Amerikalı seri katil İsrael Keyes'in 2012 tutuklanmasından önce en az 11 kişiyi öldürdüğü düşünülüyor.
İsrael Keyes Kimdir?
İsrail Keyes, tercih edilen bir kurban tipine sahip olmak yerine, tipik olarak farklı yerlere seyahat eden ve fırsat kurbanlarını seçen bir Amerikan seri katiliydi. Eylemlerini finanse etmek için bankaları soydu ve evleri soydu. Mart 2012'de tutuklandı. Keyes gözaltındayken "bir düzineden az" insanı öldürdüğünü söyledi , ancak kurbanlarından sadece üçünün kimliği kesin olarak tespit edildi. Aralık 2012'deki intiharı, kolluk kuvvetlerini suçlarıyla ilgili cevaplardan daha fazla soruyla bıraktı.
Cinayet Yöntemleri
Bir seri katil olarak Keyes, belirli bir profile bağlı kalmak yerine yolunun kesiştiği kurbanları hedef aldı. Parklar, mezarlıklar veya kamp alanları gibi yerlerde insanlara yaklaşmak için sık sık beklerdi. Yöntemleri hakkında kolluk kuvvetlerine itirafta bulunarak , "Bir bakıma , aralarından seçim yapabileceğiniz pek fazla bir şey yok," dedi , "ama ayrıca tanık da yok, gerçekten. Etrafta başka kimse yok."
Keyes de öldürmek için seyahat etti. 2011'de, Bill ve Lorraine Currier'ı öldürdüğü Vermont'a gitmeden önce Chicago'ya uçtu. Amerika Birleşik Devletleri'nde çok yol kat eden bir gezi geçmişi vardı, bu da kurbanları aramak için birçok fırsatı olduğu anlamına geliyordu. Kanada, Meksika ve Belize ziyaretleri gibi yabancı seyahatler, Keyes'in öldürme çılgınlığında başka bir rol oynamış olabilir. Keyes yoldayken peşin ödeme yapar ve takip edilme şansını azaltmak için cep telefonunun pilini çıkarırdı.
Keyes'in seri öldürmesi, ayrıntılı planlamayı içeriyordu. Cesetleri yok etmek için silah, mühimmat ve kimyasallardan oluşan cinayet ekipmanı önbelleklerini saklamak için ülkeyi dolaştı. Öldürmek istediğinde, Keyes bir önbellek kazardı.
Keyes, FBI profilcilerinin çalışmalarını inceledi ve Ted Bundy gibi seri katilleri öğrendi . Maureen Callahan'ın Amerikan Yırtıcı Keyes hakkındaki 2019 kitabında , ona mide bandı takıldığını ve Meksika'da bir plastik cerrahi kliniğini ziyaret ettiğini kaydetti. O speküle bir tur grup sık sık olarak aç almak değildir anlamına gelebilir ve o delil geride bırakarak şansını azaltmak için parmak izlerini veya kaldırılan vücut saç değişmiş olabilir: o Keyes daha iyi bir katil olmaya çalışıyor olabilirdi.
Tutuklanma
Keyes, Samantha Koenig'i öldürmeden önce cep telefonunu, ATM kartını ve PIN'ini aldı. Bir gemi yolculuğuna çıkmak için zaman ayırdıktan sonra Keyes, Koenig'in cesediyle fidye talebinde bulundu. Ailesi, Koenig'in hala hayatta olduğunu umarak hesabına para yatırdı.
Keyes, Alaska'da para çekmek için Koenig'in ATM kartını kullandı, ardından New Mexico, Arizona ve Teksas'ta seyahat ederken bu işlemlere devam etti. Görünüşünü gizledi ama bir güvenlik kamerası Arizona'daki kiralık arabasının bir görüntüsünü kaydetti. Teksas kolluk kuvvetleri bilgilendirildi ve Mart 2012'de Keyes'i durdurdu. Arabasında yapılan aramada, diğer suçlayıcı öğelerin yanı sıra Koenig'in ehliyeti de ortaya çıktı.
Ölüm
Keyes gözaltındayken, bilgi akışını sınırlamaktan zevk alıyor gibi görünse de , suçlarıyla ilgili bazı ayrıntıları müfettişlerle paylaştı . Bir an önce infaz tarihini de dile getirerek, yıllarca parmaklıklar ardında kalmaktan korktuğunu ve işlediği suçlar nedeniyle annesinin ve kızının acı çekmesini istemediğini söyledi. Keyes, Currier cinayetleriyle ilgili ayrıntıları kolluk kuvvetleriyle bir pazarlık kozu olarak sundu.
Keyes, 1 Aralık 2012 gecesi Anchorage hapishanesindeki hücresinde intihar etti. Keyes'e jilet verilmemesi yönündeki uyarılara rağmen, kendisine bir jilet verilmişti. Bileğini kesti ve yatakta yatarken kendini bir çarşafla boğdu. Cesedi 2 Aralık sabahına kadar keşfedilmedi.
Annesi, dört kız kardeşi ve üç kayınbiraderi, 8 Aralık 2012'de Keyes'in cenazesine katılanlar arasındaydı.
Keyes'in son sorgulaması intiharından birkaç gün önce gerçekleşti. Bazı sorgulama kayıtları kamuoyuyla paylaşıldı.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Seri Katiller +18
HorrorKitabı okumaya başlamadan önce burayı okuyunuz.. - Bu kitap +18 için uygundur. - Kitapta kan, şiddet ve vahşet mevcuttur. - Kitabı okuyup okumamak sizin sorumluluğunuzdadır. - Kitaptan rahatsız olanlar okumayı bıraksın. - Kitapla ilgili görüş ve öne...