Varování: lechtivá scéna" Zkuste mi to nějak vysvětlit," řekl Plume a usadil se pohodlněji do křesla.
Severus se ujal slova: "Lily jsem poznal, když nám bylo zhruba devět let. Vyrůstala v mudlovské rodině, kousek od našeho domu. Často jsem se toulal venku sám, protože můj mudlovský otec neměl čaroděje v oblibě a pak jsem na ni narazil. Kouzlila bez hůlky stejně jako já. Bylo zábavné ji sledovat. Ale ve chvíli, kdy ji začala urážet její vlastní sestra, jsem se rozhodl do toho vstoupit. Od té doby jsme se stali nerozlučnou dvojicí. Problém nastal, když jsme nastoupili do Bradavic a když nás zařadili do jiné koleje. Ale i přesto jsme dokázali najít společnou řeč, ačkoli mnohým se to zjevně nelíbilo," střelil Snape pohledem k Jamesovi. Ten na to samozřejmě reagoval.
"Nedokázali jsme pochopit, proč se s tebou zahazuje," zamračil se James.
"Měla přátelé napříč kolejemi. Tak proč vám tolik vadilo, že se přátelila se Zmijozelem?" namítl Severus.
"Protože to takhle je. Nebelvír a Zmijozel se nenávidí, to ví přeci každý," pokrčil James rameny sám, věda že tento argument je velmi chabý.
"Mně nikdy nepřekáželo, že je Lily z Nebelvíru, ovšem vadilo mi, jak se ty a tvůj psí přítel chováte. To není o koleji, ale o lidech," namítl Snape.
"Tak pokračujte dál Severusi," vyzval jej Plume.
"V době, kdy jsme vyrůstali, se o ni začal zajímat Potter, jenže se choval jako naprostý frajer, což ona nesnášela. Cítil jsem jisté uspokojení, že mu nechce podlehnout," ušklíbl se Snape.
"Stejně jsme spolu začali chodit a ty jsi s tím nic nemohl udělat. Navíc v tu dobu jste se už dávno spolu nepřátelili," namítl James.
"Ano kvůli mým jistým aktivitám jsme se odcizili," přiznal Snape.
"Jakým aktivitám?" zamračil se plume.
"No jen se pochlub," zkřížil James ruce na prsou. Severus ho propaloval pohledem.
"Chtěl jsem jen zapadnout. Kamkoli. V tu dobu se mezi Zmijozely rozmohlo smrtijedství. Některé názory mě byli blízké, jiné méně. Chtěl jsem patřit mezi ně. Jenže jakožto poloviční krve jsem si musel to místo mezi nimi vysloužit. Posílali mě plnit úkoly, se kterými jsem mnohdy nesouhlasil."
"A přesto si mezi ně chtěl," obvinil ho James.
"Ano," přikývl Snape.
"Abych tomu tedy rozuměl, Lily se nelíbilo, že chcete do toho spolku vstoupit a tak jste se pohádali?" zeptal se Plume.
"Ano hádali jsme se celkem často, naléhala na mne, abych toho nechal. Nedokázala pochopit, proč to všechno dělám a pak jsem ji jednoho dne velmi urazil, když mě vyprovokoval on a jeho kamarádíček. I když jsem se jí pokoušel omluvit. Nenechala mě. Zanevřela na mě a já se zatvrdil."
"Zeptám se na jednu věc. Možná se vám tom nebude chtít mluvit, ale je to důležité. Miloval jste ji?" zeptal se Plume.
Snape se ostře nadechl. James ho propaloval pohledem. Trvalo dlouho než Severus odpověděl. Ale odpověděl musel rozprášené veritasérum mu nedal jinou možnost.
"Tenkrát jsem si to vskutku myslel," řekl tiše.
"Ha, věděl jsem to!" ukázal na něj James prstem a v rozčilení vstal. Severus se mu raději vyhnul pohledem.
"Ale nyní chodíte s jejím synem," konstatoval Plume.
"Chozením bych to nenazýval," zavrtěl Snape hlavou.
ČTEŠ
N vs Z - Zpět v čase
FanfikcePovídka byla napsána v roce 2015, pod mou jinou přezdívkou. Páry: HP/SS, RL/SB, RW/HG Varování: sex, 18+, mpreg Poznámka: alternativní realita, Voldemort nikdy neexistoval. Smrtijedi neměli vůdce, ale škodili světí i tak. Snape nesnáší Harryho kvůl...