"aku dah dapat diorang, "kata seorang lelaki. Bonet kereta di tutup. Dia menuju ke arah tempat duduk penumpang.
"diorang? "kata Black. Aku nak seorang je.
"dah aku tak tahu yang mana satu. Alang ii tu kau bunuh je la generasi kumpulan tu, "kata Lelaki itu. Tali pinggang di pakai. Tak pasal ii kena saman. Kau fikir banyak duit ke kerja dengan diorang?!
"bangun, "arah Evie. Tangan dan kaki di ikat erat. Sedar ii dia dan Ariana berada di ruang yang sempit dan gelap. Tak cukup oksigen bodoh!!
"kau kat mana dowh? Asal gelap ni? "tanya Ariana yang masih lagi mamai. Takkan lah kena culik waktu tidur?! Really?!!
"kena culik lah sial. Aku nak mandi pun tak sempat! Kau dengan baju tidurnya di culik! "kata Evie.
"kau pun pakai baju tidur kan? "tanya Ariana. Macam mana ni?! Aku pakai baju tidur!!! Huahhh!!! Malunya!!! Tak guna!
"tak! Kau fikir aku pernah pakai baju tidur ke? Aku pakai baju yang tak pernah tidur, "kata Evie. Mana ada baju yang boleh tidur. Baju kan bukan benda hidup.
"kau bodoh ke? "tanya Ariana. Takkan terus bodoh kena penampar tu? Argh! Risau!
"entahlah, "kata Evie. Tak dapat berfikir. Keadaan dalam ni terlalu sempit dan gelap. Bau minyak petrol yang kuat dapat di hidu.
"siapa yang culik kita ni? "tanya Ariana. Tak dapat nak tidur. Terlalu sempit terlalu gelap dan terlalu panas. Kereta mana lah yang dia guna? Haihhh...... Hmmm.... Pasrah....
"manusia, "kata Evie. Ketiak aku dah berpeluh ni!!! Panas tahu tak?!! Panassssss!!!!!!
"haihhhh... Aku nak balik, "kata Ariana. Nak sambung tidur atas katil.
"kalau tak mati, "kata Evie. Balik lah kalau tak mati lagi.
°°°°°
"mana diorang? "tanya Jeff. Dari pagi tak nampak batang hidung. Mentang ii cuti nak tidur sampai tengah hari pula!"entahlah. Dalam bilik? "kata Raff. Aku terlalu fokus ke sampai tak nampak diorang?
"mana Ariana?! Aku nak ambil balik buku latihan aku! Aku nak buat kerja! "kata Haziq. Kata nak pinjam sehari. Ni dah tiga hari!!!
"jomlah. Cari dekat atas. Aku bosan, "kata Jeff. Kunci pendua yang tersorok di dalam almari diambil.
Pintu bilik dibuka. Pelbagai barang berada di atas lantai. Berselerak satu bilik. Jeff melangkah ke belakang. Terkejut! "Evie? "panggil Jeff. Apahal sepah satu bilik ni? Dah macam tong sampah terbalik.
"Evie?! "panggil Jeff. Dia mula mencari di setiap inci bilik itu. Pintu koridor yang terbuka di pandang. Dia melangkah ke arah koridor. Kosong! Tak ada orang. Yang ada hanya meja dan kerusi.
"Evie ada? Ariana tak ada! "kata Haziq. Dia terkejut melihat keadaan bilik Evie yang bersepah. Apa kau buat sampai sepah macam tu?!
"dia pun tak ada? "kata Jeff. Mana diorang pergi? Dia melangkah masuk semula. Sliding door di tutup rapat.
"hilang! "kata Haziq. Takkan kena culik?! Apahal siren rumah tak bunyi?!
"CCTV!!! "kata Jeff. Jangan cakap benda tu tak berfungsi!!! Lagi ii kalau dah kena padam!! Aku lempang sorang ii nanti!!! Hishhhhh!!! Geram betul!!!
"kau tak payah la menjerit! Sakit telinga aku, "kata Haziq. Nak makan kaki ke?
Mereka masuk ke dalam lift. Menuju ke aras bawah. Bagus! Semua ada dekat bawah!!
"diorang hilang! "kata Haziq. Berlari ke arah mereka yang berada di ruang tamu.
"kau dah kenapa? "tanya Zack. Tiba ii menjerit. Memang semua oramg suka menjerit eh?
YOU ARE READING
The Mafia's Girl
AcciónThe First Mafia's series: The Mafia's Girl's "we have to go back! "kata Evie. Barang ii di sumbat masuk ke dalam bagasi. "what happen?? Didn't they tell us not to move? "kata Ariana. Keningnya dinaikkan sedikit. Memandang ke arah kawannya yang ke...