan gadis misteri bernama Kazumi Y/N.
" She killed a few of Bonten's members and Sanzu know about it. Now, she is named as Bonten's traitor. "
Rindou memberitahu lagi.
" A-Aku akan pergi sendiri... jumpa dia... "
Dan Haitani termuda itu hanya melihat susuk abangnya yang makin menjauh, keluar dari rooftop itu.
Haitani Rindou melepaskan nafas beratnya.
" Apa yang sebenarnya berlaku malam di Yokohama tu... Sampaikan Ran sanggup cari perempuan ni? So confusing... "
YOU ARE READING
[C] MIDNIGHT LOVE | Haitani Ran
Fanfiction" I can't help myself..." " It's only the police, that ever come looking for you, " " Are you falling in love? " " I've the feeling you are. " ••• That night is when, Haitani Ran was running from the cops but then he met a druggie who escaped juvie...