Leo masih melihat drama percuma dan mengharapkan untuk segera tamat kerana akan lambat untuk singgah ke suatu kedai yang tutupnya sangatlah cepat.
Chris masih lagi membebel-bebel di dalam pelukan timmy manakala ade sesuatu yang tak kene dengan X selepas pelindung bayang itu terbuka.
Lyya diam kaku melihat mata abangnya yang menakutkan itu dirinya seperti dihalangi oleh sesuatu untuk terus bangun daripada situasi itu.
X memejamkan mata tersedar dari riak wajah lyya yang ketakutan "lyya sayang lyya okey? Ade cedera?" Tanya X lembut tidak mahu membuat adiknya itu ketakutan.
Lyya masih lagi tidak menjawab dia tidak pasti ape yang di lihatnya itu patut di risaukan atau tidak.
Situasi X dan lyya dah okey tapi situasi di sebelah iaitu chris masih berdrama.
Leo pun menegur "oi sudah lah, kau pun satu timmy jangan manjakan chris!" Tegas leo jengkel dengan perangai chris.
Chris lap air mata,hingus dan air liur yang meleleh tadi telah hilang tapi masih melekat di baju timmy.
"Timmy tak jijik ke?" Tanya leo dan timmy menggelengkan kepalanya tanda tiada apa-apa masalah pun baginya.
Lyya dan X pula yang nelihat kisah tiga sekawan itu "wey jadi ke tak jom ah" tapi lyya secara tiba-tiba bersuara.
"Lyya tak ikut" mendengarkannya membuat yang tertanya "lyya nak kene uruskan sesuatu nanti waktu makan malam datang lyya buat ayam golek satey terbang" ucap lyya membuat mereka empat angguk.
Mereka tiga tunggu di luar manakala macam biasa X membuat drama di dalam dengan lyya.
Chris memeluk leo secara tiba-tiba membuat timmy dan leo memandang sesama sendiri.
"Kenapa?" Tanya leo mengusap kepala chris "oh..tak cuma...tak ade ape lah" chris melepaskan pelukannya itu dan kembali berdiri di tengah mereka dua.
Leo hanya tertanya-tanya baru saja mahu bertanya lagi X telah pun keluar dengan muka yang bengkak lagi.
Ketiga sekawan itu hanya boleh membuat muka kagum dengan kehebatan lyya yang mampu membuat muka X lebam dan bengkak dalam satu masa.
Leo dengan X telah jalan kedepan manakala timmy berade di belakang mereka dua dan nasib timmy ingat untuk melihat belakang sebab chris masih ade dibelakang.
Timmy melihat yang lain sudah jauh kedepan jadi dia memimpin chris bersamanya supaya chris tidak sesat atau hilang seperti dulu.
Chris melihat timmy lalu bertanya "wey aku jijik ke?" Timmy memandang pelik lalu tersenyum manis "jangan risau" chris tidak memahami ape yang di ucapkan oleh timmy untuk tidak risau akan ape.
Secara tiba-tiba mereka berempat dikepung oleh beberapa unit agensi dari markas yang tidak diketahui tapi reaksi milik chris ketakutan seperti melihat sesuatu yang tak patut dilihatnya.
Mereka tiga mula membuat posisi berjaga-jaga tapi yang membuat mereka terkejut bila nama chris dipanggil dan chris mengikut arahan itu.
"Chris~" secara tiba-tiba nama chris dipanggil oleh salah seorang dari kumpulan markas itu chris tidak bantah dan mengikut tapi tangannya ditarik timmy.
"Jadi kau timmy? Kalau ye kitorang sangat berterima kasih sebab kau sudi layan budak bodoh yang nama chris tu" katanya membuat chris menunduk.
"Aku tak tahu kenape orang tua bodoh tu sayang sangat dengan budak pungut ni tapi terpaksa juga sebab ni arahan~ ...chris bodoh balik!" Tegas lelaki yang melangkah ke hadapan menampakkan dirinya itu ke hadapan mereka berempat.
YOU ARE READING
Dark Power
FantasyX menjengkelkan dan manja dengan adiknya lyya tetapi dalam kemanjaan dan annoyingnya itu siapa sangka dia itu kuat. Tak pernah nak sekali pun gune kuasa kegelapan dia tu. X tak nak guna dihadapan lyya atau dibelakang lyya. Baginya buat apa ade kuasa...