*5 tahun kemudian*
Selepas 5 tahun tinggal di Amerika , Yoo Jin kembali ke Korea untuk meneruskan rancangannya . Walaupun dah berkali-kali Minhyuk menghalangnya , dia tetap berkeras untuk menghapuskan Jun Hee .
*di rumah jun hee & peniel*
Jun Hee sedang membantu Hye Ra menyiapkan homework . Peniel takde di rumah disebabkan terpaksa ke luar negara kerana ada fanmeeting . Kerjanya terhenti bila terdengar ketukan pintu .
Jun Hee : Hye Ra ah , buat homework kat bilik okey ? Ada orang datang tu . Nanti omma tolong ehh .
Hye Ra : Nae omma . Hye Ra tunggu kat bilik ehh . Jangan lama-lama tau .
Jun Hee : Arraseo .
Jun Hee terkejut bila mendapati orang yang datang kerumahnya adalah Yoo Jin . Dah lama dia tak bertemu ngan Yoo Jin setelah mengetahui Yoo Jin dan Peniel menjadi pasangan kekasih . Kali terakhir dorang jumpa masa hari graduasi sekolah iaitu sebelum Yoo Jin meluahkan perasaan terhadap Peniel . Selepas kejadian itu , mereka tak lagi berhubung .
Yoo Jin : Dah lama tak jumpa kan .. bestfriend ?
Jun Hee : What are you doing here ? Peniel takde kat sini .
Yoo Jin : Tak salah kan bestfriend datang melawat ? Lagipun dah lama kita tak jumpa . Cakap pasal Peniel , aku datang ni sebab nak rampas dia balik . Kau tak layak hidup bahagia ngan dia . Sepatutnya aku yang kahwin ngan dia bukan kau !
Jun Hee : Kau fikir dia cintakan kau lagi ? Kau fikir kau tu layak sangat la kahwin ngan dia ? For your information , he's only love me . Kau takkan boleh rampas dia dari aku !
[8:53pm, 10/02/2015] Fatin: Yoo Jin : Siapa kata tak boleh ? Aku akan pastikan dia jadi milik aku lepas kau mati *keluarkan pisau*
Jun Hee : Yahh ! Apa kau nak buat ni ?! Andwae .. don't do that .. *takut*
Tiba-tiba Yoo Jin terasa seperti tangannya ditahan seseorang .
Peniel : Kau takkan boleh bunuh dia selagi aku hidup Han Yoo Jin . You better leave now or else i will kill you .
Yoo Jin : Aishh .. kau takkan terlepas dari aku lagi Lee Jun Hee . Ingat tu ! *blah*
Jun Hee yang masih terkejut ngan tindakan Yoo Jin tadi terus masuk ke dalam rumah . Semua pertanyaan Peniel diabaikan . Peniel yang mula hilang sabar dengan nakalnya mencium Jun Hee secara tiba-tiba . Tanpa disengajakan , Hye Ra ternampak situasi tu . Peniel yang seakan tau siapa yang memerhatikan mereka , bereaksi seolah-olah takde apa yang berlaku . Jun Hee yang menahan malu cuba mengubah topik .
Jun Hee : Hye Ra ahh , homework dah siap ?
Hye Ra : Belum . Kan Hye Ra tunggu omma tadi . Bila appa sampai ? Hye Ra rindu sangat kat appa .
Jun Hee : Mian Hye Ra ahh . Appa baru je sampai tadi . Rindu meh sini hug appa .
Peniel : Appa pun rindu sangat kat Hye Ra *hug* jom appa tolong buat homework .
Jun Hee : Oppa tak penat ke ?? Tak nak lunch dulu ?
Peniel : Lepas Hye Ra siap homework eh ? Boleh lunch sama-sama .
Jun Hee : Okeyy .
*di rumah yoo jin*
Kedatangan Minhyuk amat mengejutkannya . Lagi-lagi bila Minhyuk menghalangnya dari membunuh dirinya . Minhyuk adalah abang kepada Jun Hee tapi Minhyuk merahsiakannya .
Yoo Jin : Kenapa awak halang saya ?! Kenapa awak tak biar je saya mati ?!
Minhyuk : I love you Han Yoo Jin . I love you very much . Tolong lupakan dia dan terima cinta saya .
Yoo Jin : Huh ? Jinjja ? *terkejut*
Minhyuk : Nae . Forget him and marry me okay ?
Yoo Jin : *terharu* I will try to forget him and yes i want to marry you .
Minhyuk : Thanks Yoo Jin ahh . Saranghae . By the way , i have something to tell you .
Yoo Jin : Nado saranghae Minhyuk ahh . Emm apadia ?
Minhyuk : Actually , saya abang Jun Hee . Saya tak bagitau awal-awal sebab saya tau awak tengah bergaduh ngan dia . I'm sorry .
Yoo Jin : Mwo ?!
Minhyuk : Yes . I'm her brother . Saya harap awak tak berubah fikiran pasal proposal tadi .
Yoo Jin : Hmm tak . Saya takkan berubah fikiran . Saya akan lupakan kisah lama kitaorang . Saya nak bina hidup baru ngan awak . Saya nak berdamai ngan dorang . Saya nak berkawan ngan dorang macam masa zaman sekolah dulu .
Minhyuk : Hmm baguslah kalau macam tu . Nanti kita bincang pasal ni ngan my parents okey ? Tapi tolong jangan bagitau Jun Hee dulu tau . Biar saya kasi surprise sikit hehehehe .
Yoo Jin : Eii naughty gila . Yelah yelah .
YOU ARE READING
Who Say ?
FanfictionMalay fanfics again ~ not my second try but my friend first tryy :D Peniel mengajak Jun Hee kawin dengannya dlm masa yg singkat . Dalam diam masing masing menyimpan perasaan yang sama namun kerana ego semuanya tersembunyi. Perkahwinan mereka berjal...