9.

508 26 0
                                    

"Mami?" vyhrkl Harry, zatímco zíral na Severuse.

"Lily? Kvůli Srabusovi jsem se měl natrojit? To jsi mi to nemohla říct?" zavrčel James.

Snape by nejraději protočil panenky, ale soustředil se teď na Harryho který, jak se zdálo, utrpěl šok. Nebyl se schopen pohnout z místa.

"Pozvala jsem Severuse na večeři, abychom si to všechno ještě jednou a hlavně v klidu vyjasnili," vysvětlila Lily. Přešla k synovi podala mu květiny. Harry se na ni nechápavě podíval.

"Dej mi to prosím tě do vázy," mrkla na něj. Jedinou vázu na květiny měla v ložnici. Jistě mohla ji přivolat kouzlem, ale dávala mu tak možnost, aby se chvilku vzpamatoval. Harry přikývl a vydal se nahoru. Stále se díval na Severuse, i když ho cestou míjel.

Nemohl tomu uvěřit. Jak mi to mohla mamka udělat?

V ložnici si dával na čas. Starou květinu i s vodou z vázy nechal zmizet a vykouzlil si čistou vodu. Vložil do ní kytici. Chvíli se díval na záplavu růžových lístků a pak se rozhodl.

Nemůžu tu zůstat napořád.

A vydal se zpět za příchozím hostem. Když scházel ze schodů, uslyšel jak James něco vyčítá Severusovi. Rozhodl se chvíli poslouchat. Třeba se toho dozví víc.

"Nějak dlouho ti trvalo, než ses konečně ukázal," ušklíbnul se James.

"Pokud mne má paměť neklame, tak jsi mi nařídil, abych se po vašem zbabělém útoku tři na jednoho dal dohromady," kvitoval Snape.

Cože oni ho zbil i Remus? Vykulil Harry oči.

O svém kmotrovi věděl spoustu věcí. Mimo jiné i to, že je nekonfliktní člověk. Nějak mu to k němu nesedělo. Jenže jeho otec Severusovo obvinění to nijak nepopřel.

"Nemysli si, že až ti Harry odpustí, tak tu budeš přespávat," skoro si odplivl James.

"Tvé domněnky jsou poněkud předčasné. Neočekávám, že by mi Harry jen tak odpustil."

"Tak se koukej zatraceně snažit, aby tomu tak bylo," vyhrožoval mu James.

"Je to i v mém zájmu. Nechápu, proč máš stále pocit, že se musíš hádat," utrousil Snape.

"Neprovokuj nebo si zopakujeme pěstní souboj," zavrčel James.

"Ale no tak chlapy. Dneska nejde o vás dva, pokud jste to nepochopili!" vložila se do toho Lily.

Harry se přestal schovávat a vešel do místnosti. Jakmile ho spatřili, zmlkli. Mladík se ztěžka posadil na jediné volné místo.

Vedle Severuse to mi taky udělala schválně? Zamračil se Harry na matku. Ta se na něj zářivě usmála a všem popřála dobrou chuť.

Jídlo bylo výborné. James nešetřil chválou, chtěl si Lily udobřit. I Severus utrousil poznámku o tom, že si rád odpočine od bradavických delikates a pozře raději domácí jídlo. Což v překladu znamenalo, že mu velmi chutná.

Lily se pokoušela o rozproudění konverzace u desertu, nicméně u Harryho narážela na tvdou zeď a Severus zas nebyl moc sdílný kvůli Jamesovi.

Po ananasovém sorbetu ještě uvařila kávu a všichni se posadili do obývacího pokoje. Ani teď však se však hovor nerozběhl. Pak Lily raději vyzvala Jamese, aby jí šel s něčím pomoct a nechali ty dva o samotě.

Severus si oddechl, přítomnost Jamese byla svazující, nicméně Harry byl rozrušenější. Když se ho Severus pokusil chytit za ruku, ucukl a jako trucovité děcko se posadil až na druhý konec pohovky, div že z ní nespadl.

N vs Z - Zpět v časeKde žijí příběhy. Začni objevovat