Marilla çiçek çelenkli şapkanın hikâyesini ancak ertesi cuma günü duydu. Bayan Lynde’in yanından eve geldi ve hesap vermesi için Anne'i çağırdı.
“Anne, Bayan Rachel geçen pazar kiliseye şapkanı saçma sapan bir şekilde güller ve düğün çiçekleriyle süsleyerek gittiğini söyledi. Böyle saçma bir şey aklına nereden geldi? Eminim ‘harika görünüyordun!”
“Ah. Pembe ve sarının bana gitmediğini biliyorum," dedi Anne.
“Saçmalıyorsun! Ne renk olursa olsunlar asıl mesele şapkana çiçekler takmış olman, bu saçmalık. Sen çok yaramaz bir çocuksun!”
“Elbisem yerine şapkama çiçek takmamın neden daha gülünç olduğunu anlamıyorum,” diye karşı çıktı. Anne “Orada bir sürü kızın elbisesinin üzerinde buketler vardı Benimkinin farkı ne?”
Marilla düşüncelerinin güvenli beton yolundan soyut fikirlerin şüpheli yollarına çekilmeyecek. “Bana böyle cevap verme Anne. Yaptığın şey çok aptalcaydı. Bir daha böyle bir şey yaptığını görmeyeyim. Bayan Rachel seni öyle görünce yerin dibine gireceğini düşünmüş. Çok geç olana kadar onları çıkarman için yanina gelememiş. İnsanların bunun hakkında korkunç bir şeyden bahseder gibi konuştuğunu söylüyor. Elbette bu şekilde dışarı çıkmana izin verdiğim için benim de saçmaladığımı düşünüyor olmalılar.”
“Ah, çok özür dilerim,” dedi Anne, gözleri yaşlarla dolarken. “Bunun senin için sorun olabileceğini düşünmemiştim. Güller ve düğün çiçekleri çok tatlıydı ve şapkamda güzel görüneceklerini düşündüm. Küçük kızların çoğunun şapkalarında yapay çiçekler vardı. Korkarım sizin için korkunç bir imtihan olacağım. Belki de beni kimsesizler yurduna geri gönderseniz daha iyi olur. Bu korkunç olurdu; dayanabileceğimi sanmıyorum, büyük olasılıkla daha da zayıflarım, zaten çok inceyim. Ama bu sizin için bir imtihan olmaktan daha iyi."
"Saçmalık!” dedi Marilla, çocuğu ağlattığı için kendine sinirlenerek. “Seni kimsesizler yurduna geri göndermek istemiyorum, buna eminim. Tek istediğim diğer kızlar gibi davranman ve kendini gülünç duruma düşürmemen. Artık ağlama. Sana bir haberim var. Diana Barry bu öğleden sonra eve geldi. Bayan Barry'den bir etek deseni ödünç almaya gideceğim ve eğer istersen benimle gelip Diana ile tanışabilirsin.”
Anne ayağa kalktı, ellerini sıktı, gözyaşları hâlâ yanaklarinda parlıyordu; kıvırmış olduğu bulaşık havlusu, ona hiç de aldırış etmeyen küçük ellerden kayıp düştü. "Ah, Marilla, korkuyorum; artık zamanı geldi ve ben gerçekten korkuyorum. Ya benden hoşlanmazsa? Bu hayatımın en trajik hayal kırıklığı olur.”
“Dur bakalım, heyecana kapılma. Keşke bu kadar uzun kelimeler kullanmasan. Küçük bir kızda çok komik duruyor. Bence Diana seni sevecektir. Asıl ikna etmen gereken kişi annesi. Senden hoşlanmazsa Diana’nın ne dediği o kadar da önemli olmaz. Bayan Lynde’e yaptığın çıkışı ve şapkanın üzerindeki düğün çiçekleriyle kiliseye gidişini duyduysa senin hakkında ne düşüneceğini bilmiyorum. Kibar ve terbiyeli davranmalı ve o ürkütücü konuşmalarından hiçbirini yapmamalısın. İnanamıyorum, çocuk gerçekten titriyor!"
Anne titriyordu. Yüzü solgun ve gergindi.
"Ah, Marilla, yakın arkadaş olmayı hayal ettiğin bir kızla tanışmaya gidecek olsaydın ve annesinin senden hoşlanmama ihtimali olsaydı sen de heyecanlanırdın,” dedi şapkasini almak için acele ederken.
Orchard Slope’a, dere boyunca uzanan ve köknar yokuş korusundan geçen kısa yoldan gittiler. Marilla kapıyı çalinca Bayan Barry mutfak kapısını açtı. Uzun boylu, siyah saçlı, siyah gözlü, kuvvetli bir çene hattı olan bir kadındı. Çocuklarına karşı sergilediği otoriter tavırlarla
ŞİMDİ OKUDUĞUN
YEŞİLİN KIZI ANNE-1
Ficción General"Bana Anne diyecekseniz, lütfen sonunda E harfiyle söyleyin. Anne, hayallerinin verdiği güçle yaşamı iyilikle ve mutlulukla kucaklayan kimsesiz bir çocuktur. Kendilerine çiftlikte yardım etmesi için bir erkek çocuk evlat edinmeyi planlayan Marilla v...