"Arrgghhh!" Jerit Sunghoon secara tiba-tiba hingga mengejutkan pelajar lain dan juga guru yang sedang mengajar.
"Sunghoon? Kamu kenapa? Kamu tidak sihat kah?" Tanya cikgu yang sedang mengajar itu yang bername tag Kim Jisoo.
"M-maafkan saya cikgu. Cuma, saya sedikit penat." Jawab Sunghoon.
"Baiklah, jika kamu mahu berehat di bilik rehat, silakan." Kata Jisoo.
"Ah, baik cikgu." Kata Sunghoon lalu pergi ke bilik rawatan.
Setelah sampai, sunghoon merebahkan dirinya di katil empuk itu. Ah, tiba-tiba mood lelah nya mula menghilang. (Dia dh tutup pintu, don't worry ok?)
Sudah 1 minggu dia mengawasi ni-ki si budak baru itu. Bertapa penatnya dia ke sana ke sini kerana budak itu tidak mahu menjaga akhlaknya.
Flashback........
"Iya cikgu, mengapa cari saya?" Tanya Sunghoon.
"Ah, sunghoon. Maaf menganggu kamu. Saya sebenarnya sudah lelah pada budak ini." Kata cikgu disiplin yang bernama Min Yoongi lalu menunjukkan murid yang di maksudkan.
Kelihatan Ni-ki sedang tidur nyenyak di sofa.
"Ya! Kau tidur selepas Aku menghukum mu?!" Marah Yoongi.
Ni-ki terbangun kerana terkejut. Dia mengusap matanya lalu memandang hairan kepada dua orang yang berdiri di hadapannya.
"Oh, kau ni-ki." Kata Sunghoon.
"Kamu mengenalinya?" Tanya Yoongi.
"Iya. Pagi tadi dia datang lewat." Jawab Sunghoon.
"Ah, baguslah. Baru saja Aku mahu meminta pertolongan mu. Maaf jika menyusahkan kamu. Aku mahu kau mengajarnya apa itu disiplin. Kau mengerti apa yang aku maksudkan?" Kata Yoongi.
Apa? Sampai macam itu sekali? Sebenarnya dia sangat-sangatlah lelah. Penat. Dan tidak mahu diganggu. Tetapi, apakan daya?
"Em... Baiklah. Saya cuba" balas Sunghoon.
"Ah! Terima kasih sunghoon! Hanya kau yang aku boleh percaya." Puji Yoongi.
Flashback end.....
Sunghoon terbangun. Dua mereganggkan tangannya lalu duduk. Dia melamun seketika untuk mengumpul nyawanya.
"Hai Sunghoon!" Sapa ni-ki yang tiba-tiba memasuki bilik rawatan.
Sunghoon terkejut pada budak itu. Arrgghhh... Ingin rasanya mati... Dan juga mahu mencekik ni-ki.
Mari kita flashback apa yang ni-ki lakukan.
Dan senaraikan....
1. Memecahkan tingkap bilik stor sukan.
2. Selalu datang lewat.
3. Sengaja makan lambat-lambat semasa rehat.
4. Melawan kata guru.
5. Malas menyiapkan kerja sekolahnya.
6. Terlalu banyak alasan diberikan.
30. Meletakkan gam pada tempat duduk guru.
46. Kasut tidak basuh dan dikapur putih.
63. Menganggu pelajar lain
70. Tidur dalam kelas.
88. Tidak membawa baju sukan.
91. Mempunyai senyuman yang dibencikan Sunghoon
99. Tidak pernah tahu erti berakhlak
100. Menganggu kehidupan Sunghoon yang dulunya tenang dan kini berubah menjadi sengsara.
Sunghoon kini berada di hadapan rumah. Ahh... Mahu saja dia berehat di biliknya.
Tanpa menukar baju, dia terus membaringkan dirinya di katil empuk nya.
"Wah..... Indahnya dalam bilik. Mahu rasanya lama-lama di sini." Katanya dengan nada gembira.
Tiba-tiba ibu sunghoon membuka pintu biliknya.
"Ah, ibu." Kata Sunghoon lalu bangun dalam posisi duduk di katil.
"Sunghoon penat kah? Ada masalah?" Tanya sang ibu, Mina
"Ya.... Penat sangat-sangat. Ibu tahu? Ada seorang budak berumur 16 tahun ni...... " dan mula lah mengadu hal itu pada ibunya.
Ibunya setia mendengar sehingga habis.
"Oh, bergitu. Sepertinya dia mahu attention dari kamu." Balas Mina.
"Attention? Dia hanya menganggu sahaja." Balas Sunghoon.
"Hahahaha.... Dia tu mungkin kelihatan sangat buruk, tetapi..... Mana ada pelajar yang sanggup hari-hari menerima hukuman. Mesti dia ada sebab tertentu." Kata Mina.
"Oh.... Bergitu...." Balas Sunghoon.
"Dah-dah, pergi mandi. Nanti baru boleh sambung rehat." Kata Mina.
Sunghoon menganguk lalu melakukan apa yang dia patut lakukan.
[Double up]
Maaf sikit. Saya hanya mahu mencepatkan jalan cerita.Bye bye~
YOU ARE READING
𝙎𝙤𝙧𝙧𝙮 𝘼𝙣𝙙 𝙏𝙝𝙖𝙣𝙠 𝙔𝙤𝙪
Fanfiction" 𝐓𝐡𝐚𝐧𝐤𝐬 𝐜𝐚𝐮𝐬𝐞 𝐲𝐨𝐮 𝐦𝐚𝐤𝐞 𝐦𝐞 𝐟𝐞𝐞𝐥 𝐚𝐥𝐢𝐯𝐞, 𝐒𝐨𝐫𝐫𝐲 𝐭𝐡𝐚𝐭 𝐈 𝐥𝐞𝐚𝐯𝐞 𝐲𝐨𝐮 " [Hoonki] Note!! *too much typo *just for fun *my first bl book Start: 24 /12 /2021 End: ?