3.BÖLÜM MARİLLA CURTBERT ŞAŞKIN

239 14 0
                                    

Matthew kapıyı açarken Marilla hızla ilerledi. Ama gözleri uzun, kızıl saç örgülü ve hevesli, parlak gözlerle bakan, sert kumaşlı, çirkin elbise içindeki bu tuhaf küçük kıza çevrildiğinde şaşkınlıkla kalakaldı. “Matthew Cuthbert, bu kim?" diye patladı. "Oğlan nerede?"

“Oğlan yoktu,” dedi Matthew üzgün bir şekilde. “Sadece o vardı.”

Başıyla kızı işaret etti, ona adını bile sormadığını hatırladı.

“Oğlan yok! Ama bir oğlan olmalı,” diye israr etti Marilla . “Bayan Spencer'a bir oğlan getirmesi için haber yolladık." “Yani, oğlan getirmedi işte. Bir kız getirdi. İstasyon müdürüne sordum. Ve onu eve getirmek zorunda kaldım. Nasıl bir yanlışlık yapılmış olursa olsun, onu orada bırakamazdım.”

“Eh, işler fena hâlde karışmış!” diye patladı Marilla.
Bu konuşma sırasında çocuk sessiz kaldı, gözleri birinden diğerine yöneliyordu, yüzündeki bütün canlılık kaybolmuştu. Birden söylenenlerin tam anlamını kavradığını hissetti. Bohçasını bırakarak bir adım ileri attı ve ellerini kavuşturdu.

“Beni istemiyorsunuz!” diye ağladı. “Beni istemiyorsunuz çünkü ben oğlan değilim! Bunu ummalıydım. Kimse beni hiçbir zaman istemedi zaten. Tüm bunların sonsuza dek süremeyecek kadar güzel olduğunu bilmeliydim. Kimsenin beni gerçekten istemediğini bilmeliydim. Ah, ne yapacağım ben? Gözyaşlarına boğulacağım!”

Gerçekten de gözyaşlarına boğuldu. Masanın yanındaki bir sandalyeye oturup kollarını masanın üzerine koydu ve yüzünü kollarına gömerek şiddetle ağlamaya başladı. Marilla ve Matthew ocağın karşısında, yüzlerinde olumsuz ifadelerle birbirlerine baktılar. İkisi de ne söyleyeceğini ya da ne yapacağını bilmiyordu. Sonunda Marilla zayıf ve ikna edici bir tonda konuşarak araya girdi.

“Şey, bunun için ağlamana gerek yok.”

“Evet, var!” Çocuk kafasını çabucak kaldırdı, gözyaşlariyla islanmış yüzü ve titreyen dudakları ortaya çıktı. “Bir yetim olsaydınız ve eviniz olacağını düşündüğünüz bir yere gelseydiniz ama bir oğlan olmadığınız için sizi istemediklerini görseydiniz siz de ağlardınız. Ah, bu benim başıma gelen en trajik şey!”

Uzun süredir kullanılmadığı için paslanmış, isteksiz bir gülümsemeye benzer bir şey, Marilla'nın ifadesini yumuşattı. “Artık ağlama. Seni bu gece dışarıya atmayacağız. Biz bu olayı araştırana kadar burada kalman gerekecek. Adın ne?”
Çocuk bir an tereddüt etti.

“Bana Cordelia diyebilir misiniz?" dedi hevesle

. “Sana Cordelia mı diyelim? Adın bu mu?”

“Hayır, adım tam olarak bu değil ama bana Cordelia diye seslenilmesini çok isterim. Çok zarif bir isim.” “Ne demek istediğini anlamıyorum. Adın Cordelia değilse nedir?

“Anne Shirley," dedi ismin sahibi sesi titreyerek, “Ama lütfen bana Cordelia deyin. Sadece bir süre burada olacaksam beni hangi adla çağırdığınız sizin için önemli değil, değil mi? Ve Anne hiç de romantik olmayan bir isim.”

“Hiç de romantik değilmiş!” dedi anlayıştan uzak Marilla. “Anne, gerçekten iyi ve mantıklı bir isim. İsminden utanmana gerek yok.”

“Ah, ismimden utanmıyorum,” diye açıkladı Anne, "Sadece Cordelia'yı daha çok seviyorum. Her zaman adımın Cordelia olduğunu hayal etmişimdir, en azından son birkaç yıldır ediyorum. Küçükken Geraldine olduğunu hayal ederdim ama şimdi Cordelia'yı daha çok seviyorum. Ama bana Anne diyecekseniz, lütfen sonunda E harfiyle söyleyin.” Marilla çaydanlığı alırken, “Nasıl yazıldığı ne farkeder?” diye sordu yine o paslı gülümsemeyle.

YEŞİLİN KIZI ANNE-1Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin