AOD-#6

337 24 6
                                    

Lyya memikirkan cara agar abangnya itu kembali mengambil berat tentangnya lagi. Yelah mana boleh dia hidup dalam satu hari tanpa abangnya itu.

"Oi,X!" Panggil kawannya membuatkan X memandang ke arah mereka "ape?" dengan dingin dia menjawab dan boleh terasa dinginnya sampai ke author.

Dengan pandangan kosong dia memandang kawannya dan adiknya itu. "Ni haaa~ adikmu nak jelaskan tentang gambar tu-_-" kawannya itu menahan geram dengan mamat yang acah dingin tu.

"Okeylah~ disebabkan abang sayang lyya^^ lyya dimaafkan~ kenape? Lyya risau heee?~" terus berubah ke mode annoying balik dan itu membuat semua yang risau jadi lega tapi itu menyebabkan ramai yang nak belasah dia sampai lebam.

"Kau ingat lawak ke! Punyalah kitorang semua risau" balas kawannya dengan muka yang memang tak dapat fikir lagi.

Wajah X terlihat murung tapi dia memandang ke arah mereka semua dengan senyuman yang dipaksakan untuk ikhlas dan ade juga seperti mahu menangis.

"Itu sebab gambar yang ade di bilik lyya jadi abang takut di benci lagi oleh lyya. Kalau sampai lyya tak pandang abang lagi macam mana? Memang perangai aku bukan macam seorang abang tapi abang nak lyya rase dihargai dan diperlukan sahaja dan kalau sampai lyya temukan seseorang yang boleh buat lyya bahagia or happy gitu~ Abang tak akan pernah hadir dalam hidup lyya lagi dan tak akan kacau lyya sebab lyya dah mempunyai keluarga yang sempurna"

Dengan panjang dan juga lebar X menerangkan alasannya tapi dibalas dengan 4 ketukan pinggan plastik.

"Uuuuwwಥ╭╮ಥ abang bodoh disebabkan kau terlebih pandailah aku tak boleh lupakan kau dan kau adalah satu-satunya keluarga yang aku tak akan pernah sekali pun buang atau lupa dan gambar tu pun dah lama sejak 10 tahun yang lalu dan aku berniat nak buang tak nak simpan dah" - lyya....

"Entahnya si X ni, sape je yang tak sayang dan tak hargai segala kejahatan dan kelakuan tak guna kau tu" - kawannya

"Kita semua keluarga walau kita tak same darah daging dan kita tak perlu kesempurnaan cukuplah saling melengkapi kekurangan" - kawannya

"Kalau kau jadi musuh sekali pun kau tetap keluarga yang tak boleh ditinggalkan" - kawannya

Semua yang dicakapkan mereka membuat X dan mereka menangis setelah bertahun-tahun tak pernah nangis.

Waktu dihabiskan dengan drama tangisan dan juga penjelasan salah faham tadi.

Selesai je drama yang dibuat mula lah memekak buat party di dalam rumah sampailah jiran depan, belakang,tepi,kiri, kanan datang ketuk dan marah mereka semua. You know what? Kalau dah berseronok tak ade yang boleh halang jadi diabaikannya jiran yang marah menjerit-jerit.

Ini lah ciri-ciri lepak dengan member gile dan samenye pun tuan rumah. Tak ade yang lebih seronok menghabiskan waktu bersama kawan dan siapa yang ade keluarga habiskan waktu dengan mereka.

Sebab waktu tak akan pernah boleh di putarkan kembali jadi sebab itu sayangi,hargai,tumpukan perhatian, habiskan masa bersamanya sebab nanti suatu masa kita tak akan pernah berjumpanya di alam manusia ni lagi melainkan nanti di alam lain.


Dark PowerWhere stories live. Discover now