epilogue

358 39 11
                                    

[ 5 Months Later ]

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

[ 5 Months Later ]

Haitani Ran bencikan hospital.

Dari dulu lagi, bau ubat-ubatan dan antiseptik membuatkan dahinya berkerut dengan riak wajah tidak senang.

Kematian dan tragedi, serta kemalangan. Semuanya terjadi di rumah sakit itu. Suasana yang sangat memberi beban pada pundak bahu, dan tiada siapa suka akan hal itu.

Namun, kaki panjangnya tetap menyusuri kaki lima hospital tersebut dengan langkah yang laju. Beberapa nurse yang terpempan melihat lelaki kacak itu saling berbisik sesama sendiri.

Namun Ran langsung tidak mengendahkan, sejambak bunga ros putih di tangan, kini dipeluk ke dada. Dengan niat mahu melindungi bunga tersebut daripada rosak.

Saat pintu bilik yang sangat dia kenali menyapa pandangan, satu senyuman lebar terukir di wajah kacaknya. Pintu tersebut ditolak.

" My love, I'm here. "

Satu tubuh yang separa duduk disandarkan pada kepala katil, tidak memberi respon. Kepalanya tertoleh ke tingkap disebelah katil tersebut.

" My beautiful girl, you look beautiful as always ♡ "

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

" My beautiful girl, you look beautiful as always ♡ "

Bunga diletakkan di atas meja, dan dia tahu nurse yang bertugas nanti akan bersihkan jambangan bunga yang dia bawa semalam dengan bunga hari ini. Ianya adalah rutin harian.

Dahi gadis itu dikucup dengan penuh cinta, mata ungu jernih itu merenung wajah cantik tetapi pucat milik Kazumi Y/N.

Kerusi ditarik, dan punggung dilabuhkan. Tangan sejuk Y/N dicapai dan diletakkan dipipinya.

Kazumi Y/N masih dibawah keadaan comatose, dan masih tidak menyedarkan diri untuk berbulan-bulan lamanya. Rambut yang dulu panjang berwarna blonde, kini sudah pendek dan kembali ke warna asalnya, hitam.

Ran membayar perubatan Y/N sepenuhnya, sekali dengan beberapa nurse dan doktor untuk menjaga gadis itu dengan sepenuh rasa amanah mereka. Jumlah yang diberi bukannya sedikit, dan membuatkan Y/N dijaga dengan rapi walaupun dalam keadaan tidak sedar.

Seperti sekarang, tubuh kaku itu disandarkan supaya Y/N tidak hanya berbaring, dan jambangan bunga yang dibawa Ran tanpa rasa bosan setiap hari akan diganti. Bilik VIP, penghuninya hanya seorang. Kazumi Y/N.

Dan seperti hari-hari lainnya, Haitani Ran tanpa jemu dan bosan menceritakan harinya. Walaupun jauh di sudut hatinya dia tahu Y/N tidak akan memberi respon, Ran tidak peduli.

Dada yang turun naik perlahan, degupan jantung yang samar-samar kedengaran dan deruan nafas yang halus memberi dia harapan. Harapan bahawa Y/N masih ada.

" My love, today— "

Dengan suara lembut, Ran bercerita. Kadangkala, tangan mulus itu dikucup dan dia tersenyum.

•••

[ 5 Years Later ]

" I, Haitani Ran, take you... Kazumi Y/N... To be my wife. According to God's holy law, and this is my solemn vow. "

Haitani Ran cuba menahan rasa sebaknya, wajah ditundukkan. Tangan yang memegang erat tangan kanan milik Y/N dibawa ke bibirnya dan dikucup dengan penuh cinta. Di kedua-dua jari manis mereka, terdapat cincin yang melambangkan perkahwinan mereka.

" Brother... "

Rindou memandang abangnya dengan mata sayu. Kali pertama dalam hidupnya, figura yang dia sanjung itu kelihatan sangat menyedihkan. Dia sebagai adik kandung, turut merasa hiba dan sebak.

Disaksikan oleh seluruh ahli Bonten, termasuk ketua mereka Mikey, dan beberapa doktor dan nurse yang selama ini menjaga Y/N, mereka ialah saksi.

" Even death, won't do us apart. I love you, Kazumi Y/N. "

Tubuh kaku dan sejuk itu didakap dengan erat, wajah cengkung gadis tersebut dirangkul dan bibir pucat dan tiada warna itu dicium dengan seikhlas hati. Air mata Ran jatuh, buat keseribu kali.

" I will let you go so you won't feel this pain again, Y/N. I love you so much. I don't want you to keep suffering. Doctor, it-it's t-time... "

Doktor yang bertugas untuk menjaga Y/N selama ini mengangguk, akur dengan arahan Ran sendiri. Mesin pernafasan Y/N dihampiri, dan nafas dalam ditarik sebelum suis ditutup.

TIT———

Ran memejamkan matanya tatkala terdengar bunyi mesin bantuan pernafasan itu dimatikan. Dakapan dieratkan, dan sumpah dia dapat rasakan tangan Y/N menggenggam lemah hujung bajunya namun dia tidak sanggup membuka matanya. Wajahnya semakin basah dengan air mata, kepala Y/N diusap perlahan.

" Y-You tell me to live well. And now, it's my turn. "

5 tahun, dan Ran tidak sebodoh itu untuk tidak tahu bahawa Y/N memang tiada harapan. Dia tidak mahu gadis itu menderita lebih lama. Dan pilihan yang berat diambil, dia akan bebaskan Y/N dari deritanya cuba untuk bertahan hidup yang semua tahu, sudah tiada harapan lagi.

" Rest well, Kazumi Y/N-san. Rest in peace, my love, my beautiful, my druggie, and... "

" My wife. "

Dan dengan berat hati, Haitani Ran melepaskan pemergian Kazumi Y/N.

•••

" Setiap malam yang turunnya hujan, langit gelap dan suram, hanya disinari cahaya bulan, segalanya mengingatkan aku akan malam itu. Tentang seorang gadis bernama Kazumi Y/N. "

" Dimana bermulanya kisah cinta tengah malam kami. "

" Midnight love, that's what I called it. "

•••

MIDNIGHT LOVE | THE END.

[C] MIDNIGHT LOVE | Haitani RanWhere stories live. Discover now